Toon posts:

2,5" usb casing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik heb even gezocht op het forum maar niet het antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Deze luidt:

Is een laptop HD per definitie gelijk aan een 2,5" HD ?
En zo ja klopt het dan dat een 2,5" IDE schijf een andere aansluiting heeft dan een 3.5" IDE schijf?

Ik heb namelijk getracht een 2,5" laptop schijf aan de flatcable van mijn PC te hangen (voor file recovery) maar dat gaat niet passen. Het plan was om een USB casing te kopen voor de 2'5" maar dan moet ie er wel inpassen .....

Bij voorbaat dank!

Gr. Mark

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:56:
Heren,

Ik heb even gezocht op het forum maar niet het antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Deze luidt:

Is een laptop HD per definitie gelijk aan een 2,5" HD ?
Niet per definitie. Over het algemeen is iedere laptop voorzien van een 2,5" HD maar dit hoeft niet persee
En zo ja klopt het dan dat een 2,5" IDE schijf een andere aansluiting heeft dan een 3.5" IDE schijf?
Klopt
Ik heb namelijk getracht een 2,5" laptop schijf aan de flatcable van mijn PC te hangen (voor file recovery) maar dat gaat niet passen.
Dat gaat inderdaad niet werken
Het plan was om een USB casing te kopen voor de 2'5" maar dan moet ie er wel inpassen .....
Als je een 2,5" IDE HD case koopt gaat het passen, voordeel met zo'n case is dat je hem ook als "grote usb stick" kunt gebruiken.
Andere optie is om een verloop te gebruiken
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_0727_1.jpg
Bij voorbaat dank!

Gr. Mark

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-02 19:19

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Let bij het kopen van die behuizing er wel op dat die hetzelfde ATA systeem heeft als je disk. Dus, of beide SATA, of beide PATA.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Super! bedankt voor de reacties.

Gaat helemaal goed komen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Let er even op dat hier weer een aantal termen doorelkaar gehaald worden; IDE is zowel P-ATA als S-ATA. Dus let er goed op of je nu een P-ATA of S-ATA behuizing koopt en er niet zondermeer er vanuit gaan dat wanneer er IDE op staat het P-ATA is.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:48:
IDE is zowel P-ATA als S-ATA.
Van de behuizing zijn twee varianten: IDE en S-ATA. Ik heb de IDE genomen dus ik ga er vanuit dat dat P-ATA is.

Overigens is wikepedia het niet eens met bovenstaande stelling. (Wat overigens niet wil zeggen dat je geen gelijk hebt).
Pagina: 1