Dit is mijn thuis situatie:
- Windows Server 2008 R2
- VPN L2TP geconfigureerd via Routing and Remote Access
- 2x Linksys WRT320N (één hiervan wordt alleen gebruikt als acces point)
Als eerst heb ik VPN PPTP ingesteld, vervolgens een pre shared key ingesteld zo dat L2TP werkt.
Binnen mijn netwerk (mijn 192.168.x.x) werkt de VPN connectie via L2TP zonder problemen echter wanneer ik van buitenaf wil connecten gaat het fout:
http://img41.imageshack.us/img41/2417/captureayt.jpg
Ik heb internet al afgezocht voor een oplossing. Dit is wat ik heb geprobeerd:
- Alles in de router opengezet (IPSec Passthrough, PPTP Passthrough en L2TP Passthrough inclusief poorten 1701, 4500 en 800 die ik ben tegengekomen op internet).
- Aan de firewall van mijn systemen waar ik het mee hebt getest kan het niet liggen, anders had ik ook niet in mijn thuisnetwerk een VPN verbinding op kunnen zetten via L2TP.
- L2TP staat standard toegevoegd in de firewall binnen Windos Server.
Het gekke is dat het met PPTP wel zonder problemen van buitenaf werkt.
Hopelijk heeft hier iemand een idee..
- Windows Server 2008 R2
- VPN L2TP geconfigureerd via Routing and Remote Access
- 2x Linksys WRT320N (één hiervan wordt alleen gebruikt als acces point)
Als eerst heb ik VPN PPTP ingesteld, vervolgens een pre shared key ingesteld zo dat L2TP werkt.
Binnen mijn netwerk (mijn 192.168.x.x) werkt de VPN connectie via L2TP zonder problemen echter wanneer ik van buitenaf wil connecten gaat het fout:
http://img41.imageshack.us/img41/2417/captureayt.jpg
Ik heb internet al afgezocht voor een oplossing. Dit is wat ik heb geprobeerd:
- Alles in de router opengezet (IPSec Passthrough, PPTP Passthrough en L2TP Passthrough inclusief poorten 1701, 4500 en 800 die ik ben tegengekomen op internet).
- Aan de firewall van mijn systemen waar ik het mee hebt getest kan het niet liggen, anders had ik ook niet in mijn thuisnetwerk een VPN verbinding op kunnen zetten via L2TP.
- L2TP staat standard toegevoegd in de firewall binnen Windos Server.
Het gekke is dat het met PPTP wel zonder problemen van buitenaf werkt.
Hopelijk heeft hier iemand een idee..