Toon posts:

SSD schijf in Acer 5672 inbouwen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een acer laptop nu 4 jaar oud. Model is de 5672wlmi. De laptop werkt prima, heb onlangs debatterij vervangen, overigens bij Duracell besteld. Nu wil ik ook mijn huidige ATA 5400rpm harddisk vervangen voor een ssd disk. Trancend verkoopt ze, 32Gb is voor mij voldoende. Scheelt energie en is stootvast.
Kan ik de huidige harddisk vervangen voor ssd? Ik heb het laatste bios van acer in mijn laptop. heb vraag uitgezet naar Acer, maar kreeg volgende antwoord terug. Acer ondersteund alleen het geleverde!
Iemand her ervaring mee?

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Wat er nu in zit, is dat ATA of SATA?

• korgakos
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-06-2025
lolcode schreef op maandag 17 mei 2010 @ 08:58:
Wat er nu in zit, is dat ATA of SATA?
Ik neem aan of PATA?

@hieronder, ATA=PATA=IDE

@mod, thx voor de verduidelijking :)

[ Voor 17% gewijzigd door korgakos op 17-05-2010 10:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat er nu in zit is ATA 5400rpm, trancend verkoopt ATA/IDE ssdschijven, maar wordt het ook herkent door de acer laptop. mijn besturingssysteem is windows 7

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 22:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

korgakos schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:01:
[...]

Ik neem aan of PATA?

@hieronder, ATA=PATA=IDE
Niet helemaal IDE is zowel P-ATA als S-ATA, IDE beschrijft alleen een controller/interface, maar niet of deze Parallel of Serieel werkt. Helaas wordt P-ATA veel te vaak aangeduid met IDE of ATA, wat dus niet klopt.

[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 17-05-2010 09:28 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even mijn hdd uit m'n laptop gehaald en de juiste specificatie opgezocht, blijkt tot in tegenstelling wat de handleiding vermeld een: Hitachi Travelstar SATA 5400rpm 120GB. Dus toch een sata.
Is deze nu zomaar te vervangen voor SSD met sata aansluiting in de acer notebook 5672wlmi?
Pagina: 1