Toon posts:

2 netwerken migreren - 2subnetten naast elkaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
we willen met bedrijven gaan migreren in 1 groot netwerk. eerst even een overzichtje:

bedrijf a:
sbs server (dhcp)
terminal server
webserver
subnet: 192.168.21.x

bedrijf b:
sbs server
software servertje
subnet: (dit gaat worden) 192.168.22.x

Firewall gaat het internet voor beide subnetten regelen. Elke server krijgt een eigen pub ip.

wat kan ik het beste doen om deze netwerken te migreren? Als ik de beide netwerken naast elkaar wil laten lopen dan gaan dingen als DHCP elkaar dwars zitten.

Wat is volgens jullie het beste wat ik kan doen?
Ik wil eigenlijk het liefst alles zo naast elkaar zetten zonder bv vlans te maken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 09:41 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met migreren - je kan daar zoveel dingen onder verstaan dat ik den kdat het belangrijk is dat je dat eerst eens duidelijk maakt :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 12:42

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Als je geen vlans wilt gebruiken hoop ik dat je een goede router hebt en elke 'groep' op hun eigen switch komt, als ze dan ook nog eens niet met elkaar hoeven te kunnen praten (de 2 groepen), dan kom je er wel. Zonder VLANs vergeet je anders namelijk 1 ding wat op zich best belangrijk is in het bedrijfsleven: security. Als je alles zo goedkoop mogelijk wilt heb je 1000 mogelijkheden, de ene nog creatiever dan de andere. Ik zou echter toch adviseren: lees je eens in in VLANs, neem een degelijke router en ga voor de 'logische' aanpak, die ook nog eens bij groei in de toekomst van pas kan komen.