Toon posts:

HD3200 stelt zeer teleur.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HP DM3-1039WM, geimporteerd uit de US, met een Athlon Neo X2 L335, een HD3200 en 4GB RAM. Hierop kan ik grafisch gezien zeer weinig. Simpele flash zaken heeft hij al moeite mee. Bij aankoop heb ik geen fresh install gedaan, maar een groot deel van het HP meuk er wel afgehaald. Daarnaast altijd geprobeerd er zo weinig mogelijk op te zetten en van de opslag wordt ook niet gebruikt. Ik CClean relatief vaak. Ik heb vandaag het volgende gedaan:

Harddisk defrag.
CCleaner: cookies, registry, onnodige programma's weg. Startup zat al goed.
BIOS: geen opties.
CPU: AMD Dualcore optimizer gedownload.
GPU: Nieuwste ATI drivers gedownload. Alle graphis settings in CCC op low gezet.
Windows stuff: alles op max prestatie gezet ipv max beeld.
Ik gebruik IE8, de laatste Flash, VLC en DivX codecs.

Mijn probleem is dat ik niks kan. Typen in facebook gaat al langzaam - ik moet langzaam typen om alle letters te laten registreren. Simpele games kan ik niet spelen: facebook games gaan niet, sommige andere games gaan wel maar hij wordt zeer warm hierdoor. Filmpjes kan ik afspelen maar geen HD: bij 720P stottert hij meestal al. Meerdere youtubes gaat niet. Hij wordt over het algemeen zeer snel warm, nu ook al, terwijl de fan standaard aan staat en ik alleen op GoT zit.

De PC van mijn vriendin is een oud compact ding met een P4 en geintegreerde graphics van die tijd en die kan alles prima aan, en ze heeft er niks aan gedaan. Mijn CPU is dan wel een low-end ulv, maar die zou alsnog gelijkwaardig moeten presteren of zelfs beter zijn.

Wat kan ik nu nog hieraan doen?

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Al eens in taakbeheer gekeken welk proces zoveel van je cpu eist? Want facebook en flash zijn dingen die erg veel van je cpu eisen.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
zorgen dat je een player gebruikt die de vga gebruikt bij afspelen hd bv,
cpu is geen snelheidswonder om hd mee af te spelen in elk geval.

divx codecs klinkt slecht in elk geval.
"Typen in facebook gaat al langzaam" volgens mij is facebook sowieso langzaam, en slecht opgebouwd, maar gebruik het zelf nooit alleen bij anderen gezien.

Nukezone FTW

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:55

Umbrah

The Incredible MapMan

Yup, Youtube en Flash zijn CPU dingen, behalve video. Dat kan via DXVA, maar er zijn een paar: "maar's".

1. Video is in H264 formaat.
2. Experimentele Flash 10.1 béta is geïnstalleerd
3. Catalyst 10.4 of beter is geïnstalleerd

Verdere video kan ik je zeggen:

1. VLC gebruikt je DivX Codecs niet.
2. VLC gebruikt geen hardware versnelling, wat je HD3200 op keurige 0% GPU load zet, op de paar procent voor beeld processen.

Warm is relatief. Hoe warm? Welke games heb je het over? Iets simpels als Battleforge is al vrij veel voor de HD3200, het is puur een "basis versnellingskaart", ruim voldoende voor 1080P50 (dubbel het standaard 1080P25 of 1080i50). Gebruik dan echter wel de GPU voor de videoversnelling. VLC doet dat niet. Media Player Classic Home Cinema doet dat wél! Download dat hier: http://mpc-hc.sourceforge.net/

Echte games? Tsja, het is een HD3200, hou het bij dingen als Torchlight als "max". En belast je CPU niet veel, het is een atom-like dingetje, immers!

Puur op de GPU zou de HD3200 rond de 1400 punten in 3Dmark '06 moeten halen, hoewel ik denk dat in dat systeem 1100 mooi is. En dat is nou eenmaal niet veel. De HD3200 is echter niet voor niets de meest populaire HTPC chip, in het verleden, en nu nog steeds (hoewel de HD4200 er is en Intel na JAREN hun achterstand lijkt in te halen hoewel de drivers werk nodig hebben). Hij is gewoon immens sterk in video afspelen! Maar dan moet je hem wél gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door Umbrah op 17-05-2010 01:38 ]

• .Sjoerd
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07-07 12:45
Hij is gewoon immens sterk in video afspelen!
Ding ondersteunt toch helemaal geen HD materiaal?

specs

Verwijderd

.Sjoerd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 05:42:
[...]

Ding ondersteunt toch helemaal geen HD materiaal?
Pardon? Ik kijk gewoon Blu Rays (2 systemen eentje met 780G,HD3200 en eentje met 785G chipset) met een hele lage CPU belasting. Als je gewoon de juiste drivers intalleerd werkt het perfect.
Ik kan zelfs Blu ray tegelijk met een AVCHD afspelen (1080i) en daarnaast nog een DVD bekijken, geen typisch gebruik maar op de een of andere manier werkt het wel allemaal naast elkaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 07:57 ]

• SuperNull
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09-2022
- Je hebt geen "divx codecs" nodig met VLC. Die kan standaard alles al afspelen.
- Op het moment is IE vergeleken met de competitie een HELE langzame browser. Probeer Chrome eens zou ik zeggen.

Dit gezegd hebbende, je hebt ERGENS een ander probleem zitten.
Een gok is dat je probeert om meer pixels aan te sturen dan die video kaart aan kan (te hoge resolutie monitor voor die arme HD3200). Kijk eens of je bij een lage resolutie (1280*1024) ook het probleem hebt.

Anders even opstarten met een Ubuntu Live-CD en kijken of Facebook dan nogsteeds traag is. Hiermee test je of het probleem bij je software (Windows install) of bij je hardware zit.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:22

Haan

dotnetter

Het klinkt alsof er qua drivers iets niet helemaal lekker zit. Aangezien je al van alles hebt gedaan, behalve een schone installatie, zou ik je toch aanraden om dat te proberen. De meeste van die dingen (defrag, ccleaner e.d.) zullen echt het verschil niet maken (meeste performance winst van dat soort tools zit tussen de oren ;) ) De hardware zou in ieder geval het probleem niet mogen zijn.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

SuperNull schreef op maandag 17 mei 2010 @ 07:55:
- Je hebt geen "divx codecs" nodig met VLC. Die kan standaard alles al afspelen.
- Op het moment is IE vergeleken met de competitie een HELE langzame browser. Probeer Chrome eens zou ik zeggen.
IE is juist een browser die lekker snel is. Als ik kijk op mijn eigen notebookje (Cel 723, dus best traag) dan zijn FF en Chrome juist traag, waar IE dat niet is.
Flash is sowieso traag, ongeacht welke browser dat je gebruikt.

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 12:29

DwarV

Rekent aan het leven

Heb je ook de laatste drivers van je chipset geïnstalleerd? Deze behandelt immers de communicatie tussen de verschillende hardware bussen. Misschien kun je daar nog wat winst halen?

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-12 17:40

SgtStrider

Fractal Switchover!

Sowieso tippie om OS gewoon vers te installeren, en dan de drivers erop te knallen. Ik neem aan dat het om Windows 7 gaat?

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dit is geen specifiek videokaartprobleem. Ik zet het topic door naar CSL.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Probeer flash 10.1 voor decoding op de videokaart. Daarnaast denk ik dat je chipset drivers moet installeren.

Patient gamer

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-12 13:20

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Gewoon nieuwe, schone install doen... werkt altijd.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik zal weer reporten nadat ik een nieuwe install heb gedaan.

Kan ik even dit vragen: wat kan ik doen aan betere graphics gebruik tijdens Flash games? en welke codecs moet ik downloaden als ik HD wil afspelen zonder stotteren (of moet ik gewoon voortaan Media Player Classic gebruiken)? Want voor beide is deze laptop meer dan goed genoeg.

(Trouwens, ik neem aan dat het illegaal is om te vragen naar MSDN versies van W7? Ik kan er geen goede vinden van W7 HP, alleen MSDN versies van Ultimate of andere, aangepaste versies; een restore doen gaat niet helpen want dan komt die HP meuk er weer op en ik heb wel een legale sticker met code erop alleen geen goede W7 versie :S)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Tegenwoordig kun je die legaal bij MS downloaden vanwege het feit dat netbooks geen dvd-drive hebben:
http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool

En voor HD en flash? Zorg eerst gewoon dat je je drivers en alles op orde hebt (download ze bij voorkeur bij de fabrikant van de onderdelen zelf (ATI, Realtek) ipv MSI). Daarna kun je gewoon de laatste versie van flash downloaden. Zelf gebruik ik GOMplayer voor non HD content en Media Player Classic Home Cinema (let op, je moet de home cinema versie hebben!) voor HD content.

Voor het instellen van DXVA-support kun je het beste deze guide even doorlopen:http://imouto.my/watching-h264-videos-using-dxva/

Daarmee draait full hd 1080P content namelijk zelfs probleemloos op mijn Asus T91 netbook (Atom Z520 1,33GHz, Intel GMA 500).

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 16:46

Madrox

Oh, Pharaoh!

Yep, dacht het al. Icm met die goeie, ouwe Media Player Classic ;)
Heb zelf btw gewoon het hele CCCP pakket geinstalleerd, zit MPC ook in.
Is niet nodig, dat weet ik. Maar het werkt .

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Als het werkt dan wel... Vaak kunnen codec packs er echter voor zorgen dat de boel juist in de soep loopt. Dus mee oppassen imho.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

GENETX schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 17:08:
Voor het instellen van DXVA-support kun je het beste deze guide even doorlopen:http://imouto.my/watching-h264-videos-using-dxva/
Met de nieuwe ATIdriver is die guide een beetje achterhaald hoor. Als je de driver installeert en MPC-HC heb je standaard al DXVAsupport :)
Pagina: 1