Ik heb een HP DM3-1039WM, geimporteerd uit de US, met een Athlon Neo X2 L335, een HD3200 en 4GB RAM. Hierop kan ik grafisch gezien zeer weinig. Simpele flash zaken heeft hij al moeite mee. Bij aankoop heb ik geen fresh install gedaan, maar een groot deel van het HP meuk er wel afgehaald. Daarnaast altijd geprobeerd er zo weinig mogelijk op te zetten en van de opslag wordt ook niet gebruikt. Ik CClean relatief vaak. Ik heb vandaag het volgende gedaan:
Harddisk defrag.
CCleaner: cookies, registry, onnodige programma's weg. Startup zat al goed.
BIOS: geen opties.
CPU: AMD Dualcore optimizer gedownload.
GPU: Nieuwste ATI drivers gedownload. Alle graphis settings in CCC op low gezet.
Windows stuff: alles op max prestatie gezet ipv max beeld.
Ik gebruik IE8, de laatste Flash, VLC en DivX codecs.
Mijn probleem is dat ik niks kan. Typen in facebook gaat al langzaam - ik moet langzaam typen om alle letters te laten registreren. Simpele games kan ik niet spelen: facebook games gaan niet, sommige andere games gaan wel maar hij wordt zeer warm hierdoor. Filmpjes kan ik afspelen maar geen HD: bij 720P stottert hij meestal al. Meerdere youtubes gaat niet. Hij wordt over het algemeen zeer snel warm, nu ook al, terwijl de fan standaard aan staat en ik alleen op GoT zit.
De PC van mijn vriendin is een oud compact ding met een P4 en geintegreerde graphics van die tijd en die kan alles prima aan, en ze heeft er niks aan gedaan. Mijn CPU is dan wel een low-end ulv, maar die zou alsnog gelijkwaardig moeten presteren of zelfs beter zijn.
Wat kan ik nu nog hieraan doen?
Harddisk defrag.
CCleaner: cookies, registry, onnodige programma's weg. Startup zat al goed.
BIOS: geen opties.
CPU: AMD Dualcore optimizer gedownload.
GPU: Nieuwste ATI drivers gedownload. Alle graphis settings in CCC op low gezet.
Windows stuff: alles op max prestatie gezet ipv max beeld.
Ik gebruik IE8, de laatste Flash, VLC en DivX codecs.
Mijn probleem is dat ik niks kan. Typen in facebook gaat al langzaam - ik moet langzaam typen om alle letters te laten registreren. Simpele games kan ik niet spelen: facebook games gaan niet, sommige andere games gaan wel maar hij wordt zeer warm hierdoor. Filmpjes kan ik afspelen maar geen HD: bij 720P stottert hij meestal al. Meerdere youtubes gaat niet. Hij wordt over het algemeen zeer snel warm, nu ook al, terwijl de fan standaard aan staat en ik alleen op GoT zit.
De PC van mijn vriendin is een oud compact ding met een P4 en geintegreerde graphics van die tijd en die kan alles prima aan, en ze heeft er niks aan gedaan. Mijn CPU is dan wel een low-end ulv, maar die zou alsnog gelijkwaardig moeten presteren of zelfs beter zijn.
Wat kan ik nu nog hieraan doen?