• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Beste tweakers,

Om mijn buren van enige overlast te ontzien en ingame communicatie mogelijk te maken heb ik mijzelf laatst een headset aangeschaft. Een logitech digital precision wel te verstaan.
Nu ben ik er echter vrij snel achter gekomen dat dit niets voor mij is.
Het draagcomfort laat zeer te wensen over. Een half uur gaat nog, maar een paar uur achter elkaar is ronduit naatje. Ik luister voornamelijk hardstyle (en dus veel lage tonen) en deze headset schiet daarin echt tekort.

Nu heb ik echt de ballen verstand van audio maar om mij toch enigszins aan de richtlijnen van tweakers te houden ben ik eerst zelf op zoek gegaan naar een geschikte vervanger ;)

Mijn eisen zijn vrij simpel: ik game de laatste tijd bijna niet meer dus de koptelefoon/headset moet voornamelijk (zeer) geschikt zijn voor het beluisteren van hardstyle.
Draagcomfort
En aangezien ik slechts een hobbyist ben mag het stukje hardware niet al te veel kosten, zat zelf rond de 2 a 3 tientjes te denken.

De 'perfecte' vervanger die ik uit mijn eigen research heb kunnen halen is de Sennheiser hd 202.
Nu las ik echter dat dit een relatief oud speeltje was dus mijn vraag is dan ook of er ondertussen 'betere' headphones op de markt zijn gekomen voor dezelfde zeer respectabele prijs. Of is de hd 202 nog steeds een gouden koop voor deze prijscategorie?

Nogmaals, mijn kennis op dit gebied is vrijwel nihil.... ;)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Topicstarter
Begrijpelijk dat je een kort-af antwoord geeft gezien mijn topic start maar ben nu eenmaal een audio-noob ;)
Maar bedoel je nu dat de 201 beter aan mijn eisen voldoet dan de 202?
Die 4 euro (verschil in de pricewatch) gaan mijn portemonnee ook niet heel veel pijn doen.

edit: ik wil gewoon een leuk geluid voor weinig geld... en ja, ik weet dat je voor een dubbeltje niet op de eerste rij mag/wil zitten maar volgens mij is alles beter dan mijn huidige headset ;) en die 4 euro tussen de hd 201 en hd 202 ga ik zeker niet over zeuren zolang ik maar enigszins kwaliteit heb

[ Voor 43% gewijzigd door Switchie op 17-05-2010 00:14 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Het voorstel is een leuke hoofdtelefoon, maar je ziet/voelt wel dat het een hoofdtelefoon van een paar tientjes is. Hij voelt simpelweg goedkoper dan zijn duurdere broertjes. (klank is leuk overigens!)
Ik meen trouwens dat de hoofdtelefoons van Philips vrij "vet" in het laag zijn. Misschien even de mediamarkt/saturn binnen lopen en een vergelijking doen tussen de verschillende modellen?
Philips heeft in deze prijscategorie het een en ander.

Sennheiser HD 457 (ik heb zelf enkele jaren geleden uit deze serie de HD497 gekocht. Deze klinkt goed, maar ik kan niet voor jou bepalen of de laagweergave bevalt)

Verwijderd

@Super, die Sennheiser HD 457 heb ik ook gehad, een super headset als je het mij vraagt, heb dan ook weinig ervaring met 'de duurdere broertjes' maar deze voldoet aan mijn eisen:D

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Als je weinig te besteden hebt, dan zou ik vandaag ook eens op iBood kijken. Geen idee of het wat voorstelt, maar goedkoop is het iig wel.

Metal up your ass

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:58

FeaR

In GoT we trust

AUD > DMS

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:08

Exirion

Gadgetfetisjist

De 201 vind je voor 20 euro bij de Media Markt en die klinkt beter dan de 202. Ik snap niet zo goed waarom ze de 202 op de markt hebben gebracht. Het zijn (zeker voor dat geld) hele fijne headphones. Ik heb 'm "voor erbij" naast een AKG die een stuk meer kost, en daar verbleekt ie zeker niet bij.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-10 16:18
Ik heb sinds een jaar of wat de Sennheiser HD212 PRO en qua bass is ie echt super. Gebruik hem zelf veel voor films en games en het klinkt heerlijk. Bij "gewone" muziek vind ik de bass soms iets to much maar met films, games, electronische muziek is ie echt top...

http://www.sennheiser.nl/...ones_dj-headphones_005180

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 16:27
Als je blijkbaar vooral bass belangrijk vindt, moet je de HD201's links laten liggen. Zijn best aardige hoofdtelefoons voor dat geld, maar veel bass (als in: relatief harde bass) zit er niet in. Daarvoor moet je verder kijken.
Overigens zou ik me niet blind staren op de leeftijd van een bepaald model. Heel veel huidige topmodellen koptelefoons gaan al heel wat jaartjes mee.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Marcel schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:41:
Als je blijkbaar vooral bass belangrijk vindt, moet je de HD201's links laten liggen.
Ik vraag me dan af wat jij veel bass noemt. Zo'n bass waarmee je voor je 30e half doof bent? De 201 heeft meer dan genoeg bass, en als ik 'm vergelijk met m'n hele neutrale AKG is het zelfs nog wat aan de stevige kant. Het middengebied mag wat harder van mij, maar dat is het probleem dat ik met de meeste Sennheisers heb. De 202 heeft een nog wat stevigere bass, maar die klinkt verder zo droog en donker dat ik 'm waardeloos vind vergeleken met de 201. De 201 klinkt voor een 20 euro hoofdtelefoon erg goed en relatief neutraal.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17-11 16:27
Exirion schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:17:
[...]

Ik vraag me dan af wat jij veel bass noemt. Zo'n bass waarmee je voor je 30e half doof bent? De 201 heeft meer dan genoeg bass, en als ik 'm vergelijk met m'n hele neutrale AKG is het zelfs nog wat aan de stevige kant. Het middengebied mag wat harder van mij, maar dat is het probleem dat ik met de meeste Sennheisers heb. De 202 heeft een nog wat stevigere bass, maar die klinkt verder zo droog en donker dat ik 'm waardeloos vind vergeleken met de 201. De 201 klinkt voor een 20 euro hoofdtelefoon erg goed en relatief neutraal.
Veel bas? Laat ik het zo stellen: de AKG K501 is al jaren m'n favoriete koptelefoon. Als er een koptelefoon is waar mensen van vinden dat hij weinig bas heeft, is het deze wel...

Maar goed, je zegt het zelf al, de 201 klinkt relatief neutraal. Als iemand om veel bas vraagt wil je dat niet, of mis ik nu iets?

• demichiel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 15:02
Zelf gebruik ik als 'goedkopere' hoofdtelefoon de Philips SHP2000. Hij heeft een flinke bass-weergave (de echt lage bassen die je normaal enkel voelt worden iets naar boven gehaald zodat ze duidelijk aanwezig zijn).

Ik gebruik deze headset voor onderweg omdat hij vrij goedkoop is (voor €12 heb ik hem bij de lokale supermarkt, ik zit al mijn 3e) en omdat ik vrij veel dubstep luister waar de lage tonen goed vertegenwoordigt zijn ben ik best wel blij met de geluidsweergave.

Verder is het ook een stevige koptelefoon, ik ben er al 2 kwijtgeraakt, maar ik heb er nog nooit eentje kapot gekregen.

Hij gaat ook volledig rond de oren en de padding is goed in orde. Ik kan hem gemakkelijk een paar uur na elkaar dragen.

Zie ook deze prodcutreview van Zebby.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1229027257.jpg

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Marcel schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:51:
Veel bas? Laat ik het zo stellen: de AKG K501 is al jaren m'n favoriete koptelefoon. Als er een koptelefoon is waar mensen van vinden dat hij weinig bas heeft, is het deze wel...
Naar mijn mening is de hele x01 serie van AKG nog redelijk populair georienteerd qua klank ;) Ik heb o.a. de 501 jaren geleden uitgebreid beluisterd en uiteindelijk gekozen voor de K240DF die door z'n neutrale klank veel voor studiowerk wordt gebruikt. Alles is smaakgebonden en relatief, en veel mensen houden van dik aangezet laag en een piekje in het hoog: Sennheiser mikt daar op. AKG wordt al snel saai genoemd.

Pagina: 1