[VB.NET & Crystal Reports] Factuur afdrukken

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

Voor mijn eindwerk programmeren zoek ik een manier om een factuur af te drukken. Een factuur bestaat uit een klant, een factuurdatum
  • Klant
  • Factuurdatum
  • Factuurdetails
Deze factuurdetails bestaan dan uit:
  • FactuurdetailID
  • FactuurID
  • ArtikelID
  • Prijs
  • Aantal
Nu probeer ik een factuur af te drukken, maar ik weet alleen niet hoe hieraan te beginnen. Ik probeerde al even, maar liep altijd tegen een ConstraintException aan. (Omdat de tableadapters in een verkeerde volgorde gevuld zouden worden ...), maar ik weet niet hoe ik dit goed moet oplossen.

Een factuur zou er als volgt moeten uitzien:
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/4pjo

Ik heb het projectje hier ge-upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar wordt er een constraint "violated" bij het ophalen van factuurgegevens. Ben je er al achter wat voor constraint dat is dan? Je zou ergens in je database logica moeten kijken. Gebruik je SQL Server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Komaan seg. Beetje meer info, debug eens. Waar wordt die constraintException gegooid?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dit is dus niet de bedoeling. We willen je best helpen, maar je vraag is nu wel erg generiek. We willen minstens dat je je probleem isoleert, en kijkt of je dat zelf op kunt lossen. Daarna willen we dat je het probleem probeert te isoleren op een klein stukje code.

Het voordeel daarvan is, dat je dan vaak zelf al tegen de oplossing aanloopt.

Nu geef je hier een complete opdracht, en een generieke exception, zonder de daadwerkelijke foutmelding, en je verwacht dat wij je hele project maar gaan doorlezen.

Probeer eerst eens een simpel report uit te draaien met Crystal reports. Lukt dat wel? Dan ligt je probleem dus niet daar, maar bijvoorbeeld bij het ophalen van de data. Door een beetje te debuggen kom je een eind verder, dan dat wij hier maar moeten gaan raden wat je probleem is. Door de ConstraintException kun je al wel raden dat je blijkbaar ergens een Constraint overtreed, maar het is aan jou om uit te zoeken welke constraint dat is, en wat daar de reden van is.

Mocht je er dus nog niet uitkomen, kun je best een nieuw topic openen, maar daar verwacht ik wel dat je kleine stukjes relevante code plaatst, en dat je zelf al gezocht hebt naar een oplossing voor het proleem, en uitlegt waarom die oplossing niet wilde lukken.

[ Voor 18% gewijzigd door Woy op 17-05-2010 12:18 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.