Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Idee] Nickchange (semi)automatiseren

Pagina: 1
Acties:

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Er is nog wel eens wat verwarring over een Nickchange (zoals deze). Ook worden er met regelmaat topics geopend met een verkeerde titel etc. Een nickchange doorvoeren is IMHO ook nogal omslachtig; naar HB gaan, controleren of er niet al een user (al dan niet banned/inactief) met de gewenste naam bestaat, nickchange doorvoeren en note zetten met link naar het nickchange topic (nadat een topictitle gefixed is als die verkeerd was).

Volgens mij is met een kleine moeite (maar ik heb daar van deze kant natuurlijk weinig zicht op) wel een formuliertje te knutselen waar je een nieuwe gewenste nickname in kunt invullen (als user zijnde) en ergens een lijstje met aangevraagde nickchanges te produceren. Dat formuliertje kan dan meteen al feedback geven als een nick al in gebruik is en recent aanwezig is geweest (of ongeldige tekens bevat, te lang is etc.) en de nickchange dus sowieso niet doorgevoerd kan worden.

In het overzichtje kan een kolommetje met "nick vrij" of "nick in use" worden getoond waar de "in use" dan aangeeft dat de nick in principe wel "vrij" is maar dat die dan dus plek moet maken.

Met een "approve" (en "deny") knopje kun je dan de zaak automatiseren (na een handmatige check van de notes wegens nickchange beperkingen a-la 1x per 18 maanden etc.; ook dat zou je nog kunnen automatiseren maar slaat denk ik te ver door). De approve zou dan een note zetten; een eventuele bestaande account "opdoeken" (a-la <nick>|IA) en daar (ook) een bijbehorende note bij kunnen zetten etc.

Het is maar een ideetje en ik weet dat het druk is op het deveiland. Dus dit lijkt me iets voor wanneer iemand even wat afwisseling wil van project X en hier mooi z'n tijd even aan kan verdoen :P

[ Voor 5% gewijzigd door RobIII op 16-05-2010 22:26 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hebben we eerder ook al over gehad (al dan niet in crewfora). Volgens mij was de afronding toen dev-tijd, maar dat weet ik ook niet meer zeker :+ :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:37
Dat idee is toch eerder geopperd door een user dat het handig is als dit in de karma store stond?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
LED-Maniak schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:51:
Dat idee is toch eerder geopperd door een user dat het handig is als dit in de karma store stond?
Mijn idee heeft niets met karma van doen.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij