Multimedia touchscreen oplossing voor in keuken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80203

Topicstarter
Voor een nieuwe keuken ben ik op zoek naar een soort multimedia oplossing die ik bij voorkeur kan integreren in de muur op ooghoogte. Een beetje luxe oplossing dus...

De functionaliteit die ik wil hebben is:
- Radio functie en/of iTunes bijvoorbeeld
- Nieuws/TV kijken
- Recepten
- Weer e.d.
- Touchscreen
- Koppeling naar een versterker
- Eventueel toekomstige aansluiting domotica (KNX)

Nu ga ik waarschijnlijk een externe versterker gebruiken in combinatie met B&W plafond speakers CCM 65. Liever gebruik ik geen externe versterker maar actieve luidsprekers die bijv op 220 v kunnen worden aangesloten want dan hoef ik alleen maar een aux lijn te koppelen via tulp stekkers en klaar. Maar dit kan ik heel moeilijk vinden in een goede kwaliteit.

Kortom, dan maar volgens mij een externe versterker in de keuken ergens inbouwen aangesloten op een computer met een stereo uitgang.

We hebben een nieuwe iMac maar volgens mij heeft deze geen output om naar de versterker door te koppelen. Dat is jammer want anders zou ik deze nog als multimedia computer kunnen inzetten op de keukentafel. Bovendien heeft de iMac ook geen touch screen helaas. De Apple is daarentegen volgens mij wel het meest gebruikersvriendelijke systeem...

Dus dan maar toch een soort touchscreen apparaat inbouwen in de muur.

Wie heeft er ervaring en/of suggesties voor deze totale oplossing. Ik hoor graag ervaringen.

Bij voorkeur wel kwaliteit...

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 80203 op 16-05-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17311

Ik zat zelf de denken aan de ION 330HT/W7HP met een tochscreen. Voor de boxen heb ik nog geen oplossing. Mijn huis moet nog gebouwd worden, dus ik heb nog even de tijd. Ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:47

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Zonder het veel dieper te hebben onderzocht:
pricewatch: MSI Wind AE2220M-EU_W
All-in-ones worden dit jaar toch wat duidelijker in de markt gezet. Kunnen die niet wat je wil? En dan doel ik niet specifiek op deze MSI; er zijn veel meer modelletjes te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361420

Ivm hardware zou ik inderdaad een all-in-one systeem aanraden (MSI, Shuttle, Asus, ...), maar ik vind vooral het softwaregedeelte heel belangrijk. De traditionele besturingssystemen van Apple of Microsoft zijn namelijk niet gemaakt voor touchscreens... Hoewel Windows 7 zijn best probeert te doen, blijft het toch een interface die je best met de muis en toetsenbord bedient.

Je moet maar eens kijken op de website van CUBIGO, dit is een leuke interface met een aantal applicaties speciaal gemaakt voor touchscreens, zoals radio, kalender, recepten, ... De knop 'Probeer hier zelf' opent de interface. Browser full screen zetten en je hebt al een mooie 'keuken-app'! 8)

Afbeeldingslocatie: http://www.cubigo.com/images/screenshot.png

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 361420 op 31-05-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-07 21:27
Ik weet hier echt niks van hoor maar misschien is een iPad iets? Die voldoet volgens mij wel aan de eisen die je stelt kwa software, weet alleen niet of een jack aansluiting goed genoeg is voor je audio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

Als het niet perse in de muur moet, er zijn ook keukenkastjes met dubbele achterwand.
Zit dan een lift systeem in om b.v. een monitor naar beneden te laten komen.
Linkje heb ik zo snel ff niet, kan ze namelijk niet meer vinden. (maar ze zijn er wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Shaverion schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:16:
Ik weet hier echt niks van hoor maar misschien is een iPad iets? Die voldoet volgens mij wel aan de eisen die je stelt kwa software, weet alleen niet of een jack aansluiting goed genoeg is voor je audio?
iPad of een systeem zoals dat lijkt me niet eens zo'n gekke oplossing :). Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een iPad alternatief als Apple voor jou teveel restricties oplegt.

Anders een tweedehands touchscreen laptop :? : V&A aangeboden: HP Pavilion tx2100ed (KM128EA)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 31-05-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361459

ma dan ga ji zo koken en dan gat di sgerm veis worden p::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Anoniem: 361420 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:10:
Ivm hardware zou ik inderdaad een all-in-one systeem aanraden (MSI, Shuttle, Asus, ...), maar ik vind vooral het softwaregedeelte heel belangrijk. De traditionele besturingssystemen van Apple of Microsoft zijn namelijk niet gemaakt voor touchscreens... Hoewel Windows 7 zijn best probeert te doen, blijft het toch een interface die je best met de muis en toetsenbord bedient.
Alle dingen van dat lijstje kan je in Windows Media Center doen, en dat werkt uitstekend met de vingertjes. Zelfs zoiets als email. Maar speel er eerst maar eens mee in een winkel...

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 31-05-2010 23:29 ]

Pagina: 1