Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapixx
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19-01-2018
Mede-auteur:
  • Simmity
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 14:12

Simmity

Stronghold is een Real-time strategy computerspel. Het werd oorspronkelijk uitgebracht door Firefly Studios in 2001. Er zijn meerdere vervolgen van het spel gekomen: Stronghold Crusader , Stronghold 2, Stronghold Legends en Stronghold Crusader Extreme. Ook is er momenteel een Stronghold MMO in ontwikkeling, met de naam Stronghold Kingdoms. Ook is er op 13 mei 2010 het vervolg Stronghold 3 aangekondigd. In Stronghold wordt sterk de nadruk gelegd op het bouwen van kastelen, ook is er een nadruk op de economie. Stronghold verschilt dan ook sterk van andere Real-time strategy spellen.

Stronghold verschilt sterk van andere RTS-spellen. In Stronghold wordt sterk de nadruk gelegd op het economische gedeelte. Er zijn meer grondstoffen dan de meeste andere RTS-spellen. In Stronghold zijn er de zogenaamde production chains, waarbij ruwe grondstoffen verwerkt worden tot een eindproduct. Bijvoorbeeld het verwerken van graan naar meel met behulp van een molen, zodat de meel daarna door een bakker gebruikt kan worden om er broden van te bakken. Ook moet je, anders bij de meeste RTS-spellen, de bevolking tevreden houden. Er is een zogenaamde Popularity, is deze waarde boven 50 dan zullen er mensen naar je kasteel toe komen. Zakt deze waarde echter onder de 50 zullen er mensen uit je kasteel wegtrekken. Je kunt de Popularity beïnvloeden, minder belasting heffen of je inwoners beter voeden kunnen allemaal invloed hebben op je Popularity. In dit spel is het echter niet mogelijk om je inwoners zelf te besturen, als er een gebouw wordt neergezet door de speler zullen de inwoners automatisch naar het gebouw toegaan om er te werken. Uiteindelijk heb je steeds meer inwoners, waarbij je ook op de voedselvoorraad moet letten. Het oorlogsgedeelte van Stronghold is ook anders dan in de meeste RTS-spellen. Het is mogelijk om een kasteel geheel naar eigen smaak te bouwen. Elk stukje muur, poort of toren kan neergezet worden waar jij, de speler dat wilt. Het maken van soldaten vereist geld, maar daarnaast ook een wapen. Deze kan je zelf maken maar ook kopen. In het spel is er praktisch een oneindig aantal units mogelijk, je kan zoveel soldaten bouwen als je wilt. Het is ook mogelijk om een enorme hoeveelheid inwoners te krijgen. Alleen zullen dan de voedselvoorraden snel zakken.

Stronghold heeft verschillende gameplay modi, ze worden verdeeld in 2 categorieën. War en Economic. Iedere categorie heeft weer verschillende mogelijkheden. Onder War zit de War Campaign, Skirmish en Siege. Onder Economic zit de Economic Campagin, Free Built en economic Mission. Onder beide categorieën zit ook de mogelijkheid op custom scenario's te spelen die gemaakt kunnen worden met de ingebouwde map editor. Daarnaast is het mogelijk om online skirmish te spelen met veel instelbare mogelijkheden.

• Stronghold (2001)
  • Stronghold: Crusaders (2002)
  • Stronghold 2 (2005)
  • Stronghold Legends (2006)
  • Stronghold: Crusaders extreme (2008)
  • Stronghold Kingdoms MMO (bèta fase)
  • Stronghold 3 (aangekondigd, 2011)
Startpost

De startpost zal de komende dagen nog flink worden uitgebreid!

[ Voor 144% gewijzigd door Lapixx op 17-05-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Mooie startpost voor deze klassieke ijzersterkte game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Geweldig, er zijn vrij weinig games in het genre van kastelen bouwen. Onlangs ben ik weer gestart om Stronghold online te spelen, grafisch ziet het er niet uit, maar het blijft fantastisch om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weda
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-04-2021
Heeft iemand enig idee waar ik de Mac versie van Stronghold nog kan kopen? Ik heb hem alleen tweedehands kunnen vinden maar dan leg je er ook €100+ voor neer o.O

Het is en blijft een geweldige game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simmity
  • Laatst online: 10-09 14:12
De originele stronghold voor de mac is te koop op amazon: http://www.amazon.com/Str...es&qid=1281465228&sr=8-14

De prijzen lopen inderdaad behoorlijk op.

Een ander alternatief is via Goozex, een soort van ruilsite waar de game 150 punten kost (7,50 dollar) maar daar weet ik verder niets van af.

[ Voor 25% gewijzigd door Simmity op 10-08-2010 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Vet, ik vond deel 1 erg vet, al miste het helaas de random skirmish game. Crusader was ook leuk, maar minder.

Deeltje 2 vond ik ook een stuk minder. Hoop dat Deel 3 weer net als 1 wordt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 09:59
Bump..

En over een paar dagen is het weer zo ver, we kunnen weer ouderwets kastelen gaan bouwen. Meer zoals stronghold 1 wordt het.
Graphics zijn niet geweldig, maar hopelijk wordt de gameplay het wel. Heb er al zin in!
:D

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 15:20

Dreanor

Joene

Is stronghold 3 vandaag uitgekomen of zit ik er niet bij met mijn hoofd ... ? Het is namelijk zo ontzettend stil rondom deze game en dat terwijl de originele stronghold volgens mij ontzettend succesvol was?

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 17:19

Contagio

Vullend

Stronghold 3 is vandaag inderdaad 'uitgekomen'.
Het blijkt dat als je de game gaat installeren, je niet verder komt. Dit omdat de game Steam gebruikt en deze de game pas volgende week dinsdag de 25 vrijgeeft.
Extreem irritant voor alle mensen, inclusief ik, die de game vandaag eindelijk aangeschaft hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Ow, mooi dat ik het weet, dan wacht ik nog even met kopen. Op de officiële site staat ook dat het de 25e is.
Zag inderdaad al wel dat sommige Nederlandse webshops en gewone winkels hem vanaf gisteren al aanboden.

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me een erg gaaf spel. Heb zelf ooit eens deel 1 gehaald uit de budget bak maar ik stopte omdat ik level 15 niet kon halen. Later raakte ik het spel kwijt dus ik heb hem maar gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio

Contagio

Vullend

Jongens, de game is vrijgegeven! Waarschijnlijk zijn ze gezwicht onder de druk die op internet onstond over het niet kunnen spelen van de game.
Enfin, het fijne ervan weet ik niet, kga het nu spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nice veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
En? Hoe bevalt het? Een eerste indruk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben ook wel benieuwd naar de indrukken van deeltje 3! :)

[ Voor 16% gewijzigd door anandus op 21-10-2011 23:42 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:33
Ik ben ook heel erg benieuwd hoe men dit spel vindt :) ... Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:36
Ik heb hiervoor alle strongholds gespeeld en ik heb nu de eerste 2 maps van de campaign van deel 3 gespeeld en ik moet zeggen dat het mij tegenvalt. punten waarop hij tegen valt:
- Graphics zijn maar zo zo (ik vind ze niet beter dan andere delen)
- target systems is waardeloos, soms moet je 4 keer klikken voordat je order wordt begrepen, selecteren van troepen ook niet echt precies
- snelheid is laag, en zover ik heb kunnen zien ook niet aan te passen
- niet helemaal af: sommige screens geven geen text weer etc.

maar voor de rest is het weer gewoon Stronghold, tot nu toe nog geen echte vernieuwingen/verbeteringen kunnen zien, maar ik zit pas in map 3 dus kan wellicht nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Bedankt voor de update!

Tsja, puntje 1 had ik al gezien van de screenshots en filmpjes.
Puntjes 2 tot 4 zouden dus eigenlijk beter moeten zijn... ga hem nog steeds halen denk ik volgende week.
Ben benieuwd of je nog meer mooie dingen / slechte dingen tegen komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Ik denk dat Stronghold 3 laag op mijn prioriteiten lijstje komt, daar stond hij al maar nu helemaal. Deel 1 heb ik vroeger helemaal kapot gespeeld (was ook mijn eerste game dat ik full price gekocht had). Deel twee vond ik ook geweldig ondanks de mindere elementen.

Maar er komen nu zoveel goede games uit dat ik keuzes moet maken (helaas). Zo ben ik nog bezig met Rage en Minecraft, heb ik Skyrim, Battlefield en Guild Wars 2 gepreördered en wil ik stiekem ook nog batman, crysis 2, dead island en Assassins Creed spelen ...

Waarom moeten ze allemaal rond het najaar uitkomen ... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer komt de game eigenlijk fysiek in de winkel te liggen? Op bol.com staat 25 oktober: http://www.bol.com/nl/p/g...04004011682012/index.html

Heb zelf goede herinneringen aan het eerste deel, maar ik ben nog een beetje aan het twijfelen of ik hem haal. De paar reviews die ik heb kunnen vinden waren positief genoeg, en de game gaat weer meer richting het origineel op qua gameplay. Wie gaat em hier allemaal proberen eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04:33
Nog meer mensen met ervaringen? Ik heb begrepen dat soldaten ook muren kunnen aanvallen, en dat je de muren niet zo dik kunt maken als je zelf wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
Contagio schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 23:31:
Stronghold 3 is vandaag inderdaad 'uitgekomen'.
Het blijkt dat als je de game gaat installeren, je niet verder komt. Dit omdat de game Steam gebruikt en deze de game pas volgende week dinsdag de 25 vrijgeeft.
Extreem irritant voor alle mensen, inclusief ik, die de game vandaag eindelijk aangeschaft hebben.
Nou alle digitale aanbieders, hebben nog steeds de pre-orders lopen en er is daar nog niks vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 14:37

TheNephilim

Wtfuzzle

Nostalgie! Ik heb vooral de Crusader versie veel gespeeld. De Crusader Extreme versie vond ik dan weer helemaal niks trouwens.

Het leuke aan Stronghold was toch altijd het bouwen van kastelen en daarnaast natuurlijk je vijanden verslaan. Dus beginnen met een kleine ommuurde binnenplaats, dan had je nog geld over voor verdediging. Daarna steeds verder uitbouwen met de bouwmaterialen die je binnenkreeg.

Intressant: http://www.strongholdkingdoms.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Bernardo schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 14:56:
Nostalgie! Ik heb vooral de Crusader versie veel gespeeld. De Crusader Extreme versie vond ik dan weer helemaal niks trouwens.

Het leuke aan Stronghold was toch altijd het bouwen van kastelen en daarnaast natuurlijk je vijanden verslaan. Dus beginnen met een kleine ommuurde binnenplaats, dan had je nog geld over voor verdediging. Daarna steeds verder uitbouwen met de bouwmaterialen die je binnenkreeg.

Intressant: http://www.strongholdkingdoms.com/
Van Stronghold kingdoms heb ik 1.5 jaar geleden een topic gemaakt. Zie hier: [PC MMO-RTS] Stronghold Kingdoms

Echter, heeft het mij niet kunnen boeien helaas ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio

Contagio

Vullend

Nou de game lag afgelopen donderdag fysiek in de winkels, met een release datum van de 25e. Dat is ook een fout geweest, maar ik kon hem gisteren gewoon spelen.

De game zelf.. Tsjah. Deel 1 was gewoon echt een goede game en deel 2 al minder. Dit deel lijkt veel op 2.
Grafisch is het 3D, maar echt mooi is het niet te noemen.
Wat vooral tegenvalt is de matige besturing, zoals al eerder aangegeven, van eigenlijk alles. Soms heb ik het idee dat ik klik maar dat er niet op gereageerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Op het officiele forum regent het negatieve reacties. Over te kleine maps, het feit dat mannetjes ook muren kunnen aanvallen. Weinig single player content. Slechte besturing en bugs.

Firefly heeft in het forum gezegt dat er geen skirmish meer komt en ook dat soldaten nog steeds stenen muren kunnen aanvallen.

Oftewel, denk dat ik hem niet ga halen. Misschien nog een keer in de budget bak, had meer verwacht. Vooral grote maps had ik leuk gevonden zodat je gewoon epische kastelen kan bouwen ipv priegelen zoals in SH2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

harmen1987 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:01:
Op het officiele forum regent het negatieve reacties. Over te kleine maps, het feit dat mannetjes ook muren kunnen aanvallen. Weinig single player content. Slechte besturing en bugs.

Firefly heeft in het forum gezegt dat er geen skirmish meer komt en ook dat soldaten nog steeds stenen muren kunnen aanvallen.

Oftewel, denk dat ik hem niet ga halen. Misschien nog een keer in de budget bak, had meer verwacht. Vooral grote maps had ik leuk gevonden zodat je gewoon epische kastelen kan bouwen ipv priegelen zoals in SH2.
Wat zonde ... dit wordt dan zeker een budget titel en niet meer.

Ik had zo gehoopt dat ze het gevoel van Stronghold 1 konden terugbrengen naar hedendaagse graphics/gameplay.

Het was zo veel belovend, muren die dmv physics kapot gaan, dag/nacht cyclus die impact heeft op gameplay, grote maps (althans zo leek het) en meer goede impressies. Wat jammer dat er zoveel mis is met deze game ...

En nu ga ik even een traantje laten ... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmen1987
Dreanor schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 17:25:
[...]

En nu ga ik even een traantje laten ... ;(
Heb ik al gedaan, het is zo jammer dat ze dit spel niet uitbrengen met sterke muren die niet door zwaarden verwoest kunnen worden en met grote maps waar je heerlijk op kan bouwen en een enorm kasteel kan maken. Zoals je zegt, het is echt een budget titel geworden, wat ik eigenlijk al zag aankomen met de graphics en physics die soms wel wat overdreven waren in de filmpjes.

Disclaimer: Ik heb het zelf nog niet gespeeld, dus dit is helemaal op wat ik elders lees.

EDIT:
Nog een update van iemand uit officiële forum wat hij van de devs heeft gehoord:
1. There will be "Strong walls" (some time)

2. I just received the information that there will be kingmaker with release patch, its in the handbook, there is just a bug that you cannot choose it in the multiplayer, but there will be kingmaker in the standart release version
.

Dus misschien toch nog hoop voor een deel van de problemen.

[ Voor 25% gewijzigd door harmen1987 op 24-10-2011 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Contagio

Contagio

Vullend

Wat houdt dat precies in, die Kingmaker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las op the pirate bay dat die niet eens waard is om te downloaden. Soms wil ik wel eens een spel testen maar ik had al genoeg gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Het krijgt een 5...
ter vergelijking. dezelfde site gaf stronghold 2 een 6,5.
Dan weet ik genoeg...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettingspanner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32
Ik probeer de game te spelen op mijn Imac/i7/16Gb in parallels, maar krijg random crashes..(meestal na zo'n 15min.) Heb 6Gb toegewezen aan windows 7, maar no joy...

Wachten op een update? Ik lees over meer random crashes.. Of is mijn imac/parallel/win7 idee te veel van het goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RocketKoen schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 04:07:
[...]

Het krijgt een 5...
ter vergelijking. dezelfde site gaf stronghold 2 een 6,5.
Dan weet ik genoeg...
Ja een 5 is slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Eigenlijk spijtig, ik had van dit spel echt hoge verwachtingen omdat deel 1 en 2 echt ijzersterk waren in mijn opinie. Dit is echt een hele slechte game, de besturing is slecht, feedback is slecht de map is bijzonder slecht de units voelen lomp aan, pathfinding is kut. Daarnaast zijn de maps ook nog ontzettend klein waardoor je eigenlijk niet eens voldoende food kunt regelen om uberhaupt te zorgen dat je farmers niet eerder dood gaan.

Ik heb mijn order ook weer retour gedaan met de melding dat ik niet tevreden was met het product.
Hoe erg leuk je Stronghold ook vind, Stronghold 3 is geen 35 euro waard. Als je hem wilt kopen zou ik wachten todat ie 10 euro is, en geloof me dat is die binnen 6 maanden :)

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-09 22:33
Dakreal schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 14:14:
Eigenlijk spijtig, ik had van dit spel echt hoge verwachtingen omdat deel 1 en 2 echt ijzersterk waren in mijn opinie. Dit is echt een hele slechte game, de besturing is slecht, feedback is slecht de map is bijzonder slecht de units voelen lomp aan, pathfinding is kut. Daarnaast zijn de maps ook nog ontzettend klein waardoor je eigenlijk niet eens voldoende food kunt regelen om uberhaupt te zorgen dat je farmers niet eerder dood gaan.

Ik heb mijn order ook weer retour gedaan met de melding dat ik niet tevreden was met het product.
Hoe erg leuk je Stronghold ook vind, Stronghold 3 is geen 35 euro waard. Als je hem wilt kopen zou ik wachten todat ie 10 euro is, en geloof me dat is die binnen 6 maanden :)
Ik vind zelf 10 euro nog te veel, maar mijn geld krijg ik niet meer terug. Ik heb het tot missie 11 ofz volgehouden. Verder is het besturen van 'legers' een regel rechte ramp. Ik ga terug naar Crusader Extreme, daar heb je tenminste wat legers. Al is SH1 een goed voorbeeld van heerlijke gameplay! SH3 NIET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar een "nieuwe" RTS en ik kwam toevallig Stronghold 3 Gold tegen voor 8 euro. Nou heb ik vroeger Stronghold 1 altijd met veel plezier gespeeld. De reviews van Stronghold 3 en de reacties in dit topic zijn extreem negatief. Echter las ik wel dat het spel significant verbeterd was na een aantal patches.

Heeft iemand het spel nog gespeeld na de patches en een uitbreiding? Is het het waard om het spel te proberen of kan ik mijn tijd er beter niet aan verspillen? :P Graphics maken me niet zo heel veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:50

The Chosen One

Zie signature!

Geen idee maar Stronghold Crusader al wel gespeeld dan? Erg leuk en Crusader trail ben je ook wel uren/tientallen uren zoet mee.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En Stronghold Crusader 2 komt het einde van het jaar uit (Als het goed is). Mooi opwarmertje daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan me niet zo goed herinneren of ik ook Crusader heb gespeeld, heb em hier niet liggen iig. Ik heb dus maar de Stronghold Collection (bevat Stronghold, Stronghold 2, Stronghold Crusader, Stronghold Crusader Extreme en Stronghold Legends) besteld. Kostte haast niks (2 games voor de prijs van 1 bij bol.com) en zelfs al heb ik em ooit gespeeld, ik vind het vast niet erg om het nog eens te spelen ;). Stronghold 3 durf ik eigenlijk niet aan na al die negatieve reviews :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-05-2023
Ik heb het geen 5 minuten volgehouden. Volgens mij kan je een demo proberen toch? En volgens hebben ze ook stronghold 1 opnieuw uitgebracht met ondersteuning voor hogere resolutie. Zie gog.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:40

Koekfabriek

King Billy on the wall

Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 10:54:
Ik ben op zoek naar een "nieuwe" RTS en ik kwam toevallig Stronghold 3 Gold tegen voor 8 euro. Nou heb ik vroeger Stronghold 1 altijd met veel plezier gespeeld. De reviews van Stronghold 3 en de reacties in dit topic zijn extreem negatief. Echter las ik wel dat het spel significant verbeterd was na een aantal patches.

Heeft iemand het spel nog gespeeld na de patches en een uitbreiding? Is het het waard om het spel te proberen of kan ik mijn tijd er beter niet aan verspillen? :P Graphics maken me niet zo heel veel uit.
Voor 8 euro kan je het altijd proberen, ik kan nog herinneren dat ik hem had gepreordered en al weken zat te wachten. Wat viel dat ontzettend tegen, ik heb geen idee hoe het met de patches gesteld is maar ik kan mij herinneren dat ze er sowieso geen skirmish in gingen bouwen. Dat was altijd mijn favoriete modus. Je kan ook gewoon voor een prikje Stronghold Collection oppikken, weet niet of je gfx belangrijk vind maar vooral crusader is zijn geld dubbel en dwars waard.
http://www.gamersgate.com/DD-STRCOL/stronghold-collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inderdaad de Stronghold Collection besteld. Graphics vind ik sowieso niet echt belangrijk in dit soort spellen. Het lijkt juist of ik tegenwoordig meer moeite om "in" strategie spellen te komen met modernere 3D graphics (zoals nieuwere Settlers en de nieuwere Heroes of Might and Magic). De wat old-school RTSsen met mindere graphics (zoals Knights and Merchants, Stronghold, Age of Empires, oudere HOMM) pakken me dan toch meer op de één of andere manier (nostalgie misschien? :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:13:
En Stronghold Crusader 2 komt het einde van het jaar uit (Als het goed is). Mooi opwarmertje daarvoor.
2 september 2014 is het misschien zo ver: http://store.steampowered.com/app/232890/
Pagina: 1