[PHP] 4 op een rij

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was me best wel aan het vervelen, dus ben ik met PHP 4 op een rij gaan maken. Ik ben nu zover dat je stenen kan laten vallen (op dit moment gele en rode om het te testen). Ik wil bij elke beurt controleren of er een winnaar is. Dat lukt me niet echt, ik ben nu bezig met een best ingewikkeld (voor mij tenminste) algoritme maar ik vraag me af of het niet makkelijker kan. Zoals je ziet is de functie niet klaar en werkt hij nog niet, ik krijg nu overal 'no win!' te zien. Het enige wat hij nu nog doet is een reeks op naar linksboven controleren. Het lijkt mij misschien handiger om een functie te maken die een reeks van dezelfde kleur controleerd, want deze kan ik weer bij een functie gebruiken als de computer een zet gaat bedenken...

Andere opbouwende kritiek over mijn code is ook welkom!

## index.php ##
code:
1
*snip*

## class.fiar.php ##
code:
1
*snip*

[ Voor 79% gewijzigd door RobIII op 16-05-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Euh; debuggen en een algoritme verzinnen mag je zelf doen of googlen; er zijn er meer dan voldoende te vinden. Ik heb zojuist 250+ regels code verwijderd. Het is niet de bedoeling dat wij ons daar voor jou op gaan blind staren. Als je concrete vragen hebt dan zijn die van harte welkom, maar een lap code dumpen en dan vragen of wij de fout aan willen wijzen of "opmerkingen hebben"? Nee; sorry. Daar is de Devschuur niet voor bedoeld.

Debuggen: Hoe doe ik dat?
Kan iemand even...?

En omdat het, zie ik net, niet voor 't eerst is dat we je dit vertellen voorzie ik dit topic mooi van een stukje hang-en-sluitwerk :Y)

[ Voor 31% gewijzigd door RobIII op 16-05-2010 20:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.