Probleem met linken Hotmail/gmail apps op mobiele telefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 12:14
Hallo allemaal.

Met mijn telefoon LG gw620 wou ik graag mailen. Alleen de hotmail applicatie werkt niet lekker. als ik zeg dat hij maar 25 berichten mocht ophalen pakt hij ze toch allemaal. Dit zorgt voor een erg trage applicatie.

Hierdoor wou ik dus mijn hotmail account linken aan mijn gmail account. Dan kan ik zo via de Gmail applicatie mijn hotmail berichten lezen en beantwoorden.

Via gmail heb ik dus mijn hotmail berichten geimporteerd. Hij heeft er nu 200 gedaan. Maar als ik nu naar mijn hotmail account ga op de pc zijn al die 200 emails dus verdwenen. Deze staan nu dus in mijn gmail account!

Hoe krijg ik mijn hotmail berichten terug in mijn hotmail en zorg ik er toch voor dat mijn hotmail berichten worden doorgestuurd naar mijn gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadiQal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-05-2024
Je kunt ook bij je Hotmail instellen dat hij je emails forward naar Gmail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
oke, maar hoe krijg ik de berichten die Gmail heeft weggehaalt uit mijn hotmail terug in mijn postvak in van hotmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tharulerz
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-04 05:16
De hotmail forward functie naar gmail werkt niet goed, omdat het logischerwijs concurrenten zijn.

Beter kan je de gmail optie gewoon juist instellen. Je moet kiezen voor POP3, deze laat de mails ook op de server staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
hoe zorg ik er voor dat gmail nu stopt met het importeren want anders is straks mijn hele hotmail leeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

In gmail de import uitschakelen. En daarna weer opzetten, maar dan wel leave-on-server aanvinken..

Terugzetten kan als er IMAP mogelijk is, geen idee of dat zo is bij de gratis gmail. Zo wel: imap aanzetten, in bijv. Outlook openen, terugslepen die hap.

Als geen IMAP: weer andersom van gmail naar hotmail binnenhalen. Dan natuurlijk niet ook de gmail-import aan hebben staan voor er rondjes worden gedraaid.
offtopic:
Dit heeft helemaal niets van doen met Windows Clients dus je topic zal tzt worden verplaatst wanneer een Windows Clients-mod langs komt.

Suggereer met topicreport (het handje) trouwens ook even een topictitel die meer info geeft, "probleem" als titel is zinloos: je bent niet de enige op GoT met een vraag ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-09 14:26

weebl

YARR!

Gmail heeft gewoon IMAP, dus dat zou moeten lukken op die manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
oke.

Kan iemand mij vertellen hoe ik via hotmail de emails weer terug haal?
ik zie geen optie daarvan in mijn hotmail staan!

@weebl: Weet jij hoe ik dat moet doen via imap?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Zie mijn post ;)

Plus indien nodig de helpsite van Gmail.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
ik heb je post gelezen maar ik snap het nog niet bepaald hoe ik dit moet doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Bas Odenhoven schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:47:
Je kunt ook bij je Hotmail instellen dat hij je emails forward naar Gmail ;)
Tharulerz schreef op zondag 16 mei 2010 @ 18:51:
De hotmail forward functie naar gmail werkt niet goed, omdat het logischerwijs concurrenten zijn.
Niet goed? Ik kan dat helemaal niet, alleen forwarden naar @hotmail, @live of een ander Microsoft domein is hier mogelijk... Mis ik iets?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

NL_Scratch schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:05:
ik heb je post gelezen maar ik snap het nog niet bepaald hoe ik dit moet doen!
Wat lukt er dan niet? http://mail.google.com/support/?ctx=gmail => 'imap' => eerste hit.
Mail binnenhalen in een mail app zoals Outlook of Live mail), IMAP instellingen zetten zoals Gmails helpsite zegt, terugkopieren naar gmail.

Of natuurlijk de andere methode die ik noem, je weet al hoe die werkt omdat je het in gmail al aan de praat hebt gekregen, moet je alleen omdraaien door het juist in gmail in te lezen nadat je POP in Hotmail heb aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
ik weet niet hoe ik de import uitzet.
Gmail blijft maar mijn mailtjes weg halen uit hotmail.

Het enigste wat ik wil is dat de hotmail berichten worden doorgestuurd naar mijn Gmail maar dat ze wel in mij hotmail blijven staan.

Ik snap gewoon niet hoe ik de import weer uitzet en de geimporteerde berichten terug plaats naar mijn hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hoe heb je het aan gezet? Op hetzelfde tabblad in je Gmail-settings kan je het uitzetten door de POP-account weer te verwijderen. Da's trouwens hetzelfde tabblad waar je het vinkje 'Leave a copy of retrieved message on the server' kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
oke, maar op dit moment zijn al mijn hotmail berichten verplaatst naar mijn g-mail account.
als ik het pop account verwijder dan verwijder ik toch niet alle berichten uit mijn hotmail?

Edit: ik heb nu ook de optie: "Een kopie van het gedownloade bericht op de server achterlaten" onder de optie: "E-mailberichten bekijken via POP3" aangevinkt. Maar nog blijft hij de hotmail mails echt weghalen!

[ Voor 36% gewijzigd door NL_Scratch op 17-05-2010 07:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
op het moment de hotmail berichten terug.
Alleen hebben deze allemaal de datum vaqn gisteren gekregen dus alles is door de war.

Ik heb al mijn oude berichten maar een een aparte map gegooit en nu een lege postvak in gemaakt.

verder worden de berichten mooi door gestuurd naar gmail en krijg ik meldingen op me tel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
update:

Mails komen netjes binnen.
alleen wel jammer dat je dus in zowel Hotmail en in gmail de berichtjes echt moet geopend hebben voordat ze op Gelezen komen te staan. Maar goed dit is verder ook geen probleem;)
Pagina: 1