Voor een opdracht moet ik een applicatie maken die de accelerometer van de gsm uitleest en vervolgens deze data doorstuurt naar de computer (waarschijnlijk via BlueTooth). De applicatie moet op zowel Symbian based (liefst vanaf 3e versie) als op de BlackBerry, Windows Mobile en de iPhone kunnen draaien.
Nou is mijn vraag of iemand ervaring heeft met het ontwerpen van een applicatie voor verschillende platformen. Voor zover mij nou duidelijk is geworden na tig rondjes googlen, is er weinig software die voor alle OS'n werkt. Heeft er iemand tips over een dergelijk programma of zal ik mij toch echt voor elk OS in de SDK moeten verdiepen? Hierbij heb je bij Nokia, waar ik op dit moment het meeste mee heb gestoeid, verschillende talen en omgevingen, dus verschillende SDK's. Hierbij kun je bij de ene eenvoudig de sensor uitlezen en bij de andere weer eenvoudig een GUI maken.
Dus mijn vraag: Kan iemand tips geven omtrent een goeie ontwerpomgeving?
(Ik weet niet of ik deze vraag in de goeie afdeling heb gepost)
Nou is mijn vraag of iemand ervaring heeft met het ontwerpen van een applicatie voor verschillende platformen. Voor zover mij nou duidelijk is geworden na tig rondjes googlen, is er weinig software die voor alle OS'n werkt. Heeft er iemand tips over een dergelijk programma of zal ik mij toch echt voor elk OS in de SDK moeten verdiepen? Hierbij heb je bij Nokia, waar ik op dit moment het meeste mee heb gestoeid, verschillende talen en omgevingen, dus verschillende SDK's. Hierbij kun je bij de ene eenvoudig de sensor uitlezen en bij de andere weer eenvoudig een GUI maken.
Dus mijn vraag: Kan iemand tips geven omtrent een goeie ontwerpomgeving?
(Ik weet niet of ik deze vraag in de goeie afdeling heb gepost)