VB.net xmlserialization

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben momenteel bezig met het uitlezen van xml bestanden. Dit wil ik doen om het werk wat gemakkelijker te maken. Het lukt me alleen niet om XML uit te lezen met streamreaders en writers of xmlserialization. Ik heb alles afgezocht, maar niemand heeft een simpel voorbeeld van:

verbinden, uitlezen en schrijven. Is er mischien iemand die me hier wel een voorbeeld van kan geven inplaats van 1k regels waar ik niet uit kom. Ik heb alle sites die ik op google kon vinden afgezocht, maar helaas zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie. Dit heb ik ook al eens doorgelezen, maar ik ken alleen de basis principes. Applicaties starten, simpele bewerkingen etc. sql lezen en schrijven heb ik ook al voor elkaar gekregen, maar hier blijf ik op hangen. Vandaar dat ik vroeg om een uitleg in simpele stappen (indien mogelijk).

1. verbinden
2. uitlezen
3. schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Wat bedoel je met verbinden? Heb je al een server waarmee je moet verbinden of moet je die ook maken? Anders is WCF. Deze communiceert ook via XML en er zat over te vinden hoe dat werkt.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nou heel simpel gezegd:

fileopen("voorbeeld.xml")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Visual Basic .NET:
1
2
3
4
Dim stream as System.IO.StreamReader
' Loads the XML data in the file books.xml in a new stream.
stream = New StreamReader ("books.xml")
Dim reader As XmlTextReader = New XmlTextReader (stream)

Maar dat stond al in dat linkje dat ik je gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Wat is je doel? Of is het puur het kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat had ik inderdaad gezien. Dat is het moeilijkste ook niet, maar waar ik maar niet uit kom.

<example>
<name>TheCoolGamer</name>
<type>awsome</type>
</example>

wat moet ik doen om de inhoude van name en type te krijgen om ze bijv in een msgbox weer te geven.

EDIT:
@ Tarabass

Het is deels het kunnen, maar meer de mogelijkheid om xml bestanden uit te kunnen lezen om mijn werk gemakkelijker te maken. Het is niet verplicht, maar het saaiste deel van het werk gaat zo wel weg :P

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer

CoolGamer

What is it? Dragons?

Zulk soort basis dingen zijn gewoon in tutorials te vinden. Als je zoekt op tutorials kom je zat tegen. GoT is meer bedoeld als je specifieke vragen hebt en het zelf al geprobeerd hebt.

Pagina: 1