Toon posts:

FSB of Mhz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af waarmee ik nou eigenlijk meer snelheids winst maak? ik heb celeron 366@525 (FSB op 95, 100 loopt quake vast, kannik niet hebben natuurlijk :) )is dat dan wel sneller dan dat ik de FSB op 75 of 83 zet? Of is het gewoon domweg aantal Mhz is beter?

Verwijderd

Meer Mhz is in principe altijd sneller :-)
Heeft niet helemaal met je vraag te maken, maar het is wel zo dat de bussnelheid verhogen meer effect heeft als de multiplier ophogen (kan toch niet in de meeste gevallen btw.)
Paar kleine uitzonderingen, flink overklokken zorgt voor veel warmte, en meer fouten in de cpu/cache.. En de hitrate van de cache is weer erg belangrijk voor de prestaties van het systeem..
Maja beetje koelen, heb je daar ook geen last van :)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Bedenk verder ook dat je memory altijd op de snelheid van je FSB loopt en dat merk je al snel omdat je je geheugen continue gebruikt. Ga dus voor de zo hoog mogelijke FSB !!!

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

Topicstarter
K...bedankt...dacht ik al ja...alleen een beetje vaag dat ie 95 wel pakt en 100 niet....
In ieder geval bedankt

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Bovendien heb je met een fsb van 75 of 83 een bijzonder hoge frequentie voor je harddisk en pci slots: 1/2 x 75 = 37,5 (valt nog te doen) en 1/2 x 83 = 41,5 (te hoog).

Je pc draait het snelste als je pcifrequentie in de buurt van de 33 zit (of evt een paar mhz hoger), terwijl je processor ook overgeklokt is.