Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05 22:42

waztone

de enige echte

Topicstarter
Ik heb een Illustrator bestand dat is opgebouwd uit verschillende lagen.
Nu wil ik het totaatplaatje (van alle lagen) verdelen in 10 stukken.
Ik heb hulplijnen geplaatst op de geplande snijlijnen, maar het lukt me maar niet om dan elk van de tien delen apart te selecteren, zodat ik deze kan kopieren naar een ander illustrator bestand.
De enige manier die ik tot nog toe heb gevonden, is het bestand openen in photoshop en dan op te delen en terug te plakken naar het illustrator bestand, maar dat wil ik niet want dan moet ik mijn afbeelding overzetten naar pixels, en ik wil juist gebruik maken de vectors.
Heeft één van jullie een oplossing?

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
- Bereid waar nodig de getekende objecten voor, zoals lijndiktes omzetten (Object -> Path -> Outline stroke).
- Maak van de hulplijnen gewone paden (View -> Guides -> Release guides).
- Selecteer alles.
- Gebruik Pathfinder -> Divide, met alt-toets ingedrukt (of achteraf bijbehorende 'expand').
- Selecteer de gedeeltes met het pluspijltje (alt + open pijltje) of door eerst te degroeperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 19:57
Waarom wil je dit? Zodat je het bijvoorbeeld op A4tjes kan uitprinten en er 1 groot ding van kan maken? Zo ja: niks gaan snijden, Illustrator kan dit zelf (zie print opties).
En anders "printen naar pdf" incl. die settings dat hij ze op slaat als losse delen..

[ Voor 20% gewijzigd door Giant87 op 16-05-2010 19:57 ]