Waarom staan de Olympus PEN E-P1 en andere PEN camera's in de categorie Spiegelreflex, terwijl deze camera's compactcamera's zijn. Deze camera's bezitten namelijk geen spiegel.
Omdat ze verwisselbare lenzen hebben en daardoor veel beter passen binnen de dSLR categorie. Met name op het vlak van de specificaties die aan de verschillende categorieën gekoppeld zijn.
Compactcamera is sowieso een beetje een onhandige term, zo compact zijn sommige van die camera's niet en een dSLR is ook niet per definitie heel groot, maar aangezien die term vooral gebruikt wordt voor camera's zonder verwisselbare lens (en doorgaans een kleine sensor) passen de PEN camera's daar ook niet echt.
Wellicht dat er op den duur een keer gekeken zou kunnen worden om een aparte categorie voor dergelijke camera's aan te maken. Zeker nu bijvoorbeeld ook Sony dergelijke camera's introduceert en er dus echt een wat breder aanbod begint te komen.
Compactcamera is sowieso een beetje een onhandige term, zo compact zijn sommige van die camera's niet en een dSLR is ook niet per definitie heel groot, maar aangezien die term vooral gebruikt wordt voor camera's zonder verwisselbare lens (en doorgaans een kleine sensor) passen de PEN camera's daar ook niet echt.
Wellicht dat er op den duur een keer gekeken zou kunnen worden om een aparte categorie voor dergelijke camera's aan te maken. Zeker nu bijvoorbeeld ook Sony dergelijke camera's introduceert en er dus echt een wat breder aanbod begint te komen.
[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 16-05-2010 15:31 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Als je niet weet dat de Olympus PEN camera's onder de categorie dSRL staan zoek je je suf. Dat had ik dus.Orion84 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:30:
Omdat ze verwisselbare lenzen hebben en daardoor veel beter passen binnen de dSLR categorie. Met name op het vlak van de specificaties die aan de verschillende categorieën gekoppeld zijn.
In de analoge tijdperk werden deze camera's meetzoekercamera's genoemd. Ook de Contax, Leica M's werden zo genoemd en deze hadden verwisselbare lenzen.Compactcamera is sowieso een beetje een onhandige term, zo compact zijn sommige van die camera's niet en een dSLR is ook niet per definitie heel groot, maar aangezien die term vooral gebruikt wordt voor camera's zonder verwisselbare lens (en doorgaans een kleine sensor) passen de PEN camera's daar ook niet echt.
Categorie Meetzoekercamera's.Wellicht dat er op den duur een keer gekeken zou kunnen worden om een aparte categorie voor dergelijke camera's aan te maken. Zeker nu bijvoorbeeld ook Sony dergelijke camera's introduceert en er dus echt een wat breder aanbod begint te komen.
Meetzoekercamera's is geen correcte naam voor een aparte categorie voor deze camera's, aangezien het geen meetzoekercamera's zijn. Qua afmetingen en verwisselbare lenzen lijken ze er op, maar een meetzoeker zit er niet op.
Ze worden door Olympus volgens mij ook helemaal niet als digitale meetzoekercamera bestempeld, laat staan dat ze als zodanig bekend staan onder consumenten. In tegenstelling tot de Leica M serie inderdaad, dat zijn echte meetzoekercamera's. Een term die je veel terugziet voor PEN camera's en dergelijke is Electronic Viewfinder Interchangeble Lens (EVIL) Camera, maar of dat nu zo'n handige naam is voor een categorie?
Die camera's terugvinden is ook niet zo'n kunst, gewoon vanaf de PW homepage zoeken, in plaats van eerst een categorie te kiezen.
Ze worden door Olympus volgens mij ook helemaal niet als digitale meetzoekercamera bestempeld, laat staan dat ze als zodanig bekend staan onder consumenten. In tegenstelling tot de Leica M serie inderdaad, dat zijn echte meetzoekercamera's. Een term die je veel terugziet voor PEN camera's en dergelijke is Electronic Viewfinder Interchangeble Lens (EVIL) Camera, maar of dat nu zo'n handige naam is voor een categorie?
Die camera's terugvinden is ook niet zo'n kunst, gewoon vanaf de PW homepage zoeken, in plaats van eerst een categorie te kiezen.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Die site had ik ook al gevonden. In strikte zin is de PEN inderdaad geen meetzoekercamera, maar het is in ieder geval geen spiegelreflex.Orion84 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:19:
Meetzoekercamera's is geen correcte naam voor een aparte categorie voor deze camera's, aangezien het geen meetzoekercamera's zijn. Qua afmetingen en verwisselbare lenzen lijken ze er op, maar een meetzoeker zit er niet op.
Dat worden dus verschillende categorieën.Ze worden door Olympus volgens mij ook helemaal niet als digitale meetzoekercamera bestempeld, laat staan dat ze als zodanig bekend staan onder consumenten. In tegenstelling tot de Leica M serie inderdaad, dat zijn echte meetzoekercamera's. Een term die je veel terugziet voor PEN camera's en dergelijke is Electronic Viewfinder Interchangeble Lens (EVIL) Camera, maar of dat nu zo'n handige naam is voor een categorie?
Volgens mij ziet de consument de Olympus PEN niet als een spiegelreflex, eerder als een "compact" camera.
Tja dat moet je maar net weten.Die camera's terugvinden is ook niet zo'n kunst, gewoon vanaf de PW homepage zoeken, in plaats van eerst een categorie te kiezen.
Op de Wiki-site staatOrion84 schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:19:
Ik heb zelf een Fuji GW690, dit is ook een rangefinder camera, maar compact kan je 'm bepaald niet noemen.De meetzoekercamera heeft door zijn compacte bouw en vrijwel geruisloze werking toch een behoorlijke schare aanhangers vastgehouden, met name in de reportage- en straatfotografie.
Hierbij neem ik aan dat ze met compact klein bedoelen.
Pagina: 1