dmg bestand branden

Pagina: 1
Acties:

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-01 09:10
Hoi,

sinds vrijdag heb ik mijn eerste mac, en ik moet zeggen ERG LEKKER SPUL. Ik heb echter 1 probleempje. Ik heb een dmg bestand van 550mb. Dit zou ik graag schrijven op een CDR. Via het net ben ik te weten gekomen dat ik met apples disk utility dit kan doen. Wanneer ik het echter probeer krijg ik altijd als foutmelding dat er niet genoeg ruimte is op de CDR om deze image op weg te schrijven. Wat is het probleem ?

Dank bij voorbaat.

Verwijderd

Een DMG is gecomprimeerd. De vraag is dus: Wil je de DMG zelf op de CD zetten of is de DMG een CD-image waarvan je de inhoud op de CD wil zetten. Ik denk dat je dat laatste aan het doen bent en blijkbaar is de inhoud > 700MB ?

• Rebbelx
Ik zou de dmg op een CDR moet zetten zodanig dat deze self-bootable is. Het zou dus inderdaad een cd-image moeten worden. De dmg zelf is dus iets meer dan 500meg, hoe krijg ik deze op een cdr zodanig dat deze bootable is ? Wanneer ik op de dmg zelf klik start het programma op....

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:24
Rebbelx schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:24:
Hoi,

sinds vrijdag heb ik mijn eerste mac, en ik moet zeggen ERG LEKKER SPUL. Ik heb echter 1 probleempje. Ik heb een dmg bestand van 550mb. Dit zou ik graag schrijven op een CDR. Via het net ben ik te weten gekomen dat ik met apples disk utility dit kan doen. Wanneer ik het echter probeer krijg ik altijd als foutmelding dat er niet genoeg ruimte is op de CDR om deze image op weg te schrijven. Wat is het probleem ?

Dank bij voorbaat.
Blijkbaar is je DMG te groot voor de CD als hij uitgepakt wordt.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Rebbelx
Maw branden op dvdr ?

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:24
Bijvoorbeeld.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Rebbelx schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:23:
Ik zou de dmg op een CDR moet zetten zodanig dat deze self-bootable is. Het zou dus inderdaad een cd-image moeten worden. De dmg zelf is dus iets meer dan 500meg, hoe krijg ik deze op een cdr zodanig dat deze bootable is ? Wanneer ik op de dmg zelf klik start het programma op....
tenzij die DMG een operaring system bevat zal je er niet van kunnen booten :)

om welk programma gaat het :?

A wise man's life is based around fuck you

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Powershell schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:18:
[...]

tenzij die DMG een operaring system bevat zal je er niet van kunnen booten :)

om welk programma gaat het :?
Bootable DMG's zijn ook nieuw voor mij. Toch, bootable ISO's kan je wel gewoon op die manier branden. Bootable DMG's zal wel mogelijk zijn lijkt mij; het is gewoon apart: waarom zou iemand het verspreiden als een DMG en niet als een ISO?

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• Rebbelx
Nevermind, ik denk dat ik mij verkeerd uitgedrukt had. Ondertussen is alles in orde, de DMG is gebrand op een dvdr, en ik heb alles kunnen installeren. Bedankt voor de hulpen mannen!
Pagina: 1