Acties:
  • 0 Henk 'm!

• termination
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-07 20:17
Hallo mede-tweakers,

Sinds een aantal dagen heb ik vanuit mijn studentenkamer een UTP kabel naar een andere kamer liggen.
Deze kamers zitten in vershillende appartementen, de kabel loopt buiten langs het gebouw.

Nu is het probleem dat wij beiden een aparte internet verbinding en dus een aparte router hebben.
Ik zit op het 192.168.1.0/24 subnet, 2 verdiepingen lager zitten ze op het 10.0.0.0/24 subnet.
Ik heb in mijn windows XP bak 2 NIC's zitten, eentje pakt DHCP van mijn router, een pakt DHCP van de router beneden.

Nu is de vraag is het mogelijk deze subnets te linken zonder een of ander vaag conflict te veroorzaken?
(mocht het niet duidelijk zijn uitgelegd hoor ik het graag, dan maak ik een schetsje in visio ofzo)

Alles word nu met windows-shares driedubbel gemount wat het er niet sneller op maakt.

Groeten,

Termination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• termination
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-07 20:17
*bump*
iemand een idee/suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Routing gaan gebruiken, of bridgen.
Maar dan wil je geen DHCP adressen hebben eigenlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

je zal een "echte" router nodig hebben niet eentje die bij default alles nat over zijn wan interface. Ik heb geen ervaring met de DD-WRT's van deze wereld maar die kunnen dat vast wel. Vervolgens zet je op jouw PC's een statische route voor 10.0.0.0/24 naar die DDWRT toe en die andere gasten een router voor 192.168.1.0/24 naar die DDWRT toe. Dat is alles.