Toon posts:

dockingstation HP Elitebook 8530w

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heei,

Ik heb een een HP Elitebook 8530w (via de TU/e) en ik zit erover te denken om er een dockingstation bij te kopen zodat ik deze kan gebruiken als vervanging voor mijn desktop. Ik zit hierbij te denken aan de HP Advanced Dockingstation (150W) (doorscrollen naar advanced!)

Nu heb ik hier echter een paar vraagjes over:

- kan ik hier twee beeldschermen via aansturen in dual screen? (dvi-vga omvormers enz heb ik) Dit natuurlijk met laptop scherm niet meegerekend (=dicht) (Ik heb nu twee schermen van 1280x1024 met vga aansluiting)

- Kan ik bij de SATA upgrade bay een andere harde schijf in zetten? HP wijst er alleen een aan van 250GB :( ik zat zelf te denken aan iets als 1,5TB!

- Wat zijn verder de ervaringen over deze dockingstations? Tips enz? altijd welkom om te vermelden ;) Ik heb verder ook diverse usb docking-dingen gezien, hebben deze de mogelijkheid om 2 schermen aan te sluiten?? Deze info is eigenlijk nergens gegeven.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:17:
Heei,

Ik heb een een HP Elitebook 8530w (via de TU/e) en ik zit erover te denken om er een dockingstation bij te kopen zodat ik deze kan gebruiken als vervanging voor mijn desktop. Ik zit hierbij te denken aan de HP Advanced Dockingstation (150W) (doorscrollen naar advanced!)

Nu heb ik hier echter een paar vraagjes over:

- kan ik hier twee beeldschermen via aansturen in dual screen? (dvi-vga omvormers enz heb ik) Dit natuurlijk met laptop scherm niet meegerekend (=dicht) (Ik heb nu twee schermen van 1280x1024 met vga aansluiting)
Daar zou ik HP even om vragen. De meeste laptops kunnen namelijk, hoe dan ook, slechts 1 signaal naar buiten sturen. Maar ik weet niet of dat ook geldt voor een docking station.
- Kan ik bij de SATA upgrade bay een andere harde schijf in zetten? HP wijst er alleen een aan van 250GB :( ik zat zelf te denken aan iets als 1,5TB!
Als ik het goed zie en google, dan gaat het om 2,5" schijven. Normale desktop schijven zijn 3,5", dus die gaan niet passen. 1,5GB gaat dus niet lukken, maar er zijn wel 1TB schijven voor een vermogen...
Pricewatch
- Wat zijn verder de ervaringen over deze dockingstations? Tips enz? altijd welkom om te vermelden ;) Ik heb verder ook diverse usb docking-dingen gezien, hebben deze de mogelijkheid om 2 schermen aan te sluiten?? Deze info is eigenlijk nergens gegeven.
Tsja, ik heb er geen...

Verwijderd

ik heb zelf een tijdje een dockingstation gehad voor een andere laptop, mijn ervaring is dat als er 2 aansluitingen voor een monitor opzitten deze 8 van de 10 keer ook als dualscreen werken.

de hardeschijf die ze bij HP voorschrijven lijkt me niet de enige schijf die mogelijk is om er in te plaatsen, zou dat wel erg raar vinden omdat je dan veel beter een externe schijf kan kopen, ik verwacht dus wel dat je er ook een grotere hardeschijf in kan plaatsen.

Als je alles zeker wilt weten kun je natuurlijk naar HP sturen of even naar een HP winkel gaan en daar je vraagjes nogmaals voorleggen.

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:41:
[...]

Daar zou ik HP even om vragen. De meeste laptops kunnen namelijk, hoe dan ook, slechts 1 signaal naar buiten sturen. Maar ik weet niet of dat ook geldt voor een docking station.
er zijn zat laptops die meerdere signalen naar buiten kunnen sturen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 13:45 ]

• GENETX
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:44:
[...]

er zijn zat laptops die meerdere signalen naar buiten kunnen sturen ;)
Moet je wel je deur openzetten natuurlijk :>

Bedoel uiteraard maar 1 beeldsignaal, of iig op alle uitgangen hetzelfde beeld.

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:54:
[...]

Moet je wel je deur openzetten natuurlijk :>

Bedoel uiteraard maar 1 beeldsignaal, of iig op alle uitgangen hetzelfde beeld.
oke, ik wist niet dat je het zo bedoelde ;)

maar dan nog, zijn er zat laptops die ook 2 verschillende signalen naar buiten kunnen sturen..

Verwijderd

ja, maar dan heb je het wel over laptops met een HD5xxx kaart. met een displayport uitgang...
GENETX schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:41:
Als ik het goed zie en google, dan gaat het om 2,5" schijven. Normale desktop schijven zijn 3,5", dus die gaan niet passen. 1,5GB gaat dus niet lukken, maar er zijn wel 1TB schijven voor een vermogen...
Pricewatch
dat zijn geen standaard 9.5mm schijven, grote kans dat het gewoon niet past.

de platters gaan atm maar tot 320GB, voor 1TB heb je er dus 3 nodig: dan zit je aan de 12? mm

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 14:36 ]

• GENETX
  • Nu online
12,7mm is die maat. Je hebt idd gelijk. Ik weet niet hoe groot die upgrade bay dinges is..

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:56
Ik heb zelf ook een tu/e 8530w op een docking station. Werkt goed alleen soms moet je even wachten tot de videokaart het juiste beeld geeft (2-20seconden). Ik heb zelf alleen niet de advanced dus de gewone (PA286A). Dual screen met je laptop scherm werkt hier, dus een scherm aansluiten op je dockingstation (VGA) en je bureaublad uitbreiden met je laptop scherm of andersom.
Heb net ook even 2 schermen aangesloten en dat werkt ook. Heb nu dus een volledige dualscreen via de docking station. Met een monitor op de DVI en een op VGA.

edit: wat duidelijker omschreven.

[ Voor 15% gewijzigd door snader2 op 16-05-2010 15:15 ]

Verwijderd

leuk, maar doet je notebookmonitor het dan ook?
ja dus.
niet dus 8)7

welke resolutie zijn die schermen? officieel kan een kaart nl. maximaal 2x 2048*1200 (oid) aansturen

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 15:02 ]

• snader2
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:56
2x1680x1050
en als ik mijn laptop open klap valt de DVI poort uit. Dus met 3 schermen werken is dus niet mogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
snader2 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:49:
Ik heb zelf ook een tu/e 8530w op een docking station. Werkt goed alleen soms moet je even wachten tot de videokaart het juiste beeld geeft (2-20seconden). Ik heb zelf alleen niet de advanced dus de gewone (PA286A). Dual screen met je laptop scherm werkt hier, dus een scherm aansluiten op je dockingstation (VGA) en je bureaublad uitbreiden met je laptop scherm of andersom.
Heb net ook even 2 schermen aangesloten en dat werkt ook. Heb nu dus een volledige dualscreen via de docking station. Met een monitor op de DVI en een op VGA.

edit: wat duidelijker omschreven.
thanks snader2 ;) dat is iig mooi :)
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:33:
ja, maar dan heb je het wel over laptops met een HD5xxx kaart. met een displayport uitgang...
[...]
dat zijn geen standaard 9.5mm schijven, grote kans dat het gewoon niet past.

de platters gaan atm maar tot 320GB, voor 1TB heb je er dus 3 nodig: dan zit je aan de 12? mm
Dit zou dus wat betekenen?? 12,7mm = 8"?! dit is het linkje naar de upgradebay

Wel heb ik net wat beters gezien:
"MultiBay II slot Supports all 9.5mm HP MultiBay II drives for additional local storage capabilities"
2,5" wordt dus ondersteund :) :) :) --> dat ik dat niet eerder zag 8)7
(bij deze is de schijf niet warm swappable, maarja daar zit ik niet zo mee ;))

Wel jammer dat 3,5" dus niet ondersteund wordt, maarja alsnog ist wel mooi!

Daarmee kan t topic gesloten worden! ;)

Verwijderd

2.5 vs 3.5:
Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2004/12/13/nine_notebook_hard_drives_make_their_debuts/bothformats.jpg
past nooit.

van die 2.5"schijven zijn er nog 3 varianten:
Afbeeldingslocatie: http://www.newmodeus.com/harddrives/drive_height.jpg
alleen de dunste past in een doornss laptop, de middelste past er soms in.
voordeel van de "fat" schijven is dat ze grooter zijn: er past meer data op

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:35:
2.5 vs 3.5:
[afbeelding]
past nooit.

van die 2.5"schijven zijn er nog 3 varianten:
[afbeelding]
alleen de dunste past in een doornss laptop, de middelste past er soms in.
voordeel van de "fat" schijven is dat ze grooter zijn: er past meer data op
hmm dit wist ik niet :F dat betekent dus dat voor de de upgrade bay alleen zo'n kleintje erin kan proppen...
Maar aangezien de onderstaande er wel is, kan het dus wel met een permanente dikke?! (aangezien cd drives ook vaak redelijk dik zijn.. )
"MultiBay II slot Supports all 9.5mm HP MultiBay II drives for additional local storage capabilities"

niet dus :( Product dimensions (W x D x H) 0.37 x 5.51 x 5.04 in => ukkie |:( ???
dit is echt verwarrende info van hp....

edit: de andere maten vd optionele cd/dvd/wattanook lezers zijn ook 0.37x... inch => 9.5mm :-(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 00:09 ]

Pagina: 1