PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids
Ik denk dat je hiermee nog niet echt iets in de securty gaat vinden, je hebt nog niet de ervaring er in.GZ schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:49:
Hallo,
Weet iemand hier hoe een gemiddelde werkweek eruit ziet (wat zijn de dagelijkse werkzaamheden etc.) als je een job vind in de IT Security. (Iemand die MBO 4 heeft gehaald en aanvullende certificeringen heeft zoals CompTIA Sec + en CCNA Security?)
Dit vraag ik omdat ik me een beetje aan het orienteren ben op een job in deze genoemde sector.
Security is vaak HBO, volgens mij is CompTIA leuk, maar volgens mij ook niet meer (is een aanname die ik doe, heb even snell gegoogled er op, en het zijn basis security vraagjes die ik te zien krijg). CCNA Security, ik denk dat je hiermee mooi verder kan in de netwerk afdelingen, maar ik denk dat je gewoon onderaan begint, met standaard ITIL Netwerk stuff (Incidenten, Changes, Problems). Waarna je verder kan specialieren in security.
Maar vraag je zelf eens wat wil je precies in Security? IP security, IDS, IPS, Netwerk Beveiliging, Firewalls. Allemaal IT Security. Hoe is je ervaring daarin precies? En dan niet uit een boekje ervaring, maar praktijk ervaring.
En wat wil je verder gaan doen buiten de richting om, consultancy? als "beveiliger" bij een bedrijf gaan zitten en het netwerk veilig houden?
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
offtopic:
Even een titelfix en een alias naar BV aangemaakt
Even een titelfix en een alias naar BV aangemaakt
Verwijderd
Ik ben laatst bij KPMG wezen kijken bij de security afdeling. Zag er leuk uit. Je dagen zijn erg afwisselend, veel bij klanten pen-testen uitvoeren. Maar ze doen ook dingen als PKI en social engineering.
Ze nemen wel alleen Universitair geschoolde mensen aan (met zeer hoge uitzondering HBO als ze iemand heel graag willen hebben).
Ze nemen wel alleen Universitair geschoolde mensen aan (met zeer hoge uitzondering HBO als ze iemand heel graag willen hebben).