neerleg commando

Pagina: 1
Acties:

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
wat is het commando om een analoge (IP) modem neer te laten leggen met mijn Redhat linuxbak? :)

/dev/null

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

ifdown ppp0
zou moeten werken

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Euh:
lay --down="modem" ??

Als je nou als topic neergezet had:
[linux]Modem verbinding verbreken

Dan was het wat duidelijker geweest.
Maar voorderest moet het met de meeste linux-distro's wel met ifdown ppp0 lukken

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
ik bedoel een signaal sturen vanaf de linux bak naar een willekeurig IP sturen op het internet. als je een bepaald commando geeft dan gaat die modem van het betreffende figuur ophangen. Dat wil ik ff weten :)

/dev/null

Verwijderd

Jaja, volgens mij zijn je bedoelingen niet helemaal fris!

Ik zou me zo niet kunnen bedenken waarom je dat nodig zou hebben, buiten het feit dat je iemand flink te grazen wil nemen.

Maar goed om kort te zijn. Zo'n commando is er natuurlijk niet. De enige manier waarop jij een modem-lijn neer kunt leggen die niet lokaal gegenereerd is:

1) een trojan bij de client installeren == Illegaal :r
2) Toegang hebben tot de inbel-server
3) Toegang hebben tot de client (op een legale manier)

/me wil ook wel op een knopje druken, zodat alle modemers in 1 klap van internet afgemikt worden. Lekker snel surfen!>:)

Verwijderd

Nelske> ben het niet helemaal met je eens. Er zijn legio ddos programma's die dit zeer effectief kunnen. Maar ik denk niet dat de persoon die deze topic heeft gezet genoeg kennis in huis heeft om een ddos attack te lanceren.

Verwijderd

Yep, diee heb ik inderdaad niet genoemd.

Maar ja met een ddos-aanval krijg je zelfs een T1 nog wel plat.

Maar goed een (d)dos-aanval kan je dus ook nog in het rijtje gooien en dan wel onder het kopje illegaal:r

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Nou het zeker geen trojan, het is net zoiets als het ping-commando, en net zo onschuldig :) en het zit standaard in linux volgens mij, ik zal wel eens vragen, aan iemand die dat commando vast wel weet, en dan zal ik het jullie laten weten.*D

/dev/null

Verwijderd

ben benieuwd.:P..

Verwijderd

Er is een methode om een ICMP pakket te maken die er voor zorgt dat de modem in command mode gaat en dan kan je deze een HANGUP geven. Deze truc is al zeer oud en werkt ook niet echt meer, mede omdat heelveel mensen ICMP pakketten rejecten.

Verwijderd

hmmm ik kan me geen enkel scenario indenken waarin je van een pc waar je kennelijk niet eens toegang tot hebt, om een valide reden de modem wil laten ophangen.

Paz out.

(maar los daarvan: als jij iemand met een modem het leven zuur wilt maken, dan kan je gewoon ping -f [ipadres] invoeren, waardoor die jongen zijn upload volledig vol loopt en hij geen bandbreedte meer heeft... >:)

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Dat kan soms inderdaad, door een packet te sturen waar '+++ATH0' in voorkomt, die dan door de andere kant ook weer gestuurd moet worden. +++ zorgt ervoor dat het modem weer in command-mode gaat, de ATH0 zorgt ervoor dat de 'hoorn op de haak wordt gegooid'.

Ik weet verder niet of dit (nog) werkt, aangezien je niet alleen met tcp/ip (waar je gewoon +++ATH0 in zou kunnen stoppen), maar ook met ppp zit. Als deze connect gecodeerd is zal het pas werken als de gecodeerde code op +++ATH0 uitkomt.

Wel interessant om eens te onderzoeken, maar 't is natuurlijk niet netjes dat bij iemand anders te doen als DoS-attack :)

[Edit - taalfout]

• mavink
  • Laatst online: 27-05 09:16
Een simpele manier is een UUEncoded mailtje waarin deze string voorkomt. Altijd een leuke voor de internet-helpdesk: als ik m'n mail wil ophalen hangt m'n modem iederen keer op, hoe komt dat?

Gelukkig hebben de meeste modems wel weer een ander commando waarmee je dit geintje uit kunt zetten, ik weet alleen niet helemaal hoe dat werkt.

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

Ik vraag me dus af of dat werkt, het lijkt mij logisch dat een modem alleen reageert op +++ als dit vanaf de computer komt, niet vanaf 'buiten'. Wou het even testen, maar kan geen stroomkabeltje vinden voor m'n oude 1200bps modem :P

Verwijderd

Als je een ICMP_ECHO_REQUEST met inhoud "+++AZH0" stuurt zou de modem ophangen.
Om je eigen modem niet op te hangen moet je het S2 register een waarde hoger dan 127 geven, meestal werkt 255 prima. Dit is dus tevens wat je kan doen om zelf geen slachtoffer te worden van dit soort grappen, of je ICMP_ECHO_REQUEST uitzetten in je kernel.
Pagina: 1