Butterfly Savage4

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
Wie kent dit ding, of weet de website van de fabrikant? Ze maken oa TNT2 Vanta's, M64, Pro, S3 Savage3D, Savage4, Trio3D, etc...
Zoek nml een nieuwe bios voor een Savage4 van dit merk (ref BIOS wil niet flashen, EEPROM NOT SUPPORTED :( )

Verwijderd

kleine kans dat je die ooit nog vind... Veel Taiwanese sites hebben de S4 allang opgeruimd (inclusief support...). Verder denk ik dat die gewoon geen flashrom heeft. Behalve s3flash en dflash ben ik nooit een andere S3d/s4 flasher tegengekomen. Beste is om maar een TSR te maken (of met vgabios) van een ref. bios. Ik heb evt. nog wat exotische smaken (superpower of gigabyte geloof ik)

• _JGC_
Ik ben eens ff aan het testen geweest, en deze biosen krijg ik aan de praat:

Gainward biossen (niet alle)
Creative biossen (alle)

Reference biossen werken niet met die kaart (alhoewel 2.0d.07 erin zit). Ik heb deze kaart hier liggen, en ik zou wat meer willen weten over dat ding en de BIOS ervan. Op dit moment gebruik ik dus naar volle tevredenheid een Viper2.

BTW: Heb je het nog steeds zo druk JanKees? Ik zie nooit meer iets nieuws op je site staan

Verwijderd

Het merk/label Butterfly schijnt te bestaan (gezien de hits in Google) maar site, ho maar. Typisch dat een Creative BIOS werkt... Misschien de lage default clockspeeds ?

Anyway, je kan de bios dumpen en in een hexeditor bekijken. (wordt je vast niet veel wijzer van). Verder kan de FCC-code (if any) misschien de echte fabrikant opleveren.

Momenteel ff minder druk, maar er is weinig S3 nieuws....

• _JGC_
Het vreemde is dat het gewoon een ref BIOS is. Ik heb dat ding van target.
Reference BIOSen werken niet met dit dinkie, die van gainward wel (deze kaart is een 110/125 model, die ook wel op 145/155 wil draaien). Als ik een ref bios als TSR draai, krijg ik een hele vreemde beeldmodus (als ik wel beeld krijg). Alles is dan gerafeld en veel kleiner (ik heb het over de DOS-schermen)