Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpender
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 06:50
Beste Allen,

Mijn computer is nu een kleine twee jaar oud. De computer heeft het altijd netjes gedaan tot een paar maanden geleden.

Bij het opstarten wil het beeld (na het inloggen bij het beginscherm van vista) bevriezen. De PC doet dan helemaal niets meer en de muisaanwijzer blijft bevroren op het beeld staan. Dit probleem kan zich ook voordoen enkele minuten na het opstarten. De muziek blijft dan hangen en het beeld wordt eveneens bevroren. Soms herstart de computer dan automatisch maar in meeste gevallen blijft het beeld gewoon bevroren. De laatste tijd is het alleen maar erger geworden en soms gebeurt dit wel 5 keer achter elkaar. Héél vervelend allemaal.

Nu krijg ook ik bij het opstarten van de computer het logo van MSI te zien met een klauw van een beest die krassen in een metalenplaat zet. Dit in tegenstelling tot voorheen waar ik gewoon netjes een check van alle aanwezige hardware kreeg te zien alvorens het beginscherm van Vista werd weergegeven. Daarnaast geeft mijn moederbord twee lange piepjes en drie korte piepjes af bij het opstarten.

Ik heb de volgende hardware in mijn pc zitten:
  1. Windows Intel Core2 Quad CPU Q6600 @2,40 GHz
  2. (werk)geheugen 3,25GB
  3. NVidia GeForce 8800 GS
  4. Moederbord: MSI
Wat is er met mijn PC aan de hand?

PS. Ik weet niet welk moederbord ik exact van MSI heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Moederbord beep codes, zie je boekje.
Opstartproblemen? Probeer de veilige modus eens.
Ik mis ook je voeding in je specslijstje.

Daarnaast kan het geen kwaad om Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door te nemen. Welkom op GoT :)

[ Voor 35% gewijzigd door Jejking op 16-05-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xpender
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-06 06:50
Jejking schreef op zondag 16 mei 2010 @ 10:55:
Moederbord beep codes, zie je boekje.
Opstartproblemen? Probeer de veilige modus eens.
Ik mis ook je voeding in je specslijstje.

Daarnaast kan het geen kwaad om Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door te nemen. Welkom op GoT :)
Ook weet ik nog niet wat voor voeding ik heb. Ik heb mijn PC gekocht bij Computerland, dus ik neem aan dat de voeding wel voldoende moet zijn. De Troubleshooter heb ik al doorgenomen, kom daar niet echt mee verder.
Mocht iemand weten hoe ik meer gegevens uit mijn pc kan halen, dan hoor ik dat graag.

[ Voor 6% gewijzigd door Xpender op 16-05-2010 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook weet ik nog niet wat voor voeding ik heb. Ik heb mijn PC gekocht bij Computerland, dus ik neem aan dat de voeding wel voldoende moet zijn. De Troubleshooter heb ik al doorgenomen, kom daar niet echt mee verder.
Mocht iemand weten hoe ik meer gegevens uit mijn pc kan halen, dan hoor ik dat graag.
Welke resultaten kreeg je bij het doornemen van de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?
Computerland heeft de reputatie nu niet echt voedingen van een a-merk in te bouwen (sweex etc.) dus dat zegt niets, verder vraag ik mij af of er nog garantie zit op het systeem?
Om uit te vinden welke voeding er gebruikt is zul je even de behuizing moeten openmaken.
Verder ken ik de code 2x lang en 3x kort niet, 1x lang en 3x kort geeft meestal een videoprobleem aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjThase
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-06 12:50
als jij je pc compleet heb gekocht zou ik het probleem toch even posten in het complete systemen en laptops subforum :S

Mop mop, gas derop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Xpender schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:01:
[...]

Ook weet ik nog niet wat voor voeding ik heb. Ik heb mijn PC gekocht bij Computerland, dus ik neem aan dat de voeding wel voldoende moet zijn.
Dat is dus écht geen garantie :z

Enne... openschroeven dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Dikke kans dat je geheugen kuren vertoond.
Als je de kans krijgt, draai dan eens een memorytest.
Pagina: 1