Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129869

Topicstarter
Beste Tweakers. Ik heb een Acer Aspire 7730G-644G100MN met daarop Vista home edition en ik heb een Medion MD 9090 miniDV-camera. De driver voor de Medion-camera ondersteunt tot en met XP. Nu ben ik van plan een FireWire-expresscard te kopen, maar ik weet niet welke ik moet kiezen om te voorkomen dat het driver-probleem de kop op steekt. Met andere woorden: hebben alle expresscards een eigen driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee, sommige gebruiken dezelfde, maar veel ook weer niet

zou je niet gewoon de doos/secs lezen van de kaart?
let ook even op 32/64 bit etc

dv is wel een behoorlijk standaard protocol ik snap eigelijk niet dat er een aparte driver (voor je camera) moet worden geinstalleerd.

[ Voor 59% gewijzigd door Fish op 16-05-2010 16:23 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Als er bekende firewire problemen zijn, dan zal dat terug te leiden zijn tot een bepaalde chipset. Je zult dus even moet achterhalen welke dat is en welke kaarten die chipset niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:32:
Als er bekende firewire problemen zijn, dan zal dat terug te leiden zijn tot een bepaalde chipset. Je zult dus even moet achterhalen welke dat is en welke kaarten die chipset niet hebben.
Oeps, nu ben ik het spoor al bijster. Misschien had ik mijn vraag anders moeten formuleren: de driver van mijn videocamera kan niet met Vista overweg en mijn pc heeft geen firewire-aansluiting. Hoe kan ik het best zorgen dat ik met deze camera toch videobestanden naar deze computer kan overzetten. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Even ter verduidelijking: Je videocamera heeft geen driver.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129869 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:01:

Oeps, nu ben ik het spoor al bijster. Misschien had ik mijn vraag anders moeten formuleren: de driver van mijn videocamera kan niet met Vista overweg en mijn pc heeft geen firewire-aansluiting. Hoe kan ik het best zorgen dat ik met deze camera toch videobestanden naar deze computer kan overzetten. Alvast bedankt!
Ah, ik had je verkeerd begrepen.

Leg het Vista verhaal eens uit? Hoe ben je erachter gekomen? Wat heb je geprobeerd? Als de camera al wat ouder is, dan zou het namelijk goed kunnen dat er geen ondersteuning meer is voor die camera. Als dat dus onder Vista al niet meer werkt, dan denk ik dat je het onder win7 ook wel kunt vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:12:
[...]

Ah, ik had je verkeerd begrepen.

Leg het Vista verhaal eens uit? Hoe ben je erachter gekomen? Wat heb je geprobeerd? Als de camera al wat ouder is, dan zou het namelijk goed kunnen dat er geen ondersteuning meer is voor die camera. Als dat dus onder Vista al niet meer werkt, dan denk ik dat je het onder win7 ook wel kunt vergeten.
De camera is volgens mij uit 2001. De software op de meegeleverde cd ondersteunt tot en met xp. Dus hoogstwaarschijnlijk niet Vista en al helemaal niet Windows 7, vermoed ik (maar ik gebruik dus Vista). In mijn pc zit nu geen firewire-aansluiting, dus ik kan eerlijk gezegd niet testen of de oude software per ongeluk wel werkt met Vista. Er vanuit gaande dat het niet werkt, redeneerde ik heel eenvoudig: als ik een firewire-expresscard in mijn pc stop, kan ik in elk geval met de firewire-kabel verbinding leggen tussen mijn videocamera en mijn pc. Maar als de camera vervolgens niet wordt herkend, kan ik geen videobeelden overzetten, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 16 mei 2010 @ 20:02:
Even ter verduidelijking: Je videocamera heeft geen driver.
Maar ik zal toch driversoftware (een stuurprogramma) op mijn pc moeten installeren om de pc met de videocamera te laten communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Nee, dat gaat gewoon via de DV standaard. Je sluit de videocamera aan op je firewire kaart en je 'download' via je videobewerkingssoftware de beelden naar de computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:58:
Nee, dat gaat gewoon via de DV standaard. Je sluit de videocamera aan op je firewire kaart en je 'download' via je videobewerkingssoftware de beelden naar de computer.
Aha, dan is mijn probleem vermoedelijk opgelost. Een firewire-expresscard kopen dus en de videocamera verbinden met de pc. Dan hoeft mijn oude videocamera nog niet op de schroothoop. Bedankt voor de snelle hulp. Fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Inderdaad.

Graag gedaan :)

Zorg dan wel dat je videobewerkingssoftware hebt. De software die bij de camera zit zal waarschijnlijk dus niet werken ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Compizfox op 16-05-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Compizfox schreef op zondag 16 mei 2010 @ 23:07:
Inderdaad.

Graag gedaan :)

Zorg dan wel dat je videobewerkingssoftware hebt. De software die bij de camera zit zal waarschijnlijk dus niet werken ;)
Die heb ik gelukkig ;)
Premiere Pro ga ik maar eens proberen. En als het te ingewikkeld wordt, een stapje terug naar Pinnacle. Nogmaals dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Toch nog een vraag: waarop moet ik letten bij de aanschaf van een firewire expresscard? De winkel die ik net belde, had er geen op voorraad en de medewerker zei dat hierbij goedkoop vaak duurkoop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zie sowieso weinig keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Inderdaad. Plus een behoorlijk prijsverschil, terwijl ik geen flauw idee heb of dat verschil gerechtvaardigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kunt kijken of je kunt achterhalen welke chipset erop zit. Als die hetzelfde is, dan zijn de verschillen extreem klein. De Belkin heeft als extra USB (plus een betere reputatie), maar heeft een bijzonder groot premium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:28:
Je kunt kijken of je kunt achterhalen welke chipset erop zit. Als die hetzelfde is, dan zijn de verschillen extreem klein. De Belkin heeft als extra USB (plus een betere reputatie), maar heeft een bijzonder groot premium.
De Sweex heeft als chipset: VIA Fire VT6315. Van Belkin kom ik het niet te weten. Zegt je die chipset van Sweex iets?
Pagina: 1