Hoe maak ik een HP DL320 server stiller

Pagina: 1
Acties:

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Ik heb een Hp dl320 server. En dat ding wil ik graag als thuis server gebruiken. Maar hij heeft van die onwijze luidruchtige fans. Ik heb al geprobeerd om ze niet aan te sluiten, maar krijg dan een bios error.

Eventueel kan ik ze op 5/7volt laten draaien, maar liefste helemaal geen fan. Het is namelijk maar een P4 2.66 Ghz. Samen met een groot koelblok hoeft ie geen fans te hebben lijkt mij.

Iemand een idee hoe ik dit moet aanpakken?

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25
kijken welke maat fans erin in/ op passen, een leuke stille fan kopen en die desnoods op 7v zetten...

en kan je bios error niet uitzetten in je bios zelf?

ja, daag.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 18:47

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Remmes_NT schreef op zondag 16 mei 2010 @ 02:25:
en kan je bios error niet uitzetten in je bios zelf?
Het is een server, iets dergelijke wel je niet bij een server. :) De koeling van een server is gebouwd om te koelen, waarbij geluid ondergeschikt is. TS zou inderdaad kunnen kijken naar stillere fan's of de huidige fan's op een lagere voltage laten draaien, maar je loopt wel de kans dat wanneer de fan's te langzaam gaan draaien er alsnog een alarm af gaat.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

Brazza

Byte me!

Topicstarter
Ik weet dat deze server gebouwd is om juist niet stil te zijn. Maar ik vraag me gewoon af of het uberhaubt mogelijk is om de fans uit danwel zachter te zetten. aangezien de bios dit controleert.