Verbinding met openbaar netwerk lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik zit hier op een vakantiepark waar ik met twee laptops probeer verbinding te maken met het hier aanwezige netwerk. Op mijn computer lukt dat prima, op die van mijn vrouw niet. Toch zou het wel heel erg handig zijn als ook die laptop verbinding krijgt, i.v.m. ophalen van mail in Outlook.

Misschien heeft iemand een lumineus idee? De verbinding is via een kabel, thuis hebben we een draadloos netwerk, misschien dat dat scheelt. De laptop die wel werkt is een Acer, die andere een Packard Bell.

Bij Netwerkverbindingen zie ik een verschil:
Acer: Local Area Connection VLAN 0011 - NVIDIA nForce Networking Controller (dat is neem ik aan het modem)
Packard Bell: LAN-verbinding - Realtek RTL8102E Family PCI-E East Ethernet NIC (NDIS 6.0)

Maar misschien heeft dat er niks mee te maken. Je hebt al gemerkt dat ik designer ben en weinig snap van hardware :-)

Gr. Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Firewall uitschakelen? Je zult toch echt wat meer informatie moeten geven, inclusief Windows versie, en wat je verder al geprobeerd hebt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:22:
Hallo allemaal,

ik zit hier op een vakantiepark waar ik met twee laptops probeer verbinding te maken met het hier aanwezige netwerk. Op mijn computer lukt dat prima, op die van mijn vrouw niet. Toch zou het wel heel erg handig zijn als ook die laptop verbinding krijgt, i.v.m. ophalen van mail in Outlook.

Misschien heeft iemand een lumineus idee? De verbinding is via een kabel, thuis hebben we een draadloos netwerk, misschien dat dat scheelt. De laptop die wel werkt is een Acer, die andere een Packard Bell.

Bij Netwerkverbindingen zie ik een verschil:
Acer: Local Area Connection VLAN 0011 - NVIDIA nForce Networking Controller (dat is neem ik aan het modem)
Packard Bell: LAN-verbinding - Realtek RTL8102E Family PCI-E East Ethernet NIC (NDIS 6.0)

Maar misschien heeft dat er niks mee te maken. Je hebt al gemerkt dat ik designer ben en weinig snap van hardware :-)

Gr. Jan
Kan aan mij liggen maar volgens mij noem je bij de Packard Bell de LAN, niet de WLAN...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad de Firewall al uitgeschakeld, maar dat helpt niet. Het is Windows Vista, trouwens op de laptop waar het niet werkt.

Ik kan me herinneren dat op mijn Acer (die dus wel verbinding heeft) werd gevraagd om een keuze te maken tussen een thuis-, werk- of openbare omgeving en op die andere weer niet. Misschien zit het m daarin...

Verschil tussen LAN en WLAN weet ik niet, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:48
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:35:

<verhaal>

Verschil tussen LAN en WLAN weet ik niet, btw.
LAN: Local Area Network (Kabelverbinding)
WLAN: Wireless Local Area Network (Draadloze netwerkverbinding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Vraag even na bij 't vakantiepark of ze niet toevallig het aantal aangesloten machines tot één per aansluiting limiteren.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:38:
Vraag even na bij 't vakantiepark of ze niet toevallig het aantal aangesloten machines tot één per aansluiting limiteren.
Oh, dat is ook wel een handige opmerking. Ik zal morgen eens kijken of ik iemand met verstand van zaken kan opsnorren hier. Bedankt allen tot zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19

lordsnow

I know nothing

1. Wie heeft de Acer, en wie de Packard Bell?
2. Post van beide machines eens een "ipconfig" resultaat, van wanneer deze zijn aangesloten op de kabel
3. Je zegt dat de verbinding via kabel is. Heb je dan meerdere kabels, of moet je ompluggen?
Pagina: 1