Goed, ik heb dus sinds een tijd Magant Monitor 1000 speakers staan. Geluid en alles is goed, maar ze krijgen met mijn huidige receiver zoals ze nu zijn aangesloten te weinig vermogen.
De speakers zijn 180watt rms/360watt per stuk. De receiver (Yamaha RX-V440 RDS) levert per kanaal 110watt, omgerekend 55watt rms dus.
De receiver staat in stereo modus, en voor de fronts heb ik kanaal A+B beschikbaar.
Helaas zijn de speakers niet gebouwd voor een bi-wire aansluiting. Helaas achteraf achter gekomen, verder top speakers en hebben zat gekost...
Nu is alleen kanaal A van de receiver verbonden met de speaker.
Maar wat als ik nu kanaal A en B aanbied op die ene aansluiting van de speaker?
Blaas ik dan mijn eindtrappen op, kortsluiting, te hoge spanning/stroom, of wat anders?
Ik heb werkelijk waard geen idee waar ik op kan zoeken, bi-wiren is toch anders als ik dat wil...
Iemand die mij op weg kan helpen, advies kan geven, etc?
De speakers zijn 180watt rms/360watt per stuk. De receiver (Yamaha RX-V440 RDS) levert per kanaal 110watt, omgerekend 55watt rms dus.
De receiver staat in stereo modus, en voor de fronts heb ik kanaal A+B beschikbaar.
Helaas zijn de speakers niet gebouwd voor een bi-wire aansluiting. Helaas achteraf achter gekomen, verder top speakers en hebben zat gekost...
Nu is alleen kanaal A van de receiver verbonden met de speaker.
Maar wat als ik nu kanaal A en B aanbied op die ene aansluiting van de speaker?
Blaas ik dan mijn eindtrappen op, kortsluiting, te hoge spanning/stroom, of wat anders?
Ik heb werkelijk waard geen idee waar ik op kan zoeken, bi-wiren is toch anders als ik dat wil...
Iemand die mij op weg kan helpen, advies kan geven, etc?
Het leven is te kort om geduld te hebben!