Toon posts:

krijg een scherm van de bios bij opstart -nieuw video kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi(merk van de bios pheonix awards )
ik heb een probleem met een scherm van mijn bios dat ik iedere keer te zien krijg als.

ik mijn pc opstart.
moet ik lang wachte _/-\o_ en een .
zwart scherm aanzien. tot ik de logo zie van intel.
en dan een soort scherm van de bios(het probleem )
waarvan ik geen idee heb waarvoor dit goed voor is. terwijl ik vrij veel van computers af weet

eenmaal als hij hij er klaar er mee is start hij de hd op
dit alles duurt in total (4a5min ongeveer )
wat wel erg lang duurt iederen keer

dit scherm had ik nooit
gehad met mijn vorigen kaart (500mb staandaart kaartje van mijn medion pc met ubuntu-wubi )
maar nu dat ik er een- MSI nVidia GeForce 220GT 1GB DDR2 kaart . er in gezet,

krijg ik dit scherm steeds(heb de driver van nvidia al er op gezet op win7 ultimate)

als iemand een antwoord hebt ik een en al oor naar een antwoord
want dit scherm
btw
ik had mijn video kaart vervangen vanwegen een kapote uitgang
en vanwegen dat er maar 500mb maar op zat.

al vast bedankt als iemand wilt reageeren
ik ben dit probleem al er zat

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Holy crap, als je dit typt vanaf de pc waar het om gaat zou ik ook het toetsenbord gaan vervangen want die registreert op willekeurige momenten enters en punten. :P

Anyhoe, je hebt het over een scherm van de bios, heb je er al eens aan gedacht om de bios eens te resetten? Gegeven het feit dat duidelijk ergens iets niet goed gaat in de aansturing van het een of ander zou ik hier eens mee gaan beginnen. Mocht je niet weten hoe, het is heel gemakkelijk: op je moederboard zit ergens een plat batterijtje, zo'n knoopcel. Zorg dat de pc niet meer op het stopcontact is aangesloten en wip dan even het batterijtje van het moederbord door het pinnetje dat hem vast houdt weg te drukken, normaal gesproken is dat binnen 5 seconden te doen met een kleine schroevendraaier ofzo.
Dan hoef je enkel een minuut of 5 te wachten en kun je het batterijtje weer terugplaatsen en eens kijken wat je bak nu doet.

Verder, kun je eens omschrijven wat je precies ziet op het 'biosscherm" wat tevoorschijn komt? Eventueel even een foto of filmpje ervan maken zou nog beter zijn, dat kan al een hoop duidelijk maken.

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• djdani
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-02 12:48
dit is niet negatief bedoelt:

heb je de kaart goed in het slot zitten, de soundkaart eronder ook? Heb je de satakabels er goed nog in zitten?

En heb je de stroom op de kaart aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
ja alles zit er goed in anders had ik dit bericht niet kunnen schrijven
ik heb aleen de kaart die in de pci-e slot zat met een anderen video kaart vervangen

hier heb je een voorbeeld van mijn probleem
http://www.zshare.net/download/76154526514e7128/

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:04

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:55:
ja alles zit er goed in anders had ik dit bericht niet kunnen schrijven
ik heb aleen de kaart die in de pci-e slot zat met een anderen video kaart vervangen

hier heb je een voorbeeld van mijn probleem
http://www.zshare.net/download/76154526514e7128/
Had je niet gewoon een fotootje kunnen schieten? Nu is het een MP4 bestand van 40 megabyte gehost op een erg trage site (de download "stottert" zelfs, valt dus af en toe heel eventjes stil). Nu moet ik eerst een minuut wachten voordat ik überhaupt mag downloaden, daarna duurt het nog ruim negen minuten eer de download binnen zal zijn... veel tweakers zullen zeggen "laat maar zitten" en dan heb je nog steeds geen antwoord :)

-- Wow, filmpje duurt veertien minuten. Kort samengevat: het is dus net alsof zijn hele BIOS-procedure in slow-motion verloopt. Het werkt dus wel, maar echt de hele BIOS-procedure gaat traaaaaaaaaaaaaag. Zelfs zo traag dat je letter voor letter in beeld ziet verschijnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Wildfire op 16-05-2010 14:24 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 23:42

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Bekend probleem => Ossenaar in "Medion Pc MT 8 probleem"

Oplossing: Andere Videokaart of videobios updaten....

De kick van Electric!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het ding niet fatsoenlijk opstart, vervang dan eens stuk voor stuk de hardware om te achterhalen waar het door komt, op die manier kun je het uitsluiten (en wat duidelijker zijn in de info die je ons geeft kan geen kwaad).
Pagina: 1