WD Green Bottleneck voor i7 systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-12 09:04
Ik heb een i7 Systeem gekocht voor mijn pa ter vervangen van zijn oude P4 systeem..

wat specs:

i7 920
6 GB triple channel geheugen
Asus P7P55D-E moederbord
en 1 TB harddisk.

nu valt mij op dat er een WD Greenpower harddisk inzit 8)7

bij mijn weten zijn die dingen niet zo heel snel! dus mijn vraag: is deze schijf een "vertragende" factor in dit i7 Systeem?

want dan moet er maar gauw een andere schijf in!

• tjverhagen
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Harde schijven zijn tegenwoordig altijd de 'langzaamste' factor in een pc. Maar relatief gezien tov andere schijven is een WD greenpower niet langzaam voor zover ik weet. Zoek eens wat benchmarks op.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:57
Zoek wat benchmarks van die schijf op (wij hebben geen glazen bol) en bepaal dat vervolgens zelf. Die dingen zijn niet per definitie traag met het zijn 5400RPM schijven, dus ze zullen altijd wel wat onderdoen voor de echt snelle schijven.

Bottleneck is een leuke term hoor, maar als bijvoorbeeld een schijf traag is ga je dat niet merken in GPU of CPU performance en andersom. Kortom, test eerst de dingen die met die PC gedaan worden en bepaal dan pas of het te traag voor je is. Schijven vervangen kan altijd nog.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:04

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Niet dat de green serie echt traag is, deze serie is ontworpen niet voor performance maar om energie zuinig te zijn. Zo heb je de Bleu serie voor midrgange normale office werkstations en de Black serie voor performance. Opzich is het vreemd dat er een Green serie hardeschijf is gebruikt als maindisk in een i7 systeem, dit zou je niet verwachten.

[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 15-05-2010 21:38 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Aangezien je de opslag al hebt, zet er een kleine SSD bij in en je bent klaar in mijn ogen, een SSD is nu eenmaal veel sneller dan een HDD, je gebruikt de HDD voor de opslag en de SSD voor het OS :)

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-12 16:46

Madrox

Oh, Pharaoh!

Waarschijnlijk om de slurpende i7 920 wat de compenseren :+

Nee, misschien gedaan voor wat stilte. Maar dan nog, een Samsung F3 zou beter passen.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Die schijf is zo traag als dikke stront door een trechter.
Ik heb ook nog zo'n schijf liggen en weet niet wat ik ermee aan moet.

Misschien dat ik hem in mijn satelliet ontvanger zet maar misschien dat hij zelfs daar te traag voor is zodra hij lekker vol komt te staan en ik door de bestanden heen wil bladeren.

Twee intel SSD's in Raid 0 schiet al wat meer op. anders zou je kunnen kijken naar de nieuwe velociraptors. die zijn ook lekker snel

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ahum, TS vermeldt helemaal niet wat zijn pa allemaal doet met die PC.
Het hangt er maar helemaal vanaf hoe schijfintensief de applicaties zijn die hij gaat draaien. Zeker als je 6GB geheugen hebt zal dat de tragere HDD nog compenseren doordat het OS een uitgebreide cache bijhoudt.
Wel vind ik de keuze voor deze disk in dit systeem opmerkelijk, zeker vanwege het kleine prijsverschil (~20 euro) met een snellere variant.

[ Voor 24% gewijzigd door Henk007 op 16-05-2010 09:39 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 09:15:
Die schijf is zo traag als dikke stront door een trechter.
Je kan natuurlijk ook praten als het spul wat je door de trechter wil duwen... Ik heb hier 2x 1TB-versie en 6x 500GB-versie en die doen rustig 60MB/s write bij een kopieer-aktie. Ja, het is niet fantastisch snel maar voor storage meer dan genoeg ook bij meer dan 90% vol met data.

Kan me alleen wel voorstellen dat een single disk inderdaad wat trager is voor het systeem van de topicstarter; mogelijk dat idd een ssd of een 10K schijf daar verandering in kan brengen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Niemand hier die weet wat de TS zijn pa met de pc doet. Als hij geen zotte dingen doet is zo'n schijf al meer dan voldoende hoor.

Als je zoals een paar posts hierboven daarentegen al direct gaat vergelijken met een SSD gaat het niet echt op denk ik, die dingen zijn nl met een andere reden gemaakt :P.

[ Voor 9% gewijzigd door GuntherDW op 16-05-2010 09:36 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12 17:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

GuntherDW schreef op zondag 16 mei 2010 @ 09:35:
Niemand hier die weet wat de TS zijn pa met de pc doet. Als hij geen zotte dingen doet is zo'n schijf al meer dan voldoende hoor.
Mwhoa; de random read/write van die Greens is niet echt om over naar huis te schrijven (pak er maar eens wat reviews bij); men kan allicht proberen om met 6GB RAM eens de pagefile uit te zetten zodat die extra vertragende factor weg is. Niet dat het zaligmakend is als je 20GB aan RAW-video wil editten maar toch...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• GuntherDW
Kan zijn, maar nog weten we niet wat zijn vader exact met die pc wilt doen. Als die die gewoon wilt gebruiken voor te emailen, wat met office te werken en een beetje te surfen heeft die met die ecogreen schijf al meer dan genoeg.
Ik stel me eigenlijk de vraag hoe de TS die pc dan eigenlijk gekocht heeft. Is dit een premade pc ofzo? Of kijk je niet naar wat je koopt voor je effectief betaalt?

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:14

Gé Brander

MS SQL Server

GuntherDW schreef op zondag 16 mei 2010 @ 09:52:
Kan zijn, maar nog weten we niet wat zijn vader exact met die pc wilt doen. Als die die gewoon wilt gebruiken voor te emailen, wat met office te werken en een beetje te surfen heeft die met die ecogreen schijf al meer dan genoeg.
De vraag die je je dan moet stellen... Waarom zit er dan een Core i7 920 in en 6GB geheugen? ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Er zijn ook toepassingen denkbaar die alleen CPU/memory intensief zijn, zoals raytracing / rendering. Misschien wil TS wel fanatiek aan de distributed computing }:O

[ Voor 30% gewijzigd door Henk007 op 16-05-2010 10:01 ]

• GuntherDW
c70070540 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 09:54:
[...]

De vraag die je je dan moet stellen... Waarom zit er dan een Core i7 920 in en 6GB geheugen? ;)
Ik ken wel meer mensen die zich blind staren op cijfers, om dan achteraf tot een akelige conclusie te komen hoor :P.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb in mijn I3 540 systeem een greenpower 1 tb zitten en ik merk het. Ik ga deze straks maar vervangen door een WD black die ik hier heb liggen. Ik merk gewoon dat die net even power mist. Deze schijf is echt voor Nas oplossingen en niet voor een echt "sneller" systeem.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Vagabonding
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 05:34:
Aangezien je de opslag al hebt, zet er een kleine SSD bij in en je bent klaar in mijn ogen, een SSD is nu eenmaal veel sneller dan een HDD, je gebruikt de HDD voor de opslag en de SSD voor het OS :)
Met hem. Elke harde schijf is een bottleneck voor zo'n systeem en met een SSD merk je pas hoe lekker dat werkt. ;)

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Reloader schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:51:
Ik heb een i7 Systeem gekocht voor mijn pa ter vervangen van zijn oude P4 systeem..

wat specs:

i7 920
6 GB triple channel geheugen
Asus P7P55D-E moederbord
en 1 TB harddisk.

nu valt mij op dat er een WD Greenpower harddisk inzit 8)7

bij mijn weten zijn die dingen niet zo heel snel! dus mijn vraag: is deze schijf een "vertragende" factor in dit i7 Systeem?

want dan moet er maar gauw een andere schijf in!
Is P55 niet een 1156 socket moederbord ? Dan kan er helemaal geen i7 920 in alleen i5 / i7 8x0 serie. Klinkt overigens dat er een uber overkill komt met deze pc.

I don't hate you, I nothing you

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:33
Die schijven zijn volgens mij voornamelijk bedoeld voor opslag.

Ik heb een WD10EADS in m'n Atom servertje zitten als opslag schijf, en dat werkt prima. Het OS heb ik op een 7200rpm laptop schijfje staan.

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 16-05-2010 15:46 ]

Pagina: 1