D.M.V. Decoder "alle" tv-zenders bekijken?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.707 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 299488

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Ik zit al een tijdje te denken om digitale televisie te nemen. Ik heb hiervoor digitenne gehad en dat is 10X niks.
Dan ga je dus kijken naar andere aanbieders, hieronder op een rijtje met daarbij de reden waarom het voor mij geen optie is:
UPC: Verplichte standaard radio/tv abbo A 16,80 + daarnaast nog de kosten voor digitale TV erbij. Geen optie!
Tele 2: Je kan niet alleen televisie bestellen, dit moet i.c.m. internet. Geen optie!
KPN: Je kan niet alleen televisie bestellen, dit moet i.c.m. internet. Geen optie!
Casema/Ziggo:Niet beschikbaar op mijn adres Geen optie!
Canaaldigitaal: "hoge" abbonementskosten + 1malig hoge kosten 100 euro + registratiekosten A 30 euro + administratiekosten A 4 euro. Geen optie !

Zoals je kan zien, ben ik er redelijk lastig in.

Satelliet?
Is geen optie, aangezien mijn vader geen schotel op/aan het huis wilt hebben.

Wat wil ik:
Ik wil het liefst gewoon een decoder kopen, en 1malig een smartcard te kopen en daarmee toch wel (bijna) "alle" zenders te ontvangen, zonder hier maandelijks nog extra voor te betalen.

Hebben jullie een oplossing?

Ik versta onder "alle" zenders:
Sport 1
Film 1
Eredivisie Live
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
SBS6
RTL7
Net 5
Jetix
RTL8
Veronica
MTV
Discovery Channel
Eurosport
BBC
Cnn
National Geographic
Nickelodeon / Comedy Central

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 299488 op 15-05-2010 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 299488 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:34:

Sport 1
Film 1
Eredivisie Live
Canal Digitaal nodig, punt.
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
SBS6
RTL7
Net 5
Jetix
RTL8
Veronica
MTV
Discovery Channel
Eurosport
BBC
Cnn
National Geographic
toon volledige bericht
Zit in je basispakket.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
  • Laatst online: 22-06 16:37
Beste mede-tweakers,

Ik zit al een tijdje te denken om digitale televisie te nemen. Ik heb hiervoor digitenne gehad en dat is 10X niks.
Dan ga je dus kijken naar andere aanbieders, hieronder op een rijtje met daarbij de reden waarom het voor mij geen optie is:
UPC: Verplichte standaard radio/tv abbo A 16,80 + daarnaast nog de kosten voor digitale TV erbij. Geen optie!
Tele 2: Je kan niet alleen televisie bestellen, dit moet i.c.m. internet. Geen optie!
KPN: Je kan niet alleen televisie bestellen, dit moet i.c.m. internet. Geen optie!
Casema/Ziggo: Je kan niet alleen televisie bestellen, dit moet i.c.m. internet. Geen optie!
Canaaldigitaal: "hoge" abbonementskosten + 1malig hoge kosten 100 euro + registratiekosten A 30 euro + administratiekosten A 4 euro. Geen optie !

Zoals je kan zien, ben ik er redelijk lastig in.

Satelliet?
Is geen optie, aangezien mijn vader geen schotel op/aan het huis wilt hebben.

Wat wil ik:
Ik wil het liefst gewoon een decoder kopen, en 1malig een smartcard te kopen en daarmee toch wel (bijna) "alle" zenders te ontvangen, zonder hier maandelijks nog extra voor te betalen.

Sport 1
Film 1
Eredivisie Live
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
RTL 4
RTL 5
SBS6
RTL7
Net 5
Jetix
RTL8
Veronica
MTV
Discovery Channel
Eurosport
BBC
Cnn
National Geographic
toon volledige bericht
Wel vreemd eigenlijk dat je canaal digitaal duur noemt. vind ze anders reuze goedkoop in vergelijking tot de andere aanbieders, vooral als je voor hd tv wil gaan. Dan zit je voor relatief weinig te kijken naar top kwaliteit en een groot zenderpakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:36:
[...]

Canal Digitaal nodig, punt.

[...]

Zit in je basispakket.
Als je mijn post goed had gelezen had je deze reactie niet gegeven, denk ik.
@ Mgear
Als ik kies voor Canaal Digitaal, betaal ik 1malig:
100+30+4= 134 euro, plus maandelijks 30 euro. Omgerekend is dat dan wel "duur" te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat wil ik:

Nee. :)

Je zult altijd aan een maandelijks abonnement vast zitten. Voor Film1 en Sport1 ga je ook altijd extra betalen. Zelfde geldt min of meer voor HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:08
Anoniem: 299488 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:40:
[...]

@ Mgear
Als ik kies voor Canaal Digitaal, betaal ik 1malig:
100+30+4= 134 euro, plus maandelijks 30 euro. Omgerekend is dat dan wel "duur" te noemen.
Onzin, we lezen jouw post, je verwerpt elke mogelijkheid, en vraagt ons om een oplossing.

Wat wil je nou? Je gaat echt een van de mogelijkheden uit dat lijstje moeten kiezen...
Hoe kom je op 30 euro voor canal digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HD is niet noodzakelijk, het is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Film 1 en Sport 1 kost inderdaad extra, daarom is het omgerekend dan ook duur te noemen, en mede daardoor geen optie.

Een vriend van een collega van mij heeft een decoder gekocht(via marktplaats), daar zat toevallig een smart-card in waarmee hij al deze zenders en nog vele tientallen andere GRATIS kan bekijken. (Na contact opnemen met de "oude" eigenaar van de decoder geeft die aan niet te weten hoe dat kan, hij keek ook altijd gratis tv met de smartcard maar hoe weet hij ook niet)

Wellicht dat die dan gehacked of iets is, maar er moet toch nog een andere optie zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:10

Klippy

Still Game

Hoe kom je er bij dat je bij Ziggo niet alleen TV kan bestellen?

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 299488 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:44:
HD is niet noodzakelijk, het is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Film 1 en Sport 1 kost inderdaad extra, daarom is het omgerekend dan ook duur te noemen, en mede daardoor geen optie.

Een vriend van een collega van mij heeft een decoder gekocht(via marktplaats), daar zat toevallig een smart-card in waarmee hij al deze zenders en nog vele tientallen andere GRATIS kan bekijken. (Na contact opnemen met de "oude" eigenaar van de decoder geeft die aan niet te weten hoe dat kan, hij keek ook altijd gratis tv met de smartcard maar hoe weet hij ook niet)

Wellicht dat die dan gehacked of iets is, maar er moet toch nog een andere optie zijn?
Ok, maar wat is nu concreet je vraag? Wat voor andere optie denk je aan? Gratis alle kanalen ontvangen? Dat gaat niet gebeuren. :) Ik weet wel dat er vroeger inderdaad 'gehackte' smartcards bestonden, waarmee je inderdaad alle zenders voor niets kunt ontvangen. Ik gok echter dat dit tegenwoordig wel wordt ondervangen en dus niet meer mogelijk is.

Dan blijft er dus 1 optie over: betalen. En je bent zelf bekend met alle aanbieders zo te zien, dus pik de voor jou gunstigste er maar uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:08
Dat is mogelijk d.m.v. cardsharing, dat mag hier waarschijnlijk niet besproken worden, dus ga ik ook verder niet op in. Overigens moet je hiervoor zeer waarschijnlijk wel een satellietontvanger hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
feelthepower schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:42:
[...]

Onzin, we lezen jouw post, je verwerpt elke mogelijkheid, en vraagt ons om een oplossing.

Wat wil je nou? Je gaat echt een van de mogelijkheden uit dat lijstje moeten kiezen...
Hoe kom je op 30 euro voor canal digitaal?
Basispakket á 9,95
Film1 Sport1 á19,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Klippy schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:46:
Hoe kom je er bij dat je bij Ziggo niet alleen TV kan bestellen?
Heb het even gechecked, en ziggo is niet eens leverbaar op mijn adres (lelystad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:54
Je kunt Ziggo wel degelijk zonder AIE pakket bestellen. Overigens kost je dat ook gewoon net als bij UPC het standaard kabeltarief alleen bij Ziggo zit het al bij de genoemde prijzen en bij Ziggo moet je dat er nog apart bij tellen. Het is niet zo dat de kabel bij Ziggo gratis is.

Overigens noem je wel leuk Ziggo en UPC samen, maar 1 van de 2 kun je sowieso al niet krijgen (zitten nooit samen op 1 netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:22
Als je pa al Ziggo heeft, dan wordt digitale tv daar standaard bij aangeboden. Dan is het alleen decoder + smartcard (59 euro) en maandelijks geen (extra) kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Realone schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:51:
Je kunt Ziggo wel degelijk zonder AIE pakket bestellen. Overigens kost je dat ook gewoon net als bij UPC het standaard kabeltarief alleen bij Ziggo zit het al bij de genoemde prijzen en bij Ziggo moet je dat er nog apart bij tellen. Het is niet zo dat de kabel bij Ziggo gratis is.

Overigens noem je wel leuk Ziggo en UPC samen, maar 1 van de 2 kun je sowieso al niet krijgen (zitten nooit samen op 1 netwerk).
Ik noem Ziggo & UPC helemaal niet samen?
Ik heb mijn openingspost al enkele minuten geleden ge-edit dacht ik, daarin staat ook dat Ziggo niet leverbaar is op mijn adres.
Arnout schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:52:
Als je pa al Ziggo heeft, dan wordt digitale tv daar standaard bij aangeboden. Dan is het alleen decoder + smartcard (59 euro) en maandelijks geen (extra) kosten.
Mijn vader heeft geen ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04:54
Niet vervelend gaan doen he. Er stond toch echt Ziggo en UPC in en ik ga niet constant lopen refreshen als ik een reply tik.

Als UPC wel leverbaar is kies je die toch gewoon. Betalen zul je toch moeten en je bent nooit voor 20 euro klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Realone schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:58:
Niet vervelend gaan doen he. Er stond toch echt Ziggo en UPC in en ik ga niet constant lopen refreshen als ik een reply tik.

Als UPC wel leverbaar is kies je die toch gewoon. Betalen zul je toch moeten en je bent nooit voor 20 euro klaar.
Vervelend doe ik niet,zie de Quote van Mgear maar, jij leest het niet goed niet mij de schuld geven van een leesfoutje van jou kant.
Maak er niet zo'n punt van? Het kan iedereen gebeuren maar geef niet mijn de schuld ervan.

Ik heb nergens gezegd dat ik denk voor 20 euro ofzo klaar te zijn, ik vroeg alleen naar andere mogelijkheden.
En UPC is dat niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ja, wat wil je nu :?
Grofweg zijn dit je mogelijkheden om in NL TV te ontvangen:

- Analoge kabel
- Satteliet
- Digitenne *
- Digitale kabel
- Digitaal via internet (multicast)
- Digitaal via internet (stream) *

De opties met een sterretje zouden gratis kunnen zijn. Digitenne uiteraard dan alleen Ned1, Ned2, Ned3 en de lokale zender.
Via een streaming website zou je wellicht ook nog wel gratis TV naar een postzegel kunnen kijken.

Blijven alle andere opties nog over. Hoe je het went of keer, die kosten geld. Geen enkele werkt in NL met een eenmalig setup fee maar met een maandelijks lidmaatschap.

En dan is de keus aan jezelf, streep weg wat je te duur vind en/of niet wilt en er blijft vanzelf iets over (of in jou geval niets, dat kan ook).

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dan is het heel simpel. Er is geen oplossing voor jouw "probleem".

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dan mag je dit topic wat mij betreft sluiten.
De reden om dit topic te openen was omdat ik benieuwd was hoe het mogelijk is met een smartcard zonder abbo, gratis "alle" tv-zenders te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:57

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 299488 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:07:
Dan mag je dit topic wat mij betreft sluiten.
De reden om dit topic te openen was omdat ik benieuwd was hoe het mogelijk is met een smartcard zonder abbo, gratis "alle" tv-zenders te bekijken.
Als dat al mogelijk zou zijn, is het illegaal.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Koffie schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:10:
[...]

Als dat al mogelijk zou zijn, is het illegaal.
Duidelijk, maar dat wist ik dus niet.
Je mag wat mij betreft dit topic sluiten, ik weet voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 299488 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:40:
[...]

Jawel. Jij wilt namelijk dat wij jou helpen om gratis te bekijken waar wij allemaal netjes voor betalen. Dat heet zwartkijken en dat mag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:20:
[...]

Jawel. Jij wilt namelijk dat wij jou helpen om gratis te bekijken waar wij allemaal netjes voor betalen. Dat heet zwartkijken en dat mag niet.
Ik heb het niet over dat ik niet wil betalen, ik wil 1malig betalen en niet maandelijks betalen en aan een abbo vastzitten.
Het bedrag wat ik dan 1malig zou moeten betalen zou bijv. ook 200 euro kunnen zijn. Tis maar een voorbeeld.
Heb je dus niet goed mijn openingspost gelezen, dan wist je wel dat ik niet opzoek ben naar gratis tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 299488 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:21:
[...]

Ik heb het niet over dat ik niet wil betalen, ik wil 1malig betalen en niet maandelijks betalen en aan een abbo vastzitten.
Dat kan niet, want televisie wordt in Nederland niet op die manier aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Anoniem: 299488 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:07:
Heb je dus niet goed mijn openingspost gelezen, dan wist je wel dat ik niet opzoek ben naar gratis tv kijken..

[ Voor 79% gewijzigd door Póg mo Thóin op 15-05-2010 21:27 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:23:
[...]

Dat kan niet, want televisie wordt in Nederland niet op die manier aangeboden.
En nogmaals, als je dit topic goed had gelezen, was je erzelf ook achter gekomen dat dit nu al duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 299488 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:25:
[...]

En nogmaals, als je dit topic goed had gelezen, was je erzelf ook achter gekomen dat dit nu al duidelijk is.
Ik heb dit topic gelezen. En in de eerste post heb ik je verteld wat je moet doen: Canal digitaal nemen. Dat hele 'geen maandelijkse kosten' gebeuren kan niet, dus dat heb ik achterwege gelaten.

[ Voor 11% gewijzigd door CyBeR op 15-05-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CyBeR schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:26:
[...]

Ik heb dit topic gelezen. En in de eerste post heb ik je verteld wat je moet doen: Canal digitaal nemen. Dat hele 'geen maandelijkse kosten' gebeuren kan niet, dus dat heb ik achterwege gelaten.
Jij bepaalt niet wat ik neem, dat doe ik zelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Anoniem: 299488 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:27:
[...]

Jij bepaalt niet wat ik neem, dat doe ik zelf wel.
Dan wens ik je veel plezier met de ruis op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica