Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag kreeg ik opeens de melding dat ik mijn WinXP versie opnieuw moest activeren omdat het hardwareprofiel (oid) te veel was gewijzigd ten opzichte van het oude. Het gekke is dat er alleen helemaal niets op het gebied van hardware is gewijzigd. Enkel gebruik ik sinds enkele dagen een Wireless USB stick.

Iemand enig idee waarom ik deze handeling moest verrichten?

FYI ik heb dus gewoon een legale WinXP die al sinds jaar en dag op dezelfde schijf staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien helpt systeemherstel wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:44
Gewoon bellen met Microsoft en uitleggen die hap.
Er staat een telefoon nummer in het activatie scherm, bel dat nummer en voer je code in.
Als het goed is krijg je een nieuwe activatiecode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:55
Zou alleen moeten gebeuren indien er minstens 2 onderdelen wijzigingen in de categorieën processor, moederbord, hardeschijf.

Zeker weten dat het geen logger is die probeert je key te bemachtigen, om maar iets vergezochts te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:22:
Zou alleen moeten gebeuren indien er minstens 2 onderdelen wijzigingen in de categorieën processor, moederbord, hardeschijf.

Zeker weten dat het geen logger is die probeert je key te bemachtigen, om maar iets vergezochts te noemen?
Daarom vraag ik het ook. Maar het zou wel van de zotte zijn dat er nu nog mensen achter een WinXP key aanzitten. Bij opstarten kwam gelijk dat scherm te voorschijn en moest ik een keus maken tussen bellen, internet, of over een paar dagen. Ik heb dus internet gekozen en de boel is nu weer geactiveerd. Ik snap alleen niet waarom het überhaupt diende te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

Eagle Creek

Breathing security

Maar het zou wel van de zotte zijn dat er nu nog mensen achter een WinXP key aanzitten.
Mja. Mensen of nog rondzwervende tooltjes :).

Maar even MS bellen zou zijn wat ik doe, ze zijn vrij coulant daarin. Heb je 't nummer?

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12:52
Ik had onlangs hetzelfde, in de bios had ik AHCI uitgeschakeld vervolgens mocht ik opnieuw activeren.
Toen ik AHCI weer aanzette weer hetzelfde verhaal! Voor mij was dit geen probleem want ik heb gewoon een originele licentie maar toch is het vervelend.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Eagle Creek schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:35:
[...]

Mja. Mensen of nog rondzwervende tooltjes :).

Maar even MS bellen zou zijn wat ik doe, ze zijn vrij coulant daarin. Heb je 't nummer?
Nee, daar gaat het niet om de versie is alweer geactiveerd. Maar waarom was het überhaupt noodzakelijk dit proces te doorlopen terwijl er niets hardwarematigs is gewijzigd?
Pagina: 1