Toon posts:

Welke maat extern scherm 24" of 27"?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even een vraagje, ik weet niet als het hier moet, maar het hoort wel bij ervaringen.
ik ben dus van plan om binnenkort (als ik terug in belgie ben) een MBP 13" aan te schaffen, hierbij wil ik ook nog een extra scherm, maar ik twijfel tussen 24" in 27", het is om op te werken, maar ook om films op te kijken. Nu het dilemma is: om op te werken zal ik ongeveer 0,5-1m er vanaf zitten, maar om films te kijken zal dat een 3-4m zijn. Is een 27" aangenaam om op te werken, of is een 24" voldoende groot om films deftig te bekijken vanop die afstand?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 10:34

Digistorm

ex-demo scener

SD films wel. HD films is op het randje. Ik heb 'n 24" monitor en zit er ongeveer 3m vanaf. Meer dan 720p ga je sowieso niet zien, dan moet je er echt achter gaan zitten. Maar dan mis je het bank-hang gevoel ;)
Ik vraag me alleen af of 27" veel gaat helpen. Ben geneigd te denken dat je echt meer dan 32" nodig hebt om goed van HD te kunnen genieten op "TV kijk afstand".

Hier stond achterhaalde informatie…

• andromedaan
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:36:
even een vraagje, ik weet niet als het hier moet, maar het hoort wel bij ervaringen.
ik ben dus van plan om binnenkort (als ik terug in belgie ben) een MBP 13" aan te schaffen, hierbij wil ik ook nog een extra scherm, maar ik twijfel tussen 24" in 27", het is om op te werken, maar ook om films op te kijken. Nu het dilemma is: om op te werken zal ik ongeveer 0,5-1m er vanaf zitten, maar om films te kijken zal dat een 3-4m zijn. Is een 27" aangenaam om op te werken, of is een 24" voldoende groot om films deftig te bekijken vanop die afstand?
Voor films kijken of photoshop is 27" veel beter, maar voor surfen vind ik zelfs 24" eigelijk te groot. Bij een maximized window op 24" of 27" zie je dan klein in het midden van je scherm de content van de website, omringd door heel erg veel background. Je raakt er wel aan gewend maar de meeste sites zijn geoptimaliseerd (designed) voor 1280x1024. Als je dit ook als nadeel beschouwt zou je kunnen overwegen of je wel een 27" wilt voor die 3% van de tijd dat je er films op kijkt.

Be the change you want to see in the world

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, de optie voor de 27" is ook een beetje naar de toekomst gekeken, binnen een jaartje ofzo zou ik alleen willen gaan wonen en deze dan als tv gebruiken. 27" is inderdaad zeer groot om gewoon op te werken, natuurlijk zou ik dan meerder schermen naast elkaar kunnen openen. Ik ga alleszinds nog eens in de media markt of dergelijke eens gaan vergelijken. Moeilijke keuzen! :P