Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomaadje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Hallo Tweakers en Tweakeretes(?),

Over de komende maanden ga ik eens flink investeren in de grafische kant van mijn computer. Het plan is op het moment om een Sapphire HD5970 2 GB (OC Edition) te kopen. De stap daarna wordt om 3x een 24" monitor daar op aan te sluiten om deze met eyefinity te gaan draaien.

Wat monitoren betreft is mijn oog op het moment gevallen op de Dell G2410. Nu ben ik natuurlijk razend benieuwd of dit goed gaat komen wat betreft de aansluiting. Dit type monitor heeft zowel DVI-D als VGA inputs. De HD5970 heeft 2x een DVI-I en 1x een Mini Displayport output. Nu heb ik al gelezen dat DP -> VGA hoort te werken. Dit wil ik voor elkaar krijgen met de HP Displayport to VGA Adapter.

Bij de videokaart wordt een Mini Displayport naar Displayport verloop meegeleverd. Dus dan zal ik die er eerst tussen moeten zetten en dan de Displayport naar VGA passive adapter. Op die manier zou ik 3 gelijke monitoren in eyefinity mode moeten kunnen draaien. Nou is mijn vraag, zien jullie problemen in dit ingenieus plan?

Alle feedback en ideeën hierover worden zeer op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 12:22
Waarom de Dell G2410?

Waarom niet de Dell P2310H bijvoorbeeld? Die heeft sowieso displayport, zodat je geen gesodemieter hebt met adapters. Zelf heb ik ook een HD 5970 en drie P2310H's.

Nog interessant overigens, zijn de nieuwe ips-monitoren van Dell, zie: nieuws: Dell introduceert 23"-monitor met ips-paneel voor 299 dollar

Die zullen waarschijnlijk binnen je budget vallen en hebben displayport. Het enige nadeel kan de responstijd zijn van 8ms. De kijkhoeken zullen daarentegen beter zijn dan bij de P2310H's. Daar moet ik van zeggen dat de horizontale kijkhoeken voor mij voldoen (als ik van het middelste scherm naar het rechter/linker-scherm kijk, zie ik eigenlijk geen verschil). Verticale kijkhoeken zijn daarentegen niet denderend, waardoor ik de moeite ook niet ga nemen om de schermen te proberen in portrait-modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomaadje
Hoi Marc,

Goeie tip, zeker iets dat ik als alternatief in mijn achterhoofd ga houden, bedankt. Ik had eigenlijk mijn zinnen al gezet op een Full HD 24" scherm, dat is ook de reden dat ik deze nogal vervelende omweg moet gaan nemen met adapters en dergelijke. Een 24" Full HD scherm met displayport is realistisch niet te krijgen voor mij (Er is een NEC van 900+ euro maarja, dat trek ik niet).

Nog ideeen of monitoren die wellicht niet op tweakers.net staan die aan die eisen voldoen. Niets aan deze opstelling staat per-se vast namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomaadje
Schaamteloze zelf-bump.

Mijn vraag staat nog steeds, zijn er mensen met ervaring met het gebruiken van een mini DisplayPort naar Displayport adapter en hier dan een DisplayPort naar VGA adapter op aansluiten (passive, zit dus te denken aan de HP adapter die in de openingpost staat).

Alvast bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ik heb ook de p2310h gekocht, die adapters zijn veel problemen mee, dus beter een monitor met een echte displayport erin.

verder denk ik dat een 5870 genoeg moet zijn voor 3x 1920x1080.
zelfs met een 5850 waren de meeste spellen goed te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Paprika in "active display poort" kijk hier is. Vipeax gebruikt ook DP naar VGA.

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
Nomaadje schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:27:
Nog ideeen of monitoren die wellicht niet op tweakers.net staan die aan die eisen voldoen. Niets aan deze opstelling staat per-se vast namelijk.
3x pricewatch: HP ZR24w, prima monitor met een IPS paneel, Displayport aansluiting en een 16:10 resolutie (1920x1200).

[ Voor 18% gewijzigd door Earzz op 17-05-2010 17:35 ]

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hecht je echt heel veel waarde aan de extra inch van een 24" scherm? Zoals je kan zien kan je 3 23" Full HD schermen krijgen met displayport voor een klein prijsje. 24 komt nogal op de grens met TV panelen waardoor die dingen nogal obscuur worden als je specifieke eisen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomaadje
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:04:
Hecht je echt heel veel waarde aan de extra inch van een 24" scherm? Zoals je kan zien kan je 3 23" Full HD schermen krijgen met displayport voor een klein prijsje. 24 komt nogal op de grens met TV panelen waardoor die dingen nogal obscuur worden als je specifieke eisen hebt.
Hoe pijn het ook doet om toe te geven, mischien heb je gelijk John, de keuze is nou eenmaal veel breeder als ik voor een 23" ga. Heb nu twee samsungs staan van 21'6" en 22" en ik vind het zo'n klein verschil als ik "maar" 1 inch omhoog ga. Wellicht alleen het idee, denken jullie dat het kwaliteitsverschil van full HD zeer zichtbaar gaat zijn over een 1650x1080 scherm?

Iedereen natuurlijk hartelijk bedankt voor de input. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Nomaadje op 17-05-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Om de een of andere reden lijken de twee 24"-schermen die ik nu voor me heb staan, vierkanter, dan mijn eigen 23"-schermen. Hoe dat komt weet ik niet, maar ik vind het verschil niet storend. Aangezien je een stuk goedkoper uit bent met de 23"-schermen en geen gezeik hebt met adapters, lijkt de keuze me snel gemaakt. Ik was zelf ook op zoek naar 24"-schermen met displayport, maar dat werd 't gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomaadje
Even een update, ik denk dat ik mijn schermen heb gevonden. Ik kon mezelf wel voor het hoofd slaan dat ik mij dood heb lopen staren op "Full HD". onzin want een 24" monitor met een resolutie van 1920 x 1200 is ook prima en daar zijn wel DisplayPort monitoren voor te vinden binnen mijn budget.

Dus het ziet er naar uit dat ik voor de volgende schermen ga:
HP ZR24w als middenscherm
Samsung 2433bw als zijschermen.

Daarnaast heb ik vanochtend de XFX Radeon HD 5970 besteld en daar zit ik nu met smart op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:13

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb een tijdje terug een passieve displayport to vga adapter aangeschaft via de V&A hoek hier, van een andere tweaker die dit op 3x22" succesvol heeft getest, ik heb vandaag me 3 NEC 22"'s ontvangen en tripledisplay stand kan ik van collega lenen, die hem over heeft na een Matrox TH avontuur..

Kan ik eindelijk me playseat eens goed gaan testen, nu nog even kijken hoe ik wat buttkickers of aura bass shakers aan die stoel kan hangen, en me race setup is compleet :P..

Denk dat ik van het weekend de schermen eens ga opstellen in Eyefinity, kijken of ik er wat plaatjes van kan schieten..

ps Single 5870 overhere, ben benieuwd hoe de immersie zal zijn...

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
goed dat je een scherm hebt uitgezocht met DP, want zulke resoluties over een VGA kabel wordt je niet blij van, onrustig en onscherp beeld... digitaal is the way to go..

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
Nomaadje schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:32:
Even een update, ik denk dat ik mijn schermen heb gevonden. Ik kon mezelf wel voor het hoofd slaan dat ik mij dood heb lopen staren op "Full HD". onzin want een 24" monitor met een resolutie van 1920 x 1200 is ook prima en daar zijn wel DisplayPort monitoren voor te vinden binnen mijn budget.

Dus het ziet er naar uit dat ik voor de volgende schermen ga:
HP ZR24w als middenscherm
Samsung 2433bw als zijschermen.

Daarnaast heb ik vanochtend de XFX Radeon HD 5970 besteld en daar zit ik nu met smart op te wachten.
Die syncmasters hebben wel flinke bezels. Zelf zou ik daar niet kapot van zijn ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Waarom dan inderdaad niet deze Syncmaster?
Deze is vrijwel even duur, maar heeft een veel smallere bezel. :)

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 14:52
Je haalt hetzelfde scherm aan als Nomaadje :9
Anyway, bezel van een 2443bw is 1,4 cm... opzich aan de forse kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomaadje
Daan00 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:39:
Whaa! Ik kan ook niet winnen! :+
Ik heb op het moment ook Samsung schermen en ben daar erg tevreden over, dat is waarom ik eigenlijk wel weer schermen van hun wil. Maar jullie hebben hebben gelijk, dat is wat aan de forse kant, was me nog niet eens zo opgevallen.

Volgend probleem dan, mijn enige echte alternatief is de Acer B243WC die wat wisselende reviews krijgt voor zover ik ze kan vinden. De rest van de schermen heeft of een nog dikkere bezel, is grijs of heeft een andere aspect ratio. Dus suggesties voor zijschermen zijn wederom van harte welkom!

Voor het gemak zijn dit dan de criteria:
Resolutie: 1920x1200
Aspect Ratio: 16:10
Schermdiagonaal: 24"

Misschien zien jullie iets dat ik niet zie. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

nedernakker schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:42:
goed dat je een scherm hebt uitgezocht met DP, want zulke resoluties over een VGA kabel wordt je niet blij van, onrustig en onscherp beeld... digitaal is the way to go..
http://www.widescreengami...iewtopic.php?f=64&t=17468

hier worden alle dp to vga adapters besproken, en meermaals voorbij zien komen dat deze tot 1920x1200 prima beeld geven, en ze moeten hun best doen om verschillen te waarnemen tov de andere 2 via DVI of HDMI.

Ben er nog niet aan uit om een landscape opstelling te maken of portrait.
Die tripplestand kan enkel portrait aan.

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-09 21:11
Kun je niet van Displayport naar DVI of HDMI?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomaadje
NoepZor schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:26:
Kun je niet van Displayport naar DVI of HDMI?
Van wat ik heb begrepen is dit alleen mogelijk met een active adapter, als je drie schermen in eyefinity mode wil draaien heb ik het dat over. Als dit passive probeert te doen gebeuren er rare dingen. (wow, dat was een technisch verhaal. :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
Ik kan (gelukkig) bevestigen dat deze DP>VGA adapter werkt met Eyefinity!

Ook bezel-correction werkt. Had al ongeveer 2 maanden een DP>DVI actieve adapter à € 120 in bestelling, ben dus heel happy dat dit kabeltje van €40 ook werkt (en is ook nog direct leverbaar).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:09
Hij is wel behoorlijk duur daar in verhouding... pricewatch: HP DISPLAYPORT TO VGA ADAPTER .

En ja... als je de DP to VGA op 1 van de 2 buitenste monitoren aansluit, ga je het niet merken, tenzij je zoekend 2 dezelfde documenten pixel voor pixel vergelijkt.

@ sain onez, landscape.... field of view <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Het verschilt per game vind ik, en de horizontale verbetering komt ook ten goede van de aiming in FPS, de ene game geeft een te groot fisheye lens effect, terwijl andere games en een heel stuk beter uitzien in landscape.

Portrait is ivm de tripple displaystand min of meer een must, daar die maar 21,5" (x3) herbergen kan, maar misschien valt het passend te maken.

en ff switchen van portrait naar landscape is zo gebeurt toch, maar na paar dagen diehard Eyefinity topics lezen lijkt dit de ideale setup voor mij...

Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/33k7yaq.jpg

Caint wait om me nieuwe verslaving BFBC2 zo te spelen op een 3150x1650 resolutie :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Laatst online: 04:27
Nomaadje schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:32:
Correct me if I'm wrong maar volgens mij is "FULL HD" 1920x1080, wat minder pixels is dan 1920x1200
Oppervalkte van de tweede is ook groter bij dezelfde diagonaal (16:9 voor "FULL HD" tov 16:10). Die andere panelen kunnen dus ook full hd weergeven....mits ze een aantal pixelrijen weghalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:22
sain onez schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:33:
Caint wait om me nieuwe verslaving BFBC2 zo te spelen op een 3150x1650 resolutie :9~
Hoewel ik snipers in BC2 meestal maar lame vind*, lijkt het me heerlijk om het op die resolutie een keer te doen. Kun je vanuit 1 positie de hele map zo'n beetje platleggen >:) .

*) Op zich zijn snipers (sorry, recon) niet lame, maar wel als meer dan de helft van je team tijdens een portie Rush bij het spawn point bij elkaar gaan zitten en proberen de verdedigers te raken. Alsof je die charge kunt setten met een sniperrife 8)7 .

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Laatst online: 17-09 15:49

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Daan00 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:39:
Volgens mij zie ik bij hem toch echt 2433 staan ipv 2443, of ben ik nou gek? :?

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomaadje
Aragnut schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:39:
[...]

Correct me if I'm wrong maar volgens mij is "FULL HD" 1920x1080, wat minder pixels is dan 1920x1200
Oppervalkte van de tweede is ook groter bij dezelfde diagonaal (16:9 voor "FULL HD" tov 16:10). Die andere panelen kunnen dus ook full hd weergeven....mits ze een aantal pixelrijen weghalen.
Aragnut, dat was dus precies waar ik op dat moment ook achter kwam, ik liep mijzelf te beperken door te filteren op "Full HD" terwijl er prima DisplayPort beeldschermen te verkrijgen waren met een hogere (betere imo) resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 14:52
Ghost Dog schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 14:44:
[...]
Volgens mij zie ik bij hem toch echt 2433 staan ipv 2443, of ben ik nou gek? :?
Kan ik hier onderuit komen met de slechte smoes 'het was laat'?? :F

Anyway, ik kan melden dat ik (ook) een HP DP naar VGA converter heb gekocht voor 36 euro, en deze werkt op mijn Samsung 1920x1200 monitor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02 11:58

pancake82

Groter is beter!

Wel heel erg vet 3 schermen naast elkaar.
In mijn beleving toen ik van 17inch tft naar 22inch tft ging er best veel beeld op mij af kwam waardoor je moeilijker de tegenstander kan spotten.

Maar met deze mega opstelling vind je niemand meer terug op je beeldscherm... maar ik moet zeggen mijn complimenten voor de setup Sain Onez.
Pagina: 1