Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

gezocht [geen advertentie] W XP SP3

Pagina: 1
Acties:
  • 773 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 nieuwe laptops met W7 (draaien trouwens okee zowel op Intel als op AMD, [AMD nog] beter dan Vista!).

Probleem: sommige hardware draait niet onder W7, dus wil dual (XP en W7) boot maken. Dat zal wel lukken, maar ik heb een legale XP-PRO corporate Key, maar geen CD of ISO meer met XP PRO XP3. Is deze ergens te downloaden? Want met oude XP CD (Is beschadigd, dus kan ook geen slipstream maken) lukt het niet..
Heb me suf geGoogled...
Iemand een link? :)

Verwijderd

Ik denk niet dat hier een directe download link geplaatst mag worden, maar dat kan ik ook mis hebben :). Sowieso is dit erg makkelijk te vinden via de bekende torrent en nzb websites... zelfs legale rips :)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Kan je downloaden van de e-open site. Je hebt een VLK, dus ik neem aan dat je daar kan inloggen ;)

Edit: Wat is er overigens mis met XP mode van Windows 7?

[ Voor 23% gewijzigd door Dysmael op 15-05-2010 19:29 ]

Verwijderd

RolfLobker schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:28:
Kan je downloaden van de e-open site. Je hebt een VLK, dus ik neem aan dat je daar kan inloggen ;)

Edit: Wat is er overigens mis met XP mode van Windows 7?
Ik denk dat hij bedoelt dat sommige drivers nog niet werken onder Win7/vista. Bypassen Passthrough naar windows xp kan volgens mij niet met de windows xp mode in win7 (zodat je op xp de drivers kan installeren).

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:31:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat sommige drivers nog niet werken onder Win7/vista. Bypassen naar windows xp kan volgens mij niet met de windows xp mode in win7 (zodat je op xp de drivers kan installeren).
Volgens mij kan dat wel degelijk :)
Hangt misschien af van de hardware maar bij USB en PCI apparaten is het bij mij mogelijk.

http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx Wel moet je hardware virtualisatie ondersteunen.
offtopic:
Ik heb het een tijdje geleden ergens geïnstalleerd waar het niet werkte omdat de computer virtualisatie niet ondersteunde, vandaar :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 15-05-2010 19:41 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Dysmael
Virtualisatie hoeft niet ondersteund te worden. Die eis heeft Microsoft een paar maand geleden al later vervallen.

Edit: dit staat ook op de door jou genoemde site wanneer je verder gaat met downloaden:
**Enables Windows XP Mode for PCs without Hardware Assisted Virtualization Technology.

[ Voor 62% gewijzigd door Dysmael op 15-05-2010 19:38 ]

Verwijderd

Je kunt toch in WinXP mode draaien met Win7 Premium?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Even samenvattende op jullie reacties:

Je kan wel XP mode draaien onder W7, maar de drivers zijn gewoon niet te selecteren.
Voorbeeldje: op laptop van vriendin van me (Oude met XP) had ik al problemen met Apollo P-2100 printerdrivers draaiende te krijgen. Zat Drivers gedownload maar lukte echt niet. Later bleek dat als je gewoon handmatig uit de lijst van printers selecteerde, het gewoon goed liep op mijn desktop met XP-Pro. Op haar nwe laptop met W7 krijg ik het niet voor elkaar. En zo zijn er nog wat driver problemen (wellicht vriendinnen eigen..... ;)
Maar uiteindelijk zou ik toch beide Laptops (Daarbij bedoel ik ook mijn eigen nwe laptop) dual-boot met ook XP maken, maar CD beschadigd, en oudere versies ( XPSP 1) Lusten die nieuwerwetse dozen niet (uhhh, niet vriendin bedoeld maar CPU's). Ik heb legale Corporate-Key, maar heb nog geen site weten te vinden, waar ik de gewenste XP kan downloaden. Moet toch kunnen, dacht ik.
Vandaar mijn vraag of ik ergens XP SP 3 kan downloaden. Ik vermoed, dat ik dan alleen nog maar bootsector hoef te editten om ook onder XP te kunnen draaien......
Of zit ik er helemaal naast? Zit pas weekje met W7 te werken, dus zoek me rondom rot. Ben er (beetje off-topic) wel meer tevreden mee dan destijds Vista, deswelke ik gelijk na de eerste crasch op mijn desktop gedumpt heb en XP heb gekozen. (En snel dat-ie toen was!!!!).

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:52:
Even samenvattende op jullie reacties:

Je kan wel XP mode draaien onder W7, maar de drivers zijn gewoon niet te selecteren.
Dan heb je het niet goed begrepen :P
Je kan wel degelijk XP mode draaien en apparaten die aan je PC zijn aangesloten doorlussen naar die virtuele XP (waarna je in die virtuele XP gewoon een pop-up krijgt van 'Nieuwe hardware gevonden ...'
Met Lpt heb ik het nooit geprobeerd maar het zou goed kunnen dat dat ook werkt. Daarbij is dit de makkelijkste optie om te testen en als het werkt te gebruiken. Dus ik zou het gewoon even proberen.

Verder is het erg lastig om via een officiële weg een XP te downloaden. Vooral als je geen toegang hebt tot MSDN of als je een student bent bij MA3D.com. Maar je hebt een officiële licentie om XP te gebruiken dus als je een onveranderde iso ergens vandaan haalt heb je gewoon een perfect werkende legale XP.

[ Voor 25% gewijzigd door fsfikke op 15-05-2010 22:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maar je hebt een officiële licentie om XP te gebruiken dus als je een onveranderde iso ergens vandaan haalt heb je gewoon een perfect werkende legale XP.
Nou ja, die XP mode onder W7 krijg ik gewoon niet goed voor elkaar, en ik vind het gewoon handig om een "echte" Xp te hebben, dan weet ik dat een beetje aparte zaken ook werken.

Ik zou ook denken dat ik een officiële versie zou moeten kunnen downloaden, maar kan het gewoon niet vinden. Tenminste XP 3 NL dan.

Heeft trouwens iemand nog een nuttige link voor XP mode onder W7?

Excuses overigens voor eventuele typefouten, heb net 2 oog-operaties achter de rug.... Dus gezoek in een voor mij nieuw OS is ook al een klus. :(

• Dysmael
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:52:
Ik heb legale Corporate-Key, maar heb nog geen site weten te vinden, waar ik de gewenste XP kan downloaden. Moet toch kunnen, dacht ik.
Zoals ik al eerder aangaf: als je een XP corp key hebt dan heb je ook downloadmogelijkheden (https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter/)
Ik vermoed echter dat je een key hebt die niet van jou is? Dan is het ook niet legaal om hem te gebruiken. Dat een key niet geblacklist is of gewoon werkt maakt het niet legaal om hem te gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
RolfLobker schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:38:
[...]

Zoals ik al eerder aangaf: als je een XP corp key hebt dan heb je ook downloadmogelijkheden (https://www.microsoft.com/licensing/servicecenter/)
Ik vermoed echter dat je een key hebt die niet van jou is? Dan is het ook niet legaal om hem te gebruiken. Dat een key niet geblacklist is of gewoon werkt maakt het niet legaal om hem te gebruiken.
Deze Key is een officiële key van een bedrijf, en ik mag hem volgens het contract met MS gebruiken. Alleen wordt hie met oude dozen gewerkt, en hebben ze geen XP SP 2 of 3 liggen op de helpdesk en moet je dat maar zelf uitzoeken..... Andere backup krijg is dus ook niet van de helpdesk. Alleen de Key.

Een service-inlog van MS krijg ik dus ook niet.....

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

RolfLobker schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:38:
[...]

Dat de TS zelf niet de VLK gekocht heeft betekend niet dat ie geen recht kan hebben om de code te gebruiken.

Maar als je geen toegang hebt tot het Volume Licensing Service Center zit er toch weinig op dan hem via het minder legale circuit te bemachtigen. De licentie zit op het gebruiken van XP, niet op de installatie CD.

• Dysmael
fsfikke schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:49:
[...]

Dat de TS zelf niet de VLK gekocht heeft betekend niet dat ie geen recht kan hebben om de code te gebruiken.
Maar dat betekend wel dat hij in contact staat met de houder van de licentie die op zijn beurt wel de .iso kan downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
RolfLobker schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:55:
[...]

Maar dat betekend wel dat hij in contact staat met de houder van de licentie die op zijn beurt wel de .iso kan downloaden.
Ja nou wordt hij leuk!!!!!....

Dat staat niet in het aanbestedingscontract met de ICT provider... Al een beetje idee over wat voor een soort "Bedrijf" ik het heb? (> 20.000 licensies, ook voor de virusscan, office, etc.)

• Dysmael
Des te meer reden om aan te nemen dat een download voorhanden is. Juist bij zo'n omvang.
Een aanbestedingscontract met een ICT provider lijkt mij weinig te maken te hebben hiermee zelfs. De licentie is toch van jullie en niet van je ICT provider? ;)
Vind je het zelf ook niet een beetje gek dat je hier komt vragen naar een .iso van XP terwijl je bij een bedrijf werkt welke schijnbaar > 20.000 licenties heeft? Al mijn klanten die enige vorm van VL hebben kunnen dat. Iemand moet toch beschikken over de juiste machtigingen in het Licensing Center lijkt mij. Er kan jou ook gemachtigd worden tot downloaden en bekijken van de licenties.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:12:
Ja nou wordt hij leuk!!!!!....

Dat staat niet in het aanbestedingscontract met de ICT provider... Al een beetje idee over wat voor een soort "Bedrijf" ik het heb? (> 20.000 licensies, ook voor de virusscan, office, etc.)
Totaal niet relevant. Naar systeembeheer stappen en om assistentie vragen. Je wilt dus een copyrighted CD gaan downloaden (wat dus niet legaal is) terwijl je bedrijf dat gewoon legaal kan doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:28:
[...]

Totaal niet relevant. Naar systeembeheer stappen en om assistentie vragen. Je wilt dus een copyrighted CD gaan downloaden (wat dus niet legaal is) terwijl je bedrijf dat gewoon legaal kan doen.
'kee topje van de sluier. Is overheid, Key is legaal voor mij te gebruiken, maar helpdesk heeft in aanbesteding ICT via andere dienst dus 80 schakels en geeft wel Keys vrij, maar wordt niet betaald te ondersteunen, anders was het gemakkelijk ergens aan te kloppen.
ZIe net dat het > 80.000 licenties zijn.

• Dysmael
Het hele verhaal lijkt ondertussen niets van te kloppen. Als je een installatiemedium nodig hebt zal je toch echt bij de houder van de licentie of de leverancier moeten zijn.
Je ICT dienstverlener heeft daar weinig mee te doen. Licenties staan niet op naam van de leverancier maar op naam van jullie.
Dus: contact opnemen met de beheerder of contact opnemen met Microsoft.
Als alternatief kan je, zoals meermaals boven is aangegeven, zelf ook een .iso van het net plukken. Hoe en waar is een vraag die hier niet beantwoord zal worden wegens de mogelijke illegaliteit daarvan. I.c.m. je licentie en code werkt elke VL installatie op dezelfde wijze als wanneer deze gedownload is van de licensing site (waar je gewoon toegang tot hoort te hebben als alles is zoals je zegt dat het is)

Verwijderd

Topicstarter
RolfLobker schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 23:52:
Het hele verhaal lijkt ondertussen niets van te kloppen. Als je een installatiemedium nodig hebt zal je toch echt bij de houder van de licentie of de leverancier moeten zijn.
Je ICT dienstverlener heeft daar weinig mee te doen. Licenties staan niet op naam van de leverancier maar op naam van jullie.
Dus: contact opnemen met de beheerder of contact opnemen met Microsoft.
Als alternatief kan je, zoals meermaals boven is aangegeven, zelf ook een .iso van het net plukken. Hoe en waar is een vraag die hier niet beantwoord zal worden wegens de mogelijke illegaliteit daarvan. I.c.m. je licentie en code werkt elke VL installatie op dezelfde wijze als wanneer deze gedownload is van de licensing site (waar je gewoon toegang tot hoort te hebben als alles is zoals je zegt dat het is)
Het verhaal klopt echt wel, maar binnen de overheid zitten dit soort zaken zo gecompliceerd in elkaar, dat logische wegen niet werken, zoals je zou verwachten.

Maat in mijn post heb ik al aangegeven dat ik verwachtte dat je een link niet zomaar kan plaatsen.

Toch bedankt allemaal.

Verwijderd

Ik snap echt niets van wat TS nou wil bereiken met deze posts.

Er zijn vier opties.
1. Je download ergens (Usenet, P2P, Torrent, etc) een ISO vandaan en vult je legale key in.
2. Je zorgt dat je via ICT een cd of ISO krijgt aangeleverd en vult dan de legale key in.
3. Je pakt een oude doos zoals je zelf zegt met Win XP erop en download dan via MS site SP3 en alle andere noodzakelijke updates. Vervolgens maak je daar een bootable ISO van, dat heet slipstreamen. Een programma daarvoor is http://www.nliteos.com/ .
Of 4 je zorgt dat je je verdiept in het besturingssysteem dat je momenteel draait en probeert het zo op te lossen.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 03:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 03:00:
Ik snap echt niets van wat TS nou wil bereiken met deze posts.

Er zijn vier opties.
1. Je download ergens (Usenet, P2P, Torrent, etc) een ISO vandaan en vult je legale key in.
2. Je zorgt dat je via ICT een cd of ISO krijgt aangeleverd en vult dan de legale key in.
3. Je pakt een oude doos zoals je zelf zegt met Win XP erop en download dan via MS site SP3 en alle andere noodzakelijke updates. Vervolgens maak je daar een bootable ISO van, dat heet slipstreamen. Een programma daarvoor is http://www.nliteos.com/ .
Of 4 je zorgt dat je je verdiept in het besturingssysteem dat je momenteel draait en probeert het zo op te lossen.
Sorry hoor, misschien heb ik me niet duidelijk genoeg uitgedrukt.

Heb legale Key, maar installatiemedium is vanwege logge organisatie niet beschikbaar. Mijn eigen originele XP-pro CD is beschadigd en daarmee kan ik dus ook SP3 niet slipstreamen.

1. Heb intussen ISO
2. geen optie (zie boven)
3. De oude dozen die ik heb, staat zoveel meer op dan WXP, dat dat ook geen optie is
4. Hoe ik die XP onder W7 installeer, en/of W7 in virtuele XP mode laat draaien ben ik bezig uit te zoeken. Daar ga ik geen open deuren voor intrappen.
Mijn ervaring met het laatste hiermee, is dat ik toch de benodigde drivers niet draaiende krijg. (o.a. voor Apollo p-2100U printer).

Verwijderd

Topicstarter
Ik meen intussen te begrijpen (van de MS Site), dat de virtuele XP niet (goed) onder W7 Home Premium schijnt te draaien, maar dat je eerst moet upgraden. Iemand ervaring hiermee?

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Nou heb ik even zitten zoeken op die apollo P-2100 printer van je. Ik kom al posts uit 2004 tegen die om een driver vragen, dus we hebben het over ouwe meuk. Daarnaast heb je het over nieuwe laptops....
Gewoon even een vraagje: is er voor alle NIEUWE hardware in je laptops wel een XP-driver, of volgt er, nadat je (eindelijk) een XP SP3-cd hebt gevonden een topic met betrekking tot niet werkende hardware onder XP?
Ik wil niet rot zijn ofzo, maar het lijkt me niet onaardig om dat onderzoek eerst even te doen (vooral ook omdat je, om een en ander lekker te laten werken, een complete format moet doen, eerst XP installeren en pas daarna weer Vista/Win7...)

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

RolfLobker schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:28:
^^

Het enige juiste antwoord als jij een legale VL hebt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.