[KPN] Kan geen binaries downloaden van newsserver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:11

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik probeer sinds kort nieuwsgroepen aan de praat te krijgen. Ik werk met een ubuntu pc met klibido en pan.

Echter wanneer ik een nzb bestandje open gebeurt er niets, zowel bij pan als klibido. De server gaat iedere keer op idle. Ik heb verschillende nzb bestanden geprobeerd, maar er gebeurd telkens niets. Sterker nog, zelf het ophalen van de group list lukt niet.

Als newsserver gebruik ik de server van kpn. news.kpn.nl. Verder heb ik inmiddels ook nova.kpnmail.nl en textnews.kpn.nl geprobeerd, maar deze doen ook niets ;( . Ook op een windows pc met grabbit werkt niet.

Wie o wie kan me vertellen wat ik fout doe? :)

oja, ik heb geen gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd, maar dat hoeft toch ook niet?

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:22

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Heeft de kpn nieuwsserver wel binaries (ik ga ervan uit dat je met die nzb binaries wil gaan downloaden)? Afaik is dat een tekstnieuwsserver.

[ Voor 61% gewijzigd door Mad Marty op 15-05-2010 19:40 ]

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:11
Is hij wel verbonden. Ik moet telkens op "Connect" drukken bij Usenet Clients.

Je kunt maar 3 connecties bij de KPN server. En je hoeft inderdaad geen gebruikersnaam in te vullen als je KPN/Planet/Hetnet internet hebt.
En dan nog heeft hij maar ongeveer 25 dagen retentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
bedankt voor de reacties

@mad marty: Ja news.kpn.nl ondersteund wel binaries volgens mij, ik heb die textserver ook geprobeerd, gewoon puur om te kijken of die het wel deed. Maar die deed het ook niet.

@jeroen3: 25 dagen is geen probleem, ik heb zojuist een nzb van 1 uur oud geopend en die werkte ook niet. Over die drie connecties; ik heb nu 1 server aanstaan, news.kpn.nl, met 1 tread, en 1 bestandje. :)

en volgens mij is hij idd wel verbonden, als ik hem aanzet krijg ik onderin beeld kpn: 0kb/s en daarna gaat ie op idle. Dit terwijl er wel bestanden in de wachtrij staan. :?

ik heb nu de volgende instellingen in klibido:

address: news.kpn.nl
priority: 1
maximum treads: 1
port 119
server timeout (secs) 300
retries 5
tread timeout (minutes) 1
server enabled

edit: In grabit op de andere pc krijg ik de melding
tread#1 unable to connect to news.kpn.nl :119
Dus dan is ie toch niet geconnect... :?

edit2: en ook niet als ik maar 1 tread tegelijk openzet en max 1 connectie heb.

edit3: ik zie nu ook in mijn batch: access denied to your node. Heeft dit er misschien iets mee te maken?

edit4: andere (gratis) servers geprobeerd, maar deze werken wel. Andere poort selecteren heeft ook geen zin. Ligt het probleem bij KPN?

[ Voor 26% gewijzigd door epic_gram op 16-05-2010 09:27 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De newsserver van KPN voor binaries heet toch Nova of is dat veranderd? Weet je zeker dat je instellingen kloppen?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:08:
De newsserver van KPN voor binaries heet toch Nova of is dat veranderd? Weet je zeker dat je instellingen kloppen?
bedoel je nova.kpnmail.nl? die heb ik al geprobeerd maar die werkt ook niet. En die instellingen weet ik niet zeker, ik zit wel te zoeken heel de tijd maar alles lijkt gewoon logisch zoals ik het nu heb. Ik heb het geprobeerd met een account van freeweb.de oid, die werkte gedeeltelijk. Ik kon daarmee in ieder geval een group list downloaden, alleen binaries werkte daar ook niet. dat zou kunnen komen door een lage retentie, maar zelf binaries van een half uur werkten niet.

Maar datzelfde verhaal is dus ook bij de windows xp computer, en bij ubuntu op een andere pc, met 2 verschillende programma's. Lijkt me sterk dat het een instellingen probleem is dan, behalve natuurlijk instellingen in mijn modum of router. :) maar ik heb toen een andere poort geselecteerd, werkte ook niet, precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je moet uitzoeken of KPN aan binaries doet en wat de insellingen zijn. Je kunt de poort niet veranderen want KPN bepaalt op welke poort het draait (zal gewoon 119 zijn), en dan nieuwe posts uitzoeken als dat het geval is. Want oude dingen zullen er niet meer op staan bij de paar providers die nog wel een nieuwsserver hebben. Als je oudere dingen wilt downloaden heb je echt een payserver nodig.

Probeer iets te downloaden van vandaag of gisteren om te beginnen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Marzman schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:13:
Je moet uitzoeken of KPN aan binaries doet en wat de insellingen zijn. Je kunt de poort niet veranderen want KPN bepaalt op welke poort het draait (zal gewoon 119 zijn), en dan nieuwe posts uitzoeken als dat het geval is. Want oude dingen zullen er niet meer op staan bij de paar providers die nog wel een nieuwsserver hebben. Als je oudere dingen wilt downloaden heb je echt een payserver nodig.

Probeer iets te downloaden van vandaag of gisteren om te beginnen.
volgens de site van kpn hebben ze een binary newsserver.
NNTP-server(tekst newsserver) textnews.kpn.nl
NNTP-server(Binaire newsserver) news.kpn.nl
Die poort staat inmiddels alweer op 119, ik wilde gewoon even kijken of het wat uitmaakte. Ik zit namelijk alles wat ik kan verzinnen te proberen. :P

Ik ga nu nog even zoeken naar de instellingen die kpn wil hebben, heb ik nog niet aan gedacht.

bedankt voor je reacties btw.

edit: en retentie lijkt me zeer onwaarschijnlijk, ik heb meerdere nzb's geprobeerd die nog geen uur oud waren, gewoon om te kijken, maar het werkt niet.

[ Voor 6% gewijzigd door epic_gram op 16-05-2010 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Probeer news.kpnplanet.nl is.
Die gebruik ik ook.

news.kpnplanet.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biertjuh?
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:43
ik heb vroeger ook met de kpn server gedownload. en toen moest ik altijd news.kpnplanet.nl invoeren.
dus probeer dit eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
jeroen3 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:00:
Probeer news.kpnplanet.nl is.
Die gebruik ik ook.

news.kpnplanet.nl
deze werkt hier niet, ik krijg disconnected in klibido, terwijl news.kpn.nl en de rest op idle springt. Zou je alstublieft je instellingen kunnen posten? - of via DM als je wilt -

news.kpnplanet.nl: disconnected

edit: volgens mij ben ik wel op de goede weg, hij begint nu met 0 kb/s, en daarna op pause voor 60 seconden. (en daarna alsnog op idle :/ ) Dat kreeg ik eerst helemaal niet namelijk.

edit2: de batch van grabit zegt dit: unable to connect to news.kpnplanet.nl:119504 news.kpn.nl: acces denied to your node - newsmaster@planet.nl. Dit gebeurd als ik een grouplist wil ophalen

[ Voor 51% gewijzigd door epic_gram op 16-05-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Heb je wel KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Ja. Ik heb KPN 8mbit down en 1 mbit up, volgens mij heet dat basis adsl. In ieder geval zijn er wel nieuwsgroepen voor mijn abo.

hier staat dat er nieuwsgroepen beschikbaar zijn voor mijn abo.

edit: linkje werkt niet helemaal, maar als je naar tabblad ¨het pakket¨ gaat en daarna naar tabblad ¨technische specificaties¨ staat er ¨Nieuwsgroepen Ja¨

[ Voor 69% gewijzigd door epic_gram op 16-05-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
Het is inderdaad news.kpnplanet.nl of news.kpn.nl voor binaries.
Heb je Alt.Binz al geprobeerd, dat werkt hier anders zonder problemen.
Poortje 119 met 3 connecties. Niks speciaals verder.
Zonder Username of Password.

Als dat ook niet werkt heb je Of geen toegang omdat je kennelijk niet op een kpn netwerk zit. Of er is een storing of iets.

[ Voor 22% gewijzigd door jeroen3 op 16-05-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
werkt ook niet... Ik wacht nog even af en dan ga ik met de helpdesk bellen. Ik blijf het vreemd vinden, ik heb dit abbo sinds begin mei, daarvoor had ik 750 kbit van kpn en ook geen newsgroep toegang.

In ieder geval kudos voor alle posts d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opdreef
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:16
Wil je de uitkomst ook even met mij en anderen delen?
Zit zelf met gelijke probleem namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Uiteraard ga ik de uitkomst hier posten, alleen ik heb nog geen tijd gehad om te bellen. Zodra het probleem is opgelost laat ik van me horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Heb je misschien een andere PC of laptop waarmee je het kan proberen ? Dan kan je deze PC uitsluiten.

Ik gebruik hier: news.kpnplanet.nl. Met poort 119.

Niet toevallig een firewall draaien die iets blokkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 05:17

cjdijk

Hans favoriete radiostation

epic_fail schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:12:
[...]

edit2: de batch van grabit zegt dit: unable to connect to news.kpnplanet.nl:119504 news.kpn.nl: acces denied to your node - newsmaster@planet.nl. Dit gebeurd als ik een grouplist wil ophalen
Heb je toevallig draadloos internet, en ben je per ongeluk verbonden met de router van de buren? Als die toevallig geen KPN provider hebben, dan is het logisch dat internet gewoon werkt, maar niet de nieuwsserver.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
PilatuS schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:27:
Heb je misschien een andere PC of laptop waarmee je het kan proberen ? Dan kan je deze PC uitsluiten.

Ik gebruik hier: news.kpnplanet.nl. Met poort 119.

Niet toevallig een firewall draaien die iets blokkeerd ?
Ik heb het op twee verschillende computers geprobeerd, met 3 verschillende programma's. News.kpnplanet.nl heb ik geprobeerd, maar die werkt niet, ook niet op poort 119.

Vind je dit trouwens een goede server? (snelheid & retentie enzo)

Firewall blokkeerd hem niet volgens mij, maar ik zal dat nogmaals controleren zometeen, voor de zekerheid, bedankt! :)
cjdijk schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:45:
[...]

Heb je toevallig draadloos internet, en ben je per ongeluk verbonden met de router van de buren? Als die toevallig geen KPN provider hebben, dan is het logisch dat internet gewoon werkt, maar niet de nieuwsserver.
Op die ene computer heb ik draadloos internet, maar gewoon op mijn eigen netwerk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Vind je dit trouwens een goede server? (snelheid & retentie enzo)
Retentie zou ik niet weten. Ik download nooit dingen die erg oud zijn. Snelheid is verder helemaal prima. Met 3 threads gewoon netjes de maximale snelheid van de lijn. Ik heb ook 8mbit/1mbit dus zo rond de 800KB/s.

Modem al eens een reset gegeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mad Marty schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 19:39:
Heeft de kpn nieuwsserver wel binaries (ik ga ervan uit dat je met die nzb binaries wil gaan downloaden)? Afaik is dat een tekstnieuwsserver.
KPN heeft binaries in hun nieuwsgroepen zitten. Echter is de retentie maar 3 dagen. Staat gewoon in een van de handleidingen. De server is voor zover ik weet ook gewoon news.kpnplanet.nl, poort 119 (SSL nieuwsgroepen hebben ze niet). Ben je wel goed geautoriseerd door de newsserver? Zo ja, dan probeer je waarschijnlijk iets te downloaden wat niet meer op de newsservers van KPN te vinden is, wat ook zo gek niet is, met de 3 dagen retentie. Na 3 dagen zijn de bestanden dan alweer weg.

Mocht je eventueel overwegen een abbo af te sluiten bij een newsprovider, die vaak vele malen hogere retenties hebben, kan je ook Newsservers met binaries [deel 9] eens bekijken.

[ Voor 43% gewijzigd door CH4OS op 19-05-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
modum meerdere malen gereset, plus poort gecontroleerd, maar alles is prima volgens mij. Ik zit momenteel met de helpdesk aan de lijn. :)
@cptchaos: ik heb ook gelezen dat ze 25 dagen hadden. Nou maakt het me weinig uit ik download weinig. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
CptChaos schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:01:
[...]
KPN heeft binaries in hun nieuwsgroepen zitten. Echter is de retentie maar 3 dagen. Staat gewoon in een van de handleidingen.
Ik weet zeker dat ik wel eens dingen download van 1 week oud. 3 dagen klopt in ieder geval niet. Die 25 dagen denk ik ook dat het zo lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In de handleidingen en papieren van KPN die wij hier hebben (zijn al wel wat jaartjes oud, zit al een aantal jaar bij KPN (Internet Plus Bellen)) staat toch echt 3 dagen retentie. Niet dat dat mij wat uitmaakt, ik heb een abbo afgesloten bij Eweka. :)

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 19-05-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 17:24
Heel simpel vraagje: heb je echt consumenten ADSL van KPN?

Als je Zakelijk ADSL/ Zakelijk IPB hebt, dan gaan die nieuwsservers niet werken. Check anders even op de factuur welk abonnement je exact hebt en welk nummer van de helpdesk daar op staat (0800 of 0900).

edit:
Sorry ik bedoel Zakelijk IPB CptChaos

[ Voor 11% gewijzigd door Johny_B op 19-05-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Johny_B schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:08:
Als je Zakelijk ADSL/ IPB hebt, dan gaan die nieuwsservers niet werken.
Ik heb IPB dus, dan zit er weinig retentie bij. Ik kan wel zeggen dat ik het wel werkend gehad heb hoor! ;) Alleen de lage retentie deed mij besluiten om een abbo af te sluiten elders. En dat werkt na ruim een jaar ook érg goed hoor! :)

[ Voor 18% gewijzigd door CH4OS op 19-05-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
En het is officieel 15 dagen 99.9% retentie.
Maar ik heb wel is iets van 25 dagen gedownload zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
nou, behoorlijke anti-climax nu. :P

Ze konden er niet uitkomen bij de helpdesk; ik heb een emailadres gekregen van ze waar ik mijn vraag kan stellen. Deze mensen nemen dan contact met me op. En @ Johny_B, ik heb volgens mij gewoon particulier/consumenten adsl; maar ik kreeg wel een zakelijk emailadres om mijn vraag te sturen zojuist.

@ doesburg, ik stuur je zo een DM met het emailadres.
edit: als je het even aan wil zetten. ;)
naja, ik kan het ook hier posten, zakelijkinternet@kpn.com.

[ Voor 11% gewijzigd door epic_gram op 19-05-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Dat specifieke e-mailadres is voor mensen met Zakelijk ADSL. Bij Zakelijk ADSL worden binaries niet ondersteund. Er kan toegang aangevraagd worden tot de tekstserver, maar dan kan je dus alleen tekstbestanden zien. De newsserver news.kpnplanet.nl gaat nooit werken met deze verbinding (ander platform, aangezien er toegang wordt verleend op platform niveau en geen user/pass kan je dit nooit werkend krijgen). Als het goed is krijg je ook facturen waar je wordt verwezen naar 0800-0403 (of de facturen gaan naar je werkgever).

Ga anders even naar http://www.spyber.com/ en post even wat er staat achter ISP (niet je eigen ip-adres dus).

Jammer maar helaas, dit gaat in jouw specifieke situatie nooit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
Johny_B schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:57:
Dat specifieke e-mailadres is voor mensen met Zakelijk ADSL. Bij Zakelijk ADSL worden binaries niet ondersteund. Er kan toegang aangevraagd worden tot de tekstserver, maar dan kan je dus alleen tekstbestanden zien.
Dat is best jammer... :/ maar die tekstserver werkte ook niet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Het is niet echt handig te vinden op de site van KPN, maar het staat hier linkje. Toegang tot de tekstberichten moet je dus apart aanvragen en dat gaat niet via de eerder door jouw genoemde tekstserver. Bovendien kan je geen nzb bestanden downloaden via de tekstserver, je kan alleen tekstberichten lezen. Soort ouderwets forum idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram

epic_gram

undercover moderator

Topicstarter
ik begrijp idd dat je geen binaries kan downloaden van die tekstserver. Best jammer. :(

Maar bedankt voor je hulp, super. _/-\o_

edit: zojuist ook een emailtje van kpn gekregen die het verhaal van de zakelijke markt bevestigden. Bedankt voor jullie hulp, super _/-\o_ ik kan dus geen binaries downloaden van de newsserver, dus ik blijf met torrentjes werken.

[ Voor 49% gewijzigd door epic_gram op 20-05-2010 16:04 ]

Pagina: 1