Ik heb een oude PC staan, namelijk een Medion md8080, die de laatste tijd wat last heeft van symptomen als het traag openen van programma's en traag opstarten.
Aan Windows kan het niet liggen, want ik heb onlangs de harde schijf geformatteerd.
Ik ben nu aan het overwegen om de PC te upgraden of hem te vervangen door een ander pc'tje.
Hij dient eigenlijk vrijwel alleen voor het bekijken van e-mails en om te surfen op internet, en ik wil er dus zo weinig mogelijk geld aanhangen.
De pc heeft de volgende specs:
CPU: Intel Pentium 4 3.0GHz
Mem: 2x 256MB DDR PC3200
MoBo: MSI MS-7012 (OEM), socket 478
GraKa: GeForce FX 5500 (niet echt van toepassing, maar toch)
De harde schijf is een oud IDE geval...
Nu vraag ik me af wat ik het best kan doen: volgens mij is de grootste bottleneck het RAM, maar DDR ram is tegenwoordig vrij zeldzaam en duur geworden omdat het van de markt is gestoten door DDR2.
Ik kan er natuurlijk ook proberen om aan 2de-hands geheugen te komen...
De tweede bottleneck is volgens mij de harde schijf, maar het moederbord heeft geen SATA poorten, waardoor ik hier niet veel aan kan veranderen, of is het interessant om een controller te kopen zoals deze?
Wat ben ik volgens jullie het best te doen?
Aan Windows kan het niet liggen, want ik heb onlangs de harde schijf geformatteerd.
Ik ben nu aan het overwegen om de PC te upgraden of hem te vervangen door een ander pc'tje.
Hij dient eigenlijk vrijwel alleen voor het bekijken van e-mails en om te surfen op internet, en ik wil er dus zo weinig mogelijk geld aanhangen.
De pc heeft de volgende specs:
CPU: Intel Pentium 4 3.0GHz
Mem: 2x 256MB DDR PC3200
MoBo: MSI MS-7012 (OEM), socket 478
GraKa: GeForce FX 5500 (niet echt van toepassing, maar toch)
De harde schijf is een oud IDE geval...
Nu vraag ik me af wat ik het best kan doen: volgens mij is de grootste bottleneck het RAM, maar DDR ram is tegenwoordig vrij zeldzaam en duur geworden omdat het van de markt is gestoten door DDR2.
Ik kan er natuurlijk ook proberen om aan 2de-hands geheugen te komen...
De tweede bottleneck is volgens mij de harde schijf, maar het moederbord heeft geen SATA poorten, waardoor ik hier niet veel aan kan veranderen, of is het interessant om een controller te kopen zoals deze?
Wat ben ik volgens jullie het best te doen?