[VISTA] Geen toegang meer tot gedeelde mappen

Pagina: 1
Acties:

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
Ik heb sinds vandaag een erg vreemd probleem, loop er al luttele uren mee te stoeien (mbv de tweakerssearch en google), maar ik kom er echt niet uit.

De situatie is als volgt, op 4 PC's draait Windows Vista.

1 PC wordt gebruikt als "server" met daarin een gedeelde map. De andere 3 PC's kunnen daar bestanden op openen en wijzigen. Dit werkte altijd erg goed. Tot vanochtend.

Nu krijg ik vanaf deze "server-PC" geen toegang meer tot de andere computers, en andersom. De 3 PC's kunnen onderling wel toegang krijgen tot elkaar.

Als ik nu vanuit netwerk een computer probeer te bereiken (ik zie ze dus wel allemaal netjes verschijnen) krijg ik de melding:

Netwerkfout

Geen toegang tot \\COMPUTER1
Controleer de spelling van de naam. Er is anders mogelijk een probleem met het netwerk. Klik op probleem vaststellen als u de netwerkproblemen wilt vaststellen en wilt oplossen.

Foutcode: 0x80070035
Kan het netwerkpad niet vinden.

Ik heb al geprobeerd de services (browser, TCP-Ip etc.) opnieuw op te starten, router opnieuw opstarten, pc's opnieuw op te starten. Computer in de staat herstellen van eergister (toen het probleem zich nog niet voordeed).

Heeft iemand misschien een idee of een oplossing?

• cassie113
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-02 13:30
kijk eens of je de server kan bereiken met het lan-ip.
als dat lukt dan moet je even kijken of de computernaam nog klopt. want als die niet klopt kun je het ook niet via die naam bereiken :P

• Timmeah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-10-2025
cassie113 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:57:
kijk eens of je de server kan bereiken met het lan-ip.
als dat lukt dan moet je even kijken of de computernaam nog klopt. want als die niet klopt kun je het ook niet via die naam bereiken :P
Bedankt voor de tip. Had het zelf al uitgezocht en destijds vergeten de resultaten hier te posten.

Het bleek dat met het LAN-IP adres het wel werkte. De computernamen waren verder niet veranderd, dus de oorzaak hierachter begrijp ik nog steeds niet helemaal.