Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Beste GPU project

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• AgamemnonZ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 22:51
Mijn PC draait WCG via BOINC en dat gaat al tijden prima. Ik lees de laatste tijd het een en ander over het inzetten van je GPU. Het lijkt mij mooi om mijn ATI Radeaon HD 4890 ook het werk te zetten. Jammer genoeg heeft WCG nog geen GPU projecten op het moment. Volgens mij kan mijn (ATI) GPU bij BOINC alleen bijdragen bij deze drie projecten: Collatz Conjecture, Milkyway@home en DNETC@Home. Deze spreken me allemaal niet heel erg aan. Folding@Home lijkt mij wat interessanter (klopt het dat je alleen je GPU hieraan kan laten meedoen?). Wat zijn jullie ervaringen met welke GPU projecten? Zie ik nog andere projecten over het hoofd?

• SandStar
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13:29

SandStar

DPC-Crew

Zandster

Folding@home heeft idd een GPU client.
Die client kan je eventeel samen laten draaien met de CPU client maar is geen vereiste.

Oma is online! | Dag oma :'(

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

F@H zou ik atm niet doen, die brakke client doet te weinig op ATi GPU's. Zodra de GPU3 client uit is, moet het gewoon goed gaan. Dat je alles eruit haalt wat erin zit.

Collatz Conjecture werkt erg goed @ ATi, net als MW@H.

Wat is DNETC@Home precies?

Jejking wijzigde deze reactie 15-05-2010 18:53 (6%)

• -AzErTy-
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12:49
DNETC@home is een wrapper voor dit project dnet zodat je toch credits en stats van het boinc platform kan gebruiken.
Het achterliggende project draait om het bruteforcen van een 72bit sleutel wat aan het huidige tempo nog 500-600jaar gaat duren...(en DPC staat daar gigantisch aan de leiding :) )

God does not play dice

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

quote:
Jejking schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:52:
F@H zou ik atm niet doen, die brakke client doet te weinig op ATi GPU's. Zodra de GPU3 client uit is, moet het gewoon goed gaan. Dat je alles eruit haalt wat erin zit.
nogal wazige onderbouwing :?

• AgamemnonZ
Als Folding@Home niet goed werkt lijkt mij MilkyWay@Home ook wel interessant, ervaringen?

• Pskutte
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 30-04 07:00

Pskutte

Proud member of TCF

Het enige wat je over FAH kunt zeggen is dat de ATI kaarten daar momenteel onderdoen voor NVIDIA kaarten, omdat er simpelweg een betere support is voor NVIDIA.

Dat wil niet zeggen dat je met een HD 4890 een slechte score haalt... vermoedelijk een aanzienlijk betere score dan met een Core2Quad processor op hetzelfde project...

whatever..

• jeroenathome
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 23-05 20:22

jeroenathome

Een regel tekst

Met de ATI 4890 kan je ongeveer 2500 tot 3000 punten per dag halen. Voor bewijs kijk je maar naar mijn flushhistorie van het project. In het weekend draait de GPU 24 uur per dag en is dus een duidelijke aanwijzing voor de punten die je kan halen.

De GPU client is wel stabiel dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Het punten verschil met nVidia kaarten is mij nog niet opgevallen.

Vroeger kreeg ik honger van 7083170, nu draait het beeld

• Fid3lity
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23-03 10:53

Fid3lity

Spectre X

quote:
AgamemnonZ schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:28:
Als Folding@Home niet goed werkt lijkt mij MilkyWay@Home ook wel interessant, ervaringen?
Milkyway ervaringen idd ;) Alleen heb ik al een tijdje geen werk meer aanwezig staan in BOINC, dit geldt voor Milkyway en voor Rectilinair Crossing Number... Ik zoek ook werk om te doen :)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

quote:
SandStar schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:08:
[...]

nogal wazige onderbouwing :?
Iedereen weet dat de huidige GPU-client voor ATi totaal niet de kracht oppikt die er eigenlijk inzit, dus waarom zou je niet wachten tot de nieuwe OpenCL GPU client :?

• SandStar

SandStar

DPC-Crew

Zandster

quote:
Jejking schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:15:
[...]

Iedereen weet dat de huidige GPU-client voor ATi totaal niet de kracht oppikt die er eigenlijk inzit, dus waarom zou je niet wachten tot de nieuwe OpenCL GPU client :?
De GPU client van Folding heeft wat meer geoptimaliseerde cores voor Nvidia, klopt. Maar het verschil rechtvaardigd de uitspraak "totaal niet de kracht" niet echt.

Wachten op de OpenCL GPU client lijkt mij ook beetje nutteloos. Als je Folding doet ga je Folding doen, niet wachten totdat er een client uitkomt die meer output geeft. (hetgeen ook helemaal niet zeker is)

Als ik AgamemnonZ was zou ik lekker kijken welk project mij het meest aanspreekt en dat project gaan doen.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Wát meer voor nVidia? Wat heet. Bij m'n ATi-kaart worden er 160 shaderprocessors gebruikt als je er 800 hebt. Komt door de software, noem het mijn standpunt maar ik ga er niet al die Wattjes tegen aangooien als maar 1/5e van de theoretische kracht gebruikt wordt.

F@H GPU: graag. Maar niet op deze manier. Let us haz OpenCL.
quote:
Als ik AgamemnonZ was zou ik lekker kijken welk project mij het meest aanspreekt en dat project gaan doen.
Mee eens.

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:29

Xaverius

Ultraloper (#patser)

Ik draai nu Collatz Conjecture omdat die een Ati-client heeft. Haal er genoeg punten mee binnen kan ik je zeggen. Voor mij was het gewoon, welk project doet het goed en het enige bij mij was dat ik geen Folding draai, da's persoonlijke keuze. :)

Volgende trails: Grand trail des Ecrins, Viking Steam Trail 42 km, Airborn Freedomtrail 44 km
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite & https://connect.garmin.com/modern/profile/hvdmeer_nl

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19-05 16:09
Waar Nvidia Ati's kont schopt op Folding@Home wordt Nvidia harder geschopt op Collatz Conjecture, Ati's halen daar bijan 2,5x zoveel punten voor vergelijkbare kaarten.

Op m'n dual GPU desktop draai ik lekker F@H en m'n DC-bak mag zich atm vermaken met CC (3x nvidia)

Wiethoofds meuk en 'overige'

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

quote:
Wiethoofd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:23:
Waar Nvidia Ati's kont schopt op Folding@Home wordt Nvidia harder geschopt op Collatz Conjecture, Ati's halen daar bijan 2,5x zoveel punten voor vergelijkbare kaarten.
Klopt. Vergelijking met Wiethoofd:

Jejking's HD5770 doet 4 pakketjes in de tijd dat Wiethoofd z'n 2x 8800GT's 4 pakketjes doet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AgamemnonZ
Bedankt voor alle reacties! Ik ben weer wat wijzer geworden. Ik neig erg naar F@H, dus dat wordt em denk ik.
quote:
Xaverius schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 22:21:...Voor mij was het gewoon, welk project doet het goed en het enige bij mij was dat ik geen Folding draai, da's persoonlijke keuze. :)
Nou vraag ik me alleen nog af wat Xaverius' persoonlijke redenen zijn om geen F@H te doen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 19-05 16:09
Xaverius mag me slaan, maar volgens mij heeft dat meer te maken met DC-Vault Topic - Deel 5 waar Collatz Conjecture meer punten oplevert voor die DC-Vault dan F@H dat doet met dezelfde hardware :P

Wiethoofds meuk en 'overige'

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:29

Xaverius

Ultraloper (#patser)

* Xaverius spanks Wiethoofd. :9
Ik draai geen Folding meer omdat ik dat project mijn rug heb toegekeerd toen ze tijden geleden zo enorme brakke puntentoekenning gingen hanteren. Extra bonuspunten en weet ik het allemaal nog wat... Ik vergeet het liever... Wat ik zei, het is een persoonlijke reden.

Dat ik nu mijn GPU voor conjecture inzet komt alleen omdat ik wat wil stijgen binnen BOINC-overall.

Ik draai overigens geen CPU meer op GPU projecten als de verhouding ver te zoeken is in draai-uren. Dus de meeste GPU-projecten zet ik geen CPU op, Einstein was geloof ik nog een uitzondering vanwege de slechte GPU-client.

Xaverius wijzigde deze reactie 16-05-2010 00:54 (21%)

Volgende trails: Grand trail des Ecrins, Viking Steam Trail 42 km, Airborn Freedomtrail 44 km
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite & https://connect.garmin.com/modern/profile/hvdmeer_nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 15:37

Theadalus

Nostalgist

Hoe zit het eigenlijk met het verbruik, een beetje graka trekt het dubbele aan wattage in vergelijking met een high-end CPU?
Daarbij ga ik er wel vanuit dat de graka full load draait, maar wanneer niet alle GPU/CUDA cores gebruikt wordt ligt dat anders denk ik zo?

Computing...

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True