Ik was namelijk vandaag op zoek naar een schoonmaak setje voor mijn nieuwe Nikon D90.
Maar toen kwam ik erachter dat je de klassieke blaasbalg/kwastje/doekje set hebt, een pen met kwast en schoonmaak filt.
Maar ook nog duurdere sets van 120+ euro voor een electrische, statische ronddraaiende borstel.
Nu is mijn vraag of vragen eigenlijks.
Wat is er nu echt te halen in schoonmaakland?
Wat is het nut en on-nut van zo'n duurdere set?
En wat gebruiken jullie om jullie DSLR schoon te houden van allerlij vet, vuil en stof?
Is er per schoonmaakset ook verschil in de aanpak/volgorde van het schoonmaken?
Dus tjah, voor mijzelf ben ik dus op zoek naar het beste setje voor de beste prijs. Wat iedereen wil neem ik aan
Dus ja, graag jullie ervaringen met verschillende setjes. En discussie mag natuurlijk ook.
Maar toen kwam ik erachter dat je de klassieke blaasbalg/kwastje/doekje set hebt, een pen met kwast en schoonmaak filt.
Maar ook nog duurdere sets van 120+ euro voor een electrische, statische ronddraaiende borstel.
Nu is mijn vraag of vragen eigenlijks.
Wat is er nu echt te halen in schoonmaakland?
Wat is het nut en on-nut van zo'n duurdere set?
En wat gebruiken jullie om jullie DSLR schoon te houden van allerlij vet, vuil en stof?
Is er per schoonmaakset ook verschil in de aanpak/volgorde van het schoonmaken?
Dus tjah, voor mijzelf ben ik dus op zoek naar het beste setje voor de beste prijs. Wat iedereen wil neem ik aan
Dus ja, graag jullie ervaringen met verschillende setjes. En discussie mag natuurlijk ook.
In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.