Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Gister even de pc van mijn broer nagekeken die al een tijd plotseling heel warm werd. De pc staat in een dichte kast met deurtje welke onder zijn bureau staat (bij ikea gehaald). Met deurtje dicht is kan je bijna een eitje gaan bakken op de pckast. Heb de pc opengemaakt, alle fans draaien. Vervolgens programmaatje SIW gedownload om de temp te kijken zag ik bij CPU 75graden en MB 35graden. De bios gaf de CPU 68graden aan.

Ik heb een extra zijfan geplaatst, de pckast voelde enigzins minder warm aan, maar het deurtje moest wel openblijven. Ik moet volgende week wat dingetjes bestellen voor mijzelf, was van plan om een nieuw koeler voor hem te bestellen, maar ligt dit puur alleen aan de cpukoeler of zal er nog iets anders aan de hand zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je het ding in een kastje duwt en die afsluit dan kan hij de warmte natuurlijk nergens kwijt. Zet het ding eens op ene plek neer waar hij fatsoenlijk lucht kan aanzuigen, dan ben je waarschijnlijk van het probleem af.
Pentium D's zijn sowieso heethoofden, dus je moet wel zorgen voor een beetje voor fatsoenlijke koeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

75graden voor pentium D in een kast met gesloten deur is niet vreemd hoor. Als de deur dichgt zit kan de warmte dan wel uit de kast? Want kast om je pc kats heen is zelfde als je fans afsluite en die gaten dichtplakken, pc zou tijdje warmte wel kwijt kunnen in de kast maar die word verzadigd en kan de warmte niet meer weg. En pentium D word gewoon heet, 60 a 70 garden is geen vreemde waarde voor deze cpu, en 75 garden voor een pentium d die in een afgesloten kast staat is zelfs nog vrij netjes.

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Hm... ik zal aan hem vragen om de pc even tijdelijk buiten die kast neer te stallen kijken hoe warm de pckast aanvoelt. Thanks, wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:36
Of... Hij of jij zaagt een gat achterin dat kastje, en zet er 'n 12 cm fan in.

Heeft een maat van me ook gedaan: De PC staat nog steeds uit het oog in 'n kastje, maar hij valt niet meer uit van de hitte. :)