Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XPpro]Extern bureaublad lukt niet, alternatief?

Pagina: 1
Acties:

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Aangezien ikzelf in Amsterdam woon en mijn vader in Hilversum, wil ik graag kunnen inloggen op zijn computer vanuit mijn eigen huis. Op die manier kan ik hem dan af en toe assisteren bij problemen.

Op beide pc's is windows xp pro geinstalleerd en is hulp op afstand en extern bureaublad geactiveerd. Ook is er op beide computers een gebruikersaccount met wachtwoord. Net zoals dat ik ook al poort 3389 heb doorverwijzen naar het internet adres van mijn vaders computer. Dus wat ik doe thuis is ik start de remote desktop connection applicatie en voer het externe ip van mijn vader in i.c.m. met zijn gebruikersnaam. Vervolgens krijg ik helaas de melding dat verbinding maken niet mogelijk is vanwege de volgende redenen:

- remote access to the server is not enabled
- the remote computer is turned off
- the remote computer is not available on the network

Geen van deze drie opties klopt. Dus mijn vraag is hoe ik dit oplos?
Ook weet ik dat er veel third party software bestaat die dit veel makkelijker regelt, wat is het beste gratis alternatief hiervoor? Dank!

Verwijderd

ook al eens na de firewalls gekeken ?

• bart1074
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:04:
ook al eens na de firewalls gekeken ?
Ja gedaan. Als ik op het interne netwerk bij mijn vader thuis zit, lukt het wel.
Dus als ik zeg maar kies waarnaar ik wil connecten kies ik het externe ip adres, maar moet daar nog wat achter dan ofzo? Het interne adres ofzo? Hoe zorgt hij dat ik naar die computer ga automatisch?
Dank.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:29
Een goed alternatief is Teamviewer, dat gebruik ik hier ook op elke pc (incl ipod). Dat is gratis voor consumenten gebruik.
En je hebt geen gedoe met Ip's firewall portforwarding etc.

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
Je moet waarschijnlijk ff in je router instellen (Port forwarding)
naar welke pc (IP adres) hij geforwarded moet worden :)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• bart1074
SmiGueL schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:11:
Je moet waarschijnlijk ff in je router instellen (Port forwarding)
naar welke pc (IP adres) hij geforwarded moet worden :)
Ja probleem is alleen een beetje dat hier zo'n alcatel speedtouch staat wat niet makkelijk forwarden is.
Hiervoor heb ik dus de Alcatel mapper gebruikt, wat volgens mij goed werkt. Wat ik heb gedaan is port 3389 (zowel tdp als udp) geforward naar het interne ip adres. Betekent dat dan dat alle remote desktop connection op het externe ipadres automatisch worden geforward naar het interne ip adres van mijn vaders computer?

Ohja, nog iets. Als die remote connection tot stand komt en ik inlog met de gebruikersnaam van mijn vader, wordt hij automatisch uitgelogd. Kan het niet zo zijn dat hij ingelogd blijft en gewoon mee kan kijken met wat ik doe? Dat zou namelijk ideaal zijn.
Dank!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geen rdp gebruiken maar teamviewer zoals hierboven gesuggereerd (xp pro staat maar een sessie toe)

of vnc (realvnc, ultravnc, tightvnc) , of netviewer of ...

Persoonlijk vind ik netviewer de makkelijkste ook omdat het praktisch nul verstand nodig heeft van de andere kant, zonder ook maar iets te installeren of daar ooit geweest te zijn ook maar iets te mappen

[ Voor 51% gewijzigd door Fish op 15-05-2010 16:22 ]

Iperf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Murderer schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:17:
Wat ik heb gedaan is port 3389 (zowel tdp als udp) geforward naar het interne ip adres. Betekent dat dan dat alle remote desktop connection op het externe ipadres automatisch worden geforward naar het interne ip adres van mijn vaders computer?
Correct.
Met de kanttekening dat je enkel TCP nodig hebt (snap eigenlijk niet waarom iedereen er vanuit gaat dat je dan ook UDP moet erbij prakken - maar ok).
Ohja, nog iets. Als die remote connection tot stand komt en ik inlog met de gebruikersnaam van mijn vader, wordt hij automatisch uitgelogd. Kan het niet zo zijn dat hij ingelogd blijft en gewoon mee kan kijken met wat ik doe? Dat zou namelijk ideaal zijn.
Dank!
Dat gaat niet met normaal remote desktop gebruik - die pakt altijd de console sessie.

Wat je eventueel wel als alternatief kan gebruiken en waarmee je ook niet van portmappings afhankelijk meer bent is Live Mesh.
Daar heb je ook de optie om mee te laten kijken (omdat je het scherm kan laten weergeven aan de andere kant).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1