Ok, stomme vraag misschien maar.. Bij receiver specs lees ik vaak over analoge upscaling. Wij kijken analoge tv via de kabel op onze plasma, heeft een receiver met analoge upscaling er iets mee te maken dat het analoge beeld v/d kabel beter wordt? Of geldt dit alleen voor bv analoge aansluitingen van video recorders o.i.d.?
Dat laatste, dus bv een hdd recorder of een decoder voor digitale tv die analoog met de reciever verbonden is (bv via scart of component). Het beeld wordt dan geupscaled en via hdmi naar de tv verstuurd. Echter is dit een onnodige omweg omdat je deze apparaten net zo goed rechtstreeks op de tv kunt aansluiten, aangezien de upscaler hiervan in de regel minstens zo goed is.
Upscalen is niets anders dan het binnenkomende signaal omzetten naar een hogere resolutie.
Het effect bij DVD e.d. die met een scartkabel zijn aangesloten zal zijn dat het beeld iets scherper lijkt.
Bij analoge t.v. vanaf de coax zal hetzelfde het geval zijn, alleen in veel mindere mate.
Het effect bij DVD e.d. die met een scartkabel zijn aangesloten zal zijn dat het beeld iets scherper lijkt.
Bij analoge t.v. vanaf de coax zal hetzelfde het geval zijn, alleen in veel mindere mate.
Ok. Nu staat alles nog aangesloten op de Plasma; Panasonic hhd recorder en blu-ray op de Panasonic p42v10. Tv kabel en scartkabel en hdmi, ik heb er alles ingeprikt en hij neemt op en speelt af.
Maar goed, geluid via een platte tv is geen feest, dus ik wil mooie 5.1 speakers kopen (http://www.teufelaudio.com/home-cinema-speakers/motiv-3.html) en zit nu een beetje te kijken naar een receiver. Zag een mooie Marantz NR1501 die dus die 'upscaling' heeft, maar een goedkopere Sony STR-DH800 komt ook goed uit de tests, maar heeft geen upscaling. Dus daar begint de verwarring..
Maar goed, geluid via een platte tv is geen feest, dus ik wil mooie 5.1 speakers kopen (http://www.teufelaudio.com/home-cinema-speakers/motiv-3.html) en zit nu een beetje te kijken naar een receiver. Zag een mooie Marantz NR1501 die dus die 'upscaling' heeft, maar een goedkopere Sony STR-DH800 komt ook goed uit de tests, maar heeft geen upscaling. Dus daar begint de verwarring..
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2010 16:18 ]
Wanneer je beter beeld wilt zit er maar 1 ding op.
Digitaal aanschaffen. Kabel, sateliet of digitenne; het is allemaal beter dan analoog.
Die upscaling gaat niet brengen wat je zoekt. Die hogere resolutie klinkt mooi, maar in werkelijkheid heb je er niks aan.
Als je een wazige, onscherpe foto (zo een op papier) hebt kun je die inscannen op de hoogste resolutie die beschikbaar is maar het zal nooit een scherpe foto worden.
Als we het even alleen over het geluid hebben zou ik voor de Marantz gaan.
Digitaal aanschaffen. Kabel, sateliet of digitenne; het is allemaal beter dan analoog.
Die upscaling gaat niet brengen wat je zoekt. Die hogere resolutie klinkt mooi, maar in werkelijkheid heb je er niks aan.
Als je een wazige, onscherpe foto (zo een op papier) hebt kun je die inscannen op de hoogste resolutie die beschikbaar is maar het zal nooit een scherpe foto worden.
Als we het even alleen over het geluid hebben zou ik voor de Marantz gaan.
Ja precies, nou dan laat ik dat hele upscaling verhaal varen. Ik ben best tevreden met analoge tv, ik heb een klein weekje digitale tv van upc gehad, maar zag maar weinig verschil. Ik vond het het geld niet waard en een gedoe met een extra (gebruikte) afstandsbediening en kastje dat je dan weer eerst aan moet zetten. Ik wacht wel tot er iets beters voorbij komt in de toekomst, digitale tv dat gewoon via de kabel naar binnen komt zonder zo'n hopeloze middeleeuwse decoder er bij.
Marantz, heb ik heel wat goeds over gehoord, dus dat zal het wel gaan worden. Als we toch geld gaan uitgeven..
Marantz, heb ik heel wat goeds over gehoord, dus dat zal het wel gaan worden. Als we toch geld gaan uitgeven..
Met de afstandsbediening van UPC kun je ook prima je tv bedienen hoor.
En ik denk niet dat er ooit een digitaal alternatief komt zonder dat daar een aparte decoder voor nodig is.
Maar ik zie net dat je tv voorzien is van een dvb-t en dvb-s decoder. Misschien kun je daar dan wat mee.
En als je het toch niet erg vindt om geld uit te geven aan kwalitiet, kijk dan eens naar een Logitech Harmony.
Ik heb zelf al tijden een Harmony One en deze vervangt op het moment 7 andere afstandsbedieningen.
En programeerbaar.
Met 1 knopje alle apparaten aanzetten op je favoriete kanaal, instellingen, noem maar op.
En nee, ik werk niet voor Logitech.
En ik denk niet dat er ooit een digitaal alternatief komt zonder dat daar een aparte decoder voor nodig is.
Maar ik zie net dat je tv voorzien is van een dvb-t en dvb-s decoder. Misschien kun je daar dan wat mee.
En als je het toch niet erg vindt om geld uit te geven aan kwalitiet, kijk dan eens naar een Logitech Harmony.
Ik heb zelf al tijden een Harmony One en deze vervangt op het moment 7 andere afstandsbedieningen.
En programeerbaar.
Met 1 knopje alle apparaten aanzetten op je favoriete kanaal, instellingen, noem maar op.
Daar heb ik zeker aan zitten denken. Philips heeft ook een mooie universele afstandsbediening. Lijkt mij een prima oplossing. Evenals een infrarood verlenger, kan alles netjes achter een kastje zitten. Bedankt voor jullie hulp tot dusver!centr1no schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:34:
En programeerbaar.
Pagina: 1