Toon posts:

Antec TP850 Psu fan vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Met als doel een zo stil mogelijke desktop te maken, heb ik sinds kort een antec p183 case aangeschaft. Deze biedt reeds een grote verbetering op geluidsniveau tegenover mijn vorige case. Samen hierbij heb ik ook een antec truepower 850 voeding gekocht, welke op diverse sites werd aangereikt als stille voeding. Echter heb ik vandaag eens alle fans uitgeschakeld, en merkte ik dat de "luidste" component de voeding was. Nu vroeg ik mij af in hoeverre het mogelijk was om deze fan te vervangen door een mogelijk stiller exemplaar.

Op silentpcreview kwam ik een artikel tegen waarin enkelen de "ADDA AD0812HS-A70GL" fan van hun voeding vervingen door een noctua of enermax van zelfde grootte. Hierbij kwamen geen noemenswaardige problemen naar voren.

Ik had gedacht aan volgende exemplaren:

* Scythe S-Flex 80mm 2800rpm - 32,4 dB(A) @ 2800 rpm - 40,2 cfm
* Noctua NF-R8-1800 - 17 db(A) @ 1800rpm - 31.2cfm

Persoonlijk lijkt de Noctua natuurlijk het aantrekkelijkst, aangezien deze een bijzonder lage geluidsontwikkeling heeft. In hoeverre lijkt het jullie veilig om deze fan te vervangen door één van bovenstaande exemplaren? De voeding wordt momenteel erg weinig belast (q6700 @ stock, 3-tal hdd's, hd4850), en de lucht die nu door de voeding stroomt is ten allen tijde fris.

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-01 23:25

ja, daag.

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08-2025

Gnermo

All about that bass!

• [Remmes]
Gnermo schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 21:15:
[...]

Heb je het bericht wel gelezen? Hij wil een stille pc...
ja zeker, :), en anders 80mm fans van nexus.. maarja ook je voeding heeft wel en redelijke airflow nodig,

ja, daag.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus het lijkt jullie wel een idee om de fan te vervangen. Het geluid dat nu wordt veroorzaakt door de fan van de voeding is niet echt een irritant geluid, het geeft gewoon de indruk dat er constant wind blaast rond de computer.

Het rare is dat deze fan reeds tamelijk snel draait, terwijl de computer compleet niet belast wordt. Een aantal mensen hebben ook de fan van hun voeding aangesloten op de fancontroller (waar ik ook over beschik), echter lijkt mij dit een vrij riskante zaak, aangezien ik geen benul heb van de temperaturen van de voeding, en dus de kans dus groot is dat de voeding veel te warm gaat worden indien ik de fan omlaag haal.

• [Remmes]
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:03:
Ok, dus het lijkt jullie wel een idee om de fan te vervangen. Het geluid dat nu wordt veroorzaakt door de fan van de voeding is niet echt een irritant geluid, het geeft gewoon de indruk dat er constant wind blaast rond de computer.

Het rare is dat deze fan reeds tamelijk snel draait, terwijl de computer compleet niet belast wordt. Een aantal mensen hebben ook de fan van hun voeding aangesloten op de fancontroller (waar ik ook over beschik), echter lijkt mij dit een vrij riskante zaak, aangezien ik geen benul heb van de temperaturen van de voeding, en dus de kans dus groot is dat de voeding veel te warm gaat worden indien ik de fan omlaag haal.
het is een kleine fan en die moeten eenmaal hard draaien om lucht te verplaatsen, maar meestal zijn de standaard fans altijd wel luid, ik zou als ik jou was info opzoeken over de standaard fan, wat de m³/h - CFM is van de fan, dan proberen een fan te zoeken die stil is en dicht bij die speqs in de buurt zit, dan weet je dat de koeling in ieder geval gewoon goed is

en ja een voedingsfan is gewoon te vervangen ( let wel op dat mischien je garantie vervalt (stickers etc die verbroken moeten worden)

[ Voor 5% gewijzigd door [Remmes] op 16-05-2010 14:00 ]

ja, daag.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:26

Cheezus

Luiaard

Als je toch een voeding bij je kast hebt gekocht had je beter de CP850 kunnen nemen: pricewatch: Antec CP-850
Dit is echt een super voeding voor in je P183, erg stil ook.

Ik denk niet dat je deze voeding echt stil kunt maken met een andere fan, een 80mm fan zal altijd wel lawaai maken omdat een 80mm nou eenmaal behoorlijk hard moet draaien om genoeg lucht te verplaatsen..
Pagina: 1