Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 19:00
zelf heb ik net een pc in mekaar gezet.

specificaties zijn:
e5300 2.6 ghz
asus p5kc
antec 430 watt
ati radeon x1950xt
2 gb apacer 667 mhz
seagate 400gb 7200 rpm

Bij het installeren van windows 7 loopt die goed. Als ik ga rebooten dan start hij niet meer op en geeft geen foutmelding. bios versie ondersteund de processor. hij blijft haken bij het stuk dat hij windows moet gaan laden. Krijg alleen linksbovenin een streepje.

Iemand een idee wat dit kan zijn.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter. Lezen en dan gestructureerd gaan testen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Welke foutmelding?

Linksbovenin een blauw streepje is het icoontje van het On-Screen toetsenbord. Dit heb ik ook (je ziet 1 sec dat streepje, en dan komt de rest van het inlog scherm in beeld & kan ik inloggen)

Al geprobeerd opnieuw te installeren? Ik zie hier niks staan over wat je allemaal al geprobeerd hebt namelijk...

Lees ook deze eens goed door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en probeer alles wat daar in staat stapsgewijs.

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 15-05-2010 15:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cayenne
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-11-2024
Kapotte MBR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
heb windows 7 opnieuw geinstalleerd. 1 keer opnieuw geforceerd opgestart. deed die het daarna vrijwillige herstart en nee bios is default, heb 1 reepje ram geprobeerd. nee blijft wit streepje lingsboven en daar blijft het bij. biosdriver ondersteund de processor. alleen bios nog niet gereset en alles, daar hebben we geen verstand van.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou toch eens beginnen met een clear cmos.

Je beschrijving van het opstarten is me ook een beetje te onnauwkeurig.

Normaal krijg je eerst het POST venster waarin de hdd''s en het geheugen gedetecteerd worden en/of een logo te zien is die dat maskeert. Vervolgens krijg je mogelijk nog informatie in beeld, heel snel, over welke controllers er op het bord zitten en wat daarop is aangesloten, vervolgens krijg je een samenvatting van de interrupts te zien. Daarna wordt windows pas geladen.

Op welk punt gaat het mis? Wat is er anders aan jouw opstartproces?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenFrer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-08-2021
Als ik jou/jullie was en ik had geen verstand van computers, dan zou ik geen systeem in elkaar zetten. Ga naar de computerzaak en laat hem daar in elkaar zetten. Je moet wel een beetje weten wat je doet natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 14:21
Ik heb hetzelfde gehad.
Gewoon een keer opnieuw installaren, wss heb je de error dan nietmeer.
Vraag me niet waardoor het komt, het is en blijft een heleboel electronica bij elkaar en der kan altijd iets mis gaan waar je geen controle over hebt.

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
we weten wel wat we doen, en als ik windows 7 erop geinstalleerd krijgt dan heeft dat als het goed is niks met het in elkaar zetten te maken. Als die niet goed aangesloten was dan zou windows installeren niet eens lukken.

Op het moment dat hij windows zou moeten laden stopt hij ermee. Hij geeft alles goed aan van hoeveel geheugen en hdd tot samenvatting van de interrupts.

We zullen nog wel even het lijstje afwerken. en bios resetten en alles dan laat ik meer weten

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
sneeperG5 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:23:
Ik heb hetzelfde gehad.
Gewoon een keer opnieuw installaren, wss heb je de error dan nietmeer.
Vraag me niet waardoor het komt, het is en blijft een heleboel electronica bij elkaar en der kan altijd iets mis gaan waar je geen controle over hebt.

Grtz
Windows al opnieuw geinstalleerd en hetzelfde probleem kwam eruit op. Ik zie op de fora dat de p5k nogal de nodige problemen heeft. Misschien maar eens met andere geheugen dimms proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mag ik vragen welk RAM je precies hebt? Kan ik zo voor je kijken of deze op de QVL (Qualified Vendor List) staat.

Want aan "2 gb apacer 667 mhz" heb ik weinig :P

Edit: Breng je geheugen maar terug.. heel "Apacer" komt niet voor op de QVL.

Haal gewoon normaal Kingston Valueram OID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
QVL is de lijst van asus van welk geheugen dat moederbord ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

DamianW schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:59:
QVL is de lijst van asus van welk geheugen dat moederbord ondersteund?
Ja

Deze hier:
http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=fFZ8oUIGmLpwNMjj
en dan de 2e download aan klikken -de 1e heeft een of andere vage download manager & de 3e is chinees :P -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
D4NG3R NL schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 18:03:
[...]

Ja

Deze hier:
http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=fFZ8oUIGmLpwNMjj
en dan de 2e download aan klikken -de 1e heeft een of andere vage download manager & de 3e is chinees :P -
Dus uit die lijst moet ik opmaken dat de p5kc geen 667 mhz ondersteund en alleen 800mhz of meer:P
wat is dat nu weer voor onzin:D maar dan mijn vraag hoe kan die dan wel windows 7 installeren met 2 gb 667 mhz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneeperG5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-09 14:21
Niet met die samenstelling.
Als het mogelijk was zou er in die manual wel hebben gestaan dat het ondersteund word.

Wat danger als zei, weg met die toei, en kingston of corsair ram erin zetten dat WEL 800 of meer is;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
ja ik heb die onderdelen overgenomen van een medetweakers,

tis voor een mediacenter pctje van 150 euro, apacer zou ook niet mijn favoriet zijn, maar ik ga eens testen met mijn pc6400 corsair ram,

thanks voor de help alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

DDR2 of DDR3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DamianW schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:24:
we weten wel wat we doen, en als ik windows 7 erop geinstalleerd krijgt dan heeft dat als het goed is niks met het in elkaar zetten te maken. Als die niet goed aangesloten was dan zou windows installeren niet eens lukken.

Op het moment dat hij windows zou moeten laden stopt hij ermee. Hij geeft alles goed aan van hoeveel geheugen en hdd tot samenvatting van de interrupts.

We zullen nog wel even het lijstje afwerken. en bios resetten en alles dan laat ik meer weten

gr
Ik ga zometeen heel hard KNURFT roepen. Wedden?

Heb je een SATA schijf, AHCI mode? In het bios ook zo geselecteerd? Zo nee, doen en opnieuw installeren. Zo ja, installeer eens met de AHCI SATA drivers op een flop oid en geef bij het installeren aan dat je 3rd party drivers voor de massaopslag wilt gebruiken... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^
Dan zou hij voor het installeren van Windows al een foutmelding moeten geven dat er geen bruikbare HDD's gevonden zijn.

En daarnaast, in be BIOS & tijdens het installeren word er bijna geen gebruik gemaakt van het geheugen. Maar zodra windows zelf oplaad word er ongeveer 400 tot 800Mb gebruikt. Hierdoor gaat hij dus irritant doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamianW
gister bios gereset en ubuntu van usb af op de schijf geinstalleerd, daarna draaide ubuntu gewoon. Daarna ubunte er weer af en met dezelfde windows cd windows 7 32bit ipv 64bit erop gezet en tot nu toe draait die gewoon.

het lijkt me toch raar dat het aan de 64 bit kan liggen?

[ Voor 12% gewijzigd door DamianW op 16-05-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D4NG3R NL schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:57:
^
Dan zou hij voor het installeren van Windows al een foutmelding moeten geven dat er geen bruikbare HDD's gevonden zijn.

En daarnaast, in be BIOS & tijdens het installeren word er bijna geen gebruik gemaakt van het geheugen. Maar zodra windows zelf oplaad word er ongeveer 400 tot 800Mb gebruikt. Hierdoor gaat hij dus irritant doen :P
De eerste... daar het is het te vroeg voor ;) maar ik weet dat ik het meegemaakt heb...
*slok koffie* zal wel XP geweest zijn dan, hoewel ik er redelijk van overtuigd ben dat ik het had met een recent USB 3 enabled mobotje van GB. Strange... maar je hebt inderdaad gelijk.

En dat van het geheugen klopt zonder meer. Tijdje terug nog een mooi voorbeeld van meegemaakt. Moet het stickje nog altijd retourneren. OCZ Gold 1333, 2 stuks. 1 was niet ok. Installatie van 7/vista/xp ging goed TOT een bepaald punt. En daar hing het systeem dan gewoon. Stickje eruit en probleem over. Stickje erin, Memtest draaien, errors. Stickje eruit, errors weg. Slotje wisselen, zelfde verhaal.

Wat voor mijn gevoel wel iets is van de laatste jaren (?). Ik ben er een tijdje tussenuit geweest maar ik meen me te herinneren dat alle machines waar ik mee gewerkt heb in het verleden altijd gewoon rebootten als er single of multiple bit memory errors waren, die bleven niet hangen. Behalve met ECC geheugen, single bit errors zorgden dan afhankelijk van de ernst alleen voor een melding, of voor ernstig tragere machines.

Ben wel benieuwd dat in anderen hun ervaring is (geweest). Ennnnnn hoever de TS is ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2010 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

windows vista proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

^

Waarom zou hij vista willen installeren.. Win7 zou gewoon perfect moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:52

mvh

State Governor

D4NG3R NL schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 17:47:
Mag ik vragen welk RAM je precies hebt? Kan ik zo voor je kijken of deze op de QVL (Qualified Vendor List) staat.

Want aan "2 gb apacer 667 mhz" heb ik weinig :P

Edit: Breng je geheugen maar terug.. heel "Apacer" komt niet voor op de QVL.

Haal gewoon normaal Kingston Valueram OID?
Dat RAM niet in de QVL staat, hoeft niet te betekenen dat het niet werkt. Ze kunnen nooit alle geheugenbankjes op de markt testen.

TS: er zit ook een 'edit' knopje, dan hoef je niet twee posts achtereen te plaatsen

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-08 20:13
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:33:
[...]

Ik ga zometeen heel hard KNURFT roepen. Wedden?

Heb je een SATA schijf, AHCI mode? In het bios ook zo geselecteerd? Zo nee, doen en opnieuw installeren. Zo ja, installeer eens met de AHCI SATA drivers op een flop oid en geef bij het installeren aan dat je 3rd party drivers voor de massaopslag wilt gebruiken... ?
Bij Windows 7 is dit niet van toepassing, behalve als het moederbord een aparte (bijv 6Gbps SATA) controller heeft. Voor de gangbare chipsets zijn geen AHCI drivers meer nodig.

Bij Windows XP heb ik dit zelfde probleem wel eens gehad. Dat had idd met AHCI te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michaelmou schreef op maandag 17 mei 2010 @ 19:35:
[...]

Bij Windows 7 is dit niet van toepassing, behalve als het moederbord een aparte (bijv 6Gbps SATA) controller heeft. Voor de gangbare chipsets zijn geen AHCI drivers meer nodig.

Bij Windows XP heb ik dit zelfde probleem wel eens gehad. Dat had idd met AHCI te maken.
HA!! Zie je... dat klopt dan dus. Was idd een USB 3 bordje met SATA 6GB

Phew... begon al aan mezelf te twijfelen. :)
Pagina: 1