Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200689

Topicstarter
Hallo

ik ben voornemens de Wharfedale 10.10 te kopen
We willen wat kleinere boxen en als ik zo de reviews lees zijn deze wel goed
Meest zal ik ze gebruiken om muziek te luisteren, af en toe achtergrond geluid film?

Twee vragen:
Waar vind ik goeie muurbeugels voor de Wharfedale 10.1, want ik wil ze ophangen?
Wat is een leuk geprijsde versterker bij deze boxen? Kan op deze versterker ook een dvd-speler worden aangesloten?

Ik ben geen audiofiel, maar wil wel een beetje goed geluid voor niet al te veel geld

Dank je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Wharfedale klinken goed voor het geld zeker!
Redelijke neutrale sound.

Als versterker zou ik iets in de trend van marantz PM5003 (Of als je nog kan vinden 4001, goedkoper maar prima voor deze speakers) nemen als het iets mag kosten. Daar kun je prima je DVD op aansluiten en kun je later nog prima betere speakers op laten draaien.

Ik ga er even vanuit dat je voor stereo gaat en niet voor surround.

[ Voor 73% gewijzigd door gastje13 op 15-05-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
gastje13 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:38:
Als versterker zou ik iets in de trend van marantz PM5003 (Of als je nog kan vinden 4001, goedkoper maar prima voor deze speakers) nemen als het iets mag kosten.
Voor strak geprijsde versterkers (en HiFi an sich) ben ik altijd een fan geweest van correct. In de Koopjeskelder staat altijd prachtig apparatuur voor relatief weinig. Bijvoorbeeld bovengenoemde PM5003 voor 265E.

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Ook ik heb goede ervaringen met correct!
Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:35
Welke kleur wil je?
Zelf heb ik ze gekocht bij abetterprice.nl.
Niet de meest vlugge shop met antwoorden op vragen, maar wel een van de weinige die ze op internet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200689

Topicstarter
gastje13 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:38:
Wharfedale klinken goed voor het geld zeker!
Redelijke neutrale sound.

Als versterker zou ik iets in de trend van marantz PM5003 (Of als je nog kan vinden 4001, goedkoper maar prima voor deze speakers) nemen als het iets mag kosten. Daar kun je prima je DVD op aansluiten en kun je later nog prima betere speakers op laten draaien.

Ik ga er even vanuit dat je voor stereo gaat en niet voor surround.
In eerste instantie stereo inderdaad.
Maar misschien later wel surround. Kan dat dan met deze versterker of moet ik dan echt een heel andere kopen? Zijn er boxjes kleiner dan de Wharfedale die ook prima geluid geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
Hoe kleiner hoe minder laag je hebt doorgaans! Dus bij echt kleine heb je een subwoofer nodig.
Duurder, maar kleiner en beter dan wharfedale, dali lektor 1 bijvoorbeeld. Zulle vast wel meer goede en niet al te duren kleine speakers zijn.

Marantz sr4003 of iets in die trend zijn leuke surround receivers voor niet al te veel.

[ Voor 14% gewijzigd door gastje13 op 15-05-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 22:00
Ik heb zelf ook deze Wharfedale Diamond 10.1 luidsprekers, ik gebruik ze zelf als surrounds in een 5.0 opstelling, maar ook in stereo geven deze luidsprekers veel waar voor je geld. Ik heb ze zelf met Vogels VLB200 muurbeugels opgehangen, omdat er voor deze muurbeugels niet in de luidsprekers geschroefd hoeft te worden. Echter hebben ze ook af-fabriek schroefgaten om ze op te hangen, dus je zou ook naar andere beugels die het gewicht van de Wharfedale's kunnen dragen, kunnen kijken.

In deze prijsklasse vind je weinig beter klinkende boekenplank luidsprekers volgens verschillende reviews. Ik ben er in ieder geval zeer tevreden over.

@gastje13: Ik ben persoonlijk van mening dat er niet echt een subwoofer nodig als je deze speakers enkel in stereo wil gebruiken. Een surround reciever lijkt me overigens, als je niet in de toekomst naar 5.1 wil uitbreiden, ook niet nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door gambr0 op 16-05-2010 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 14:12
Heb net zelf 2 Wharfedale Diamond 3's overgenomen van een tweaker.

Erg interessante speakers, kende het merk namelijk niet echt.

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-06 23:20
Weet iemand toevallig een zaak waar ze deze verkopen en ik deze kan beluisteren in omgeving Nijmegen? Ik heb gebeld naar mijnhifi maar die heeft ze niet.

[ Voor 36% gewijzigd door knarfyboy op 17-05-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-05 22:00
Dat vergat ik te vertellen in mijn bericht, de importeur van het merk Wharfedale in Nederland is vorig jaar failliet gegaan, dus je zult naar een dealer toe moeten die ze nog heeft staan. Tenminste dat is wat ik van Correct heb vernomen toen ik ze naar onderdelen voor een Wharfedale luidspreker vroeg.
Pagina: 1