Windows 7 drivers voor Sony Vaio vgn-fe21b

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jips123
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-10-2022
Ik heb de knoop doorgehakt en windows 7 (zat xp op) clean geïnstalleerd op de Vaio. De Vaio software heb ik niet meer geïnstalleerd. Twee problemen:

1) er is geen driver voor de videokaart, althans ik kan hem niet vinden op het net. Met als gevolg dat ik een wezenlijk lagere resolutie heb dan de kaart (en het goede scherm) aankan. Het is nog net geen safe mode.....Iemand suggesties?

2) de toetsenbordindeling van de Vaio wijkt af van wat gebruikelijk is. Zo zit de @ niet links boven de 2. Via config.scherm kan ik taal etc wijzigen, maar welke moet ik nemen? Een vaio template heb ik nergens kunnen vinden.

Zou dankbaar zijn voor hulp. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke kaart zit er in je laptop?
http://www.latopvideo2go.com al geprobeerd?

Indeling wellicht Nederlands of UK? (trail & error? zoveel opties zijn het niet) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:30
jips123 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 10:29:
Ik heb de knoop doorgehakt en windows 7 (zat xp op) clean geïnstalleerd op de Vaio. De Vaio software heb ik niet meer geïnstalleerd. Twee problemen:

2) de toetsenbordindeling van de Vaio wijkt af van wat gebruikelijk is. Zo zit de @ niet links boven de 2. Via config.scherm kan ik taal etc wijzigen, maar welke moet ik nemen? Een vaio template heb ik nergens kunnen vinden.
Zoals Derice al zei gewoon de meest voor de hand liggende even proberen (NL/US/UK) en anders even op wiki opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
of gewoon W7 driverpack downloaden

Misschien zit er de driver bij voor je sony

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die site van Derice is uit de lucht..
De specs staan hier: Notebookcheck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jips123
Dank voor de reakties tot zover.

Ik heb qua toetsenbord al het nodige trial and error gedaan, maar dat leverde dus niks op.

De videokaart is inderdaad degene die op de spec-site staat. Vreemd is wel dat toen ik de driver-beta van NVIDIA downloadde, deze de kaart niet herkende (?). Ik denk dat die software uitgaat van wat windows herkent: windows zegt van de kaart niet meer dan dat het een standaard kaart is, zonder vermelding van merk (etc). Googlen levert niks op.

Ik heb het driverpack gedownload, maar heb geen programma om de boel te openen. Ben ook huiverig om dat te doen, je weet nooit of iets raars meekrijgt als je dat pakket opent. Weet iemand wat er aan drivers in dat pakket zit?

Ik houd me voor suggesties aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jips123
Keyboard is inmiddels duidelijk door de wiki: ik moet de Ierse indeling hebben. Zal wel import zijn geweest (destijds bij RAF gekocht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
jips123 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 13:51:
Dank voor de reakties tot zover.

Ik heb het driverpack gedownload, maar heb geen programma om de boel te openen. Ben ook huiverig om dat te doen, je weet nooit of iets raars meekrijgt als je dat pakket opent. Weet iemand wat er aan drivers in dat pakket zit?

Ik houd me voor suggesties aanbevolen.
Het is een iso bestand,
Met je brander software openen en op dvd branden

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jips123
uroy schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 14:56:
[...]

Het is een iso bestand,
Met je brander software openen en op dvd branden
is dat pakket ergens te downloaden waar ik geen lid (betalen) van hoef te worden, of is het normaal daarvoor tr lappen (ik zit helemaal niet in de torrents en zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jips123
Na eindeloos zoeken, dit gevonden. De driver in deze thread werkt! Razendscherpe resolutie.

http://omgili.com/jmp/jHI...snzuskagDxKeDpPOqeBt9mCY-
Pagina: 1