Telemarketing i.o.v. Hi t.b.v. verlenging abonnement

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Wat ik nu weer meemaak, ongelooflijk.

Eergisteren word ik gebeld op mijn mobiele nummer (Hi abonnement) door een (vrouwelijke) telemarketeer welke in opdracht van Hi belt. Zij geeft aan dat ik in aanmerking kom voor het verlengen van mijn abonnement omdat het "binnenkort" afloopt. Tevens geeft ze aan dat ze mij een geweldige aanbieding kan doen.
Aangezien ik helemaal niet geïnteresseerd ben in het op dit moment verlengen van mijn abonnement (wil een nieuwe telefoon erbij die nog niet uit is ;)), geef ik aan dat ik niet geïnteresseerd ben op dit moment. Op dat moment begint het kruisverhoor. Waarom ik dan wel geen interesse heb! Ik geef aan dat ik wil wachten op een telefoon. Gelijk word aangeboden dat ik ook een verlenging met een telefoon erbij kan nemen. Ik geef aan dat de telefoon nog niet uit is. Ze vraagt welke telefoon het dan is waarna ik aangeef dat het om de nieuwe iPhone gaat. So far, so good.

Toen begon het geneuzel. Ze zegt dat hij inderdaad nog niet uit is (duh) maar dat ze even zal kijken wanneer hij leverbaar is. Ik zeg dat ik het knap vind als ze dat ergens kan opzoeken omdat dat nog niet bekend is. Daar komt ze op dat moment ook achter. Gelijk schakelt ze over naar het verhaal dat het ook nog best wel eens een jaar kan duren voordat de nieuwe iPhone er is, want dat was vorige jaren ook zo ;( . Nu ben ik vrij goed op de hoogte van deze materie dus ik (dom) ging met haar in discussie dat de kans daarop vrij klein is. Ze blijft volhouden en komt met: "ik weet dat beter, want ik werk hier". Daar had ik nogal mijn twijfels over en ik gaf aan dat ik vrij goed op de hoogte ben van dit soort dingen dus dat ze me geen onzin moet gaan zitten verkopen. Tevens geef ik aan geen zin meer te hebben in dit gesprek.
Ineens geeft ze aan dat de iPhone toch nevernooit (haar woorden) door Hi geleverd gaan worden, dus dan moet ik maar overstappen. Ik geef aan dat ik dat dan wel doe, geen probleem.

Haar laatste vraag: "wilt u nou verlengen, of hoe zit het?" (letterlijk). Ik geef aan dat ik dat niet wil en ze eindigt met "dan toch niet, *klik*".

Ik stond echt even paf. Dat mens belt mij om mij uiteindelijk nogal grof af te breken.
Begin nu wel te twijfelen om sowieso over te stappen naar een andere provider.

Gebeurt dit nou vaker bij (telecom)marketeers, en is dit ook bij andere providers het geval?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:50
Schandalig. Ik heb het idee dat het overal wel gebeurt, niet alleen op telecomgebied. Ze zijn te arrogant voor woorden achter de telefoon.

Als je een naam o.i.d. hebt: klacht indienen. En aangeven dat je fatsoenlijk te woord gestaan dient te worden. Als iedereen dit zou doen, houdt het misschien ooit eens op met deze schofterige praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo zie je maar weer dat je gewoon een geldschieter bent en geen klant, zodra de kans er is dat je gaat overstappen , of niet wil verlengen , is het fatsoen ver te zoeken

eigen ervaring met hi , heb nu vodafone, ook niet alles maar sinds ik zoiets op dezelfde wijze ben behandelt door hi , ben ik meteen overgestapt bij de eerste beste kans die ik had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Oh ik had een aardige man van Hi, hij belde dat mijn contract binnenkort afliep. Ik zei dat ik over ging stappen naar VF, oh ok, dan haal ik u uit het bestand, nog een fijne dag! :) Had ik dan even geluk ;)
Maar ik heb ook met de klantenservice afdeling opzeggen gebeld en aangegeven dat ik op wilde zeggen. Vervolgens is ze nog met verschillende telefoons en "aanbiedingen" langs gekomen om me over te halen. Maar meneer u hebt een mooie klantenkorting opgebouwd in die 4 jaar. Maar mevrouw als ik dankzij die klantenkorting meer moet betalen dan iemand die nieuw is, wat heb ik dan in godsnaam aan die opgebouwde klantenkorting... :/ Ik heb hiervan geleerd, vertrouw ze nooit... Het zijn net politici, een beetje langs alles heen praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 19:23
hahaha dit kan niet missen dit is het leuke callcenter cendris !
altijd eerste klasse prutsers.

ik heb namelijk een gelijknamig gesprek gehad,
ook over de iphone , dit keer een kerel en de onzin die hij verkondigde ge-wel-dig
t was gwoon beter dan een gemiddelde avond comedy centrale
ik werk immers bij tmobile , dus ben aardig op de hoogte betreft iphones,

vond t al knap dat hij durfde te zeggen dat Hi ook iphones gaat leveren, O'rly ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:46
joris1989 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:27:
Oh ik had een aardige man van Hi, hij belde dat mijn contract binnenkort afliep. Ik zei dat ik over ging stappen naar VF, oh ok, dan haal ik u uit het bestand, nog een fijne dag! :) Had ik dan even geluk ;)
Maar ik heb ook met de klantenservice afdeling opzeggen gebeld en aangegeven dat ik op wilde zeggen. Vervolgens is ze nog met verschillende telefoons en "aanbiedingen" langs gekomen om me over te halen. Maar meneer u hebt een mooie klantenkorting opgebouwd in die 4 jaar. Maar mevrouw als ik dankzij die klantenkorting meer moet betalen dan iemand die nieuw is, wat heb ik dan in godsnaam aan die opgebouwde klantenkorting... :/ Ik heb hiervan geleerd, vertrouw ze nooit... Het zijn net politici, een beetje langs alles heen praten...
Ik heb een gelijksoortige ervaring. Ik zit nu ook al zo'n ruime 3 jaar bij Hi, en vorig jaar liep mijn abonnement ook in Maart af. In December of Januari werd ik gebeld met de vraag of ik wilde verlengen. Nu ben ik zelf geen voorstander van aankopen via de telefoon omdat ik gewoon graag zeker weet waar ik aan begin. Ik heb toen ook gewoon duidelijk gezegd dat ik tegen die tijd graag wil zien wat mijn mogelijkheden zijn en dat ik het daarom niet via de telefoon af wil handelen. Dit was geen probleem en we hebben het gesprek beeindigd. Netjes, beleefd en professioneel. Ben toen later overgegaan op een Sim only, en heb een week geleden een nieuw abonnement genomen met een nieuw toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 21:14
Meestal is het zo dat dit externe callcenters zijn, dit maakt het natuurlijk niet goed wat betreft Hi zelf natuurlijk. Maar je hebt altijd van zulke mensen er tussen zitten die gefrustreerd raken bij het niet behalen van hun target :)
Pagina: 1