• sneeperG5
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-01 11:57
Specs:

Core i7 920
Asus P6T
Corsair XMS3 DDR3,1600-6GK
XFX HD4890 Black Edition
Antec Neopower Blue 650W
Windows 7 Ultimate x64

Als ik mijn computer aandruk, gaan alle fans even aan voor 2 seconden en daarna weer uit. Als ik niks doe gaan de fans even 1tiende seconden draaien en gaat weer uit.
Na een aantal x achterelkaar mijn pc aangedrukt te krijgen lukte het niet. Ik drukte even het knopje van mijn voeding uit. Wachte 10 seconden deed hem weer aan. Daarna starte mijn computer weer wel normaal.

Dit is nu al de 2e x zo.
Vorige x was een week geleden. De computer niet open gehad of verplaats daarom vind ik het raar.

Gaat de voeding na de filistijnen?

Grtz

• remcoverhoeven
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-07-2022
beste
als ik het goedbegrijp is dit probleem dus ineens gekomen dus de pc draait al een tijdje?
zoja probeer een nieuwe voeding hier vragen of het de voeding kan zijn is beetje nutteloos wand wij kunnen niet door ons beeldscherm kijken naar je pc dus advies ga testen neem de hangen en opstart topic door zou ik zeggen en ga proberen
wat heb je zelf al geprobeert

[ Voor 8% gewijzigd door remcoverhoeven op 15-05-2010 09:47 ]

PSN: gupkillzone

Verwijderd

is je cpu overgeclockt?

• sneeperG5
Nee niet over geclockt.

Mijn systeem draait nu bijna 1 jaar zo. En hangen en opstart al doorgelezen. Ik zie er mijn probleem niet echt bijstaan.

Grtz

Verwijderd

Ik heb een paar keer een systeem gehad wat zo reageerde, dat was echter bij het bouwen, en de videokaart bleek defect (alle keren).

Heb je al een clear CMOS geprobeerd en al je insteekkaarten, modules en connectoren al gereseat? (ie loshalen en weer vastzetten, zelfs al zit alles goed)

• sneeperG5
Wat jij zegt met video-kaart. Dat zou best eens kunnen. Die deed al paar x gek.
Moet ik nu wachten tot hij kapot gaat?
Ik heb net 3dmarks Vantage gedraait. Daar kreeg ik geen fouten.

Alle kaarten opnieuw erin gedaan na de vorige x. Want ik dacht toen dat het daar aanlag. Geen verbetering, toen dacht ik laat ik een keer het voedingsknopje proberen en daarna deed hij het wel. Voor mijn gevoeld licht het ook eerder aan de voeding dan iets anders. Maar het rare is dat ik er als hij aanstaat niks van merk ook met zware belasting. Of nadat ik het gehad hem, kan ik hem aan en uit zetten zovaak ik wil, dan start hij gewoon normaal op.

Grtz

Verwijderd

Probeer eens voedingskabel uit de pc te halen (niet alleen de eventuele schakelaar op de voeding omzetten dus) en hem dan even te laten staan, dan de voeding erin en probeer het probleem eens te re-creeeren? Toch zou ik ook alle connectoren even loshalen.

Heb met het bouwen van PC's verschillende keren gehad dat ik alles werkend had, super netjes de kabels had weggewerkt, alles goed vast met tie-ribs, kast dicht, pc aan.... niks. Van alles geprobeerd. Niets. Wilde alles uit gaan bouwen, dus ties losgeknipt, en weer werken hoor.....

Don't ask, 'cause I don't know... :N

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

sneeperG5 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 16:16:
Nee niet over geclockt.

Mijn systeem draait nu bijna 1 jaar zo. En hangen en opstart al doorgelezen. Ik zie er mijn probleem niet echt bijstaan.

Grtz
Er staan dan ook geen problemen in de hangen en opstarten troubleshooter. Dat ding is bedoelt om gestructureerd hardware te vervangen zodat je het probleem weet te achterhalen. Als je vermoedt dat het je voeding is (waarom precies?) dan zou ik beginnen met dat ding eens te vervangen.

• sneeperG5
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:41:
Probeer eens voedingskabel uit de pc te halen (niet alleen de eventuele schakelaar op de voeding omzetten dus) en hem dan even te laten staan, dan de voeding erin en probeer het probleem eens te re-creeeren? Toch zou ik ook alle connectoren even loshalen.

Heb met het bouwen van PC's verschillende keren gehad dat ik alles werkend had, super netjes de kabels had weggewerkt, alles goed vast met tie-ribs, kast dicht, pc aan.... niks. Van alles geprobeerd. Niets. Wilde alles uit gaan bouwen, dus ties losgeknipt, en weer werken hoor.....

Don't ask, 'cause I don't know... :N
Ik heb mij pc-herbouwd. Dus ALLES los gehad en nu weer vast. Geen fout gehad. Maar dat komt miss over een week of 2. Dat weet je niet.
Terw_Dan schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 20:45:
[...]

Er staan dan ook geen problemen in de hangen en opstarten troubleshooter. Dat ding is bedoelt om gestructureerd hardware te vervangen zodat je het probleem weet te achterhalen. Als je vermoedt dat het je voeding is (waarom precies?) dan zou ik beginnen met dat ding eens te vervangen.
Ik heb niet toevallig nog een 650w voedinkje liggen dat mijn systeem trekt. Wel 2 van 350 maar daar zal ik niet ver mee komen. En ik zal op termijn van maanden moeten gaan testen. Zoals ik al aangaf gebeurt het eens in de week of 2. En dan 1 malig totdat ik mijn voeding ff "herstart"
Pagina: 1