Itunes wijzigt folders

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Tegen beter weten in -no pun intended- heb ik Itunes gebruikt voor de nieuwe Ipod voor mijn broer. Itunes heeft echter de gehele structuur van mijn muziek folder overhoop gehaald. Had ik voorheen een aantal hoofdmappen (various, albums, gouwe ouwe etc), nu heb ik honderden aparte mapjes, waar soms maar een nummer in staat. Ik kan geen optie vinden om dit terug te draaien dus ik vrees het ergste. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:00
Ja, volgende keer even goed de instellingen doornemen voordat je iTunes aan de gang zet ('werk map iTunes media bij' afvinken bijvoorbeeld).
Als je ID3 tags een beetje kloppen, sorteert iTunes de boel best redelijk trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goliath
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-11-2023

Goliath

hi ho silver... away

Topicstarter
Mitch schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:49:
Ja, volgende keer even goed de instellingen doornemen voordat je iTunes aan de gang zet ('werk map iTunes media bij' afvinken bijvoorbeeld).
Als je ID3 tags een beetje kloppen, sorteert iTunes de boel best redelijk trouwens.
Dat heb ik inderdaad gedaan, maar de wijzigingen worden niet meer ongedaan gemaakt. Ik heb nu honderden mapjes met maar 1 nummer er in. Goed, het is niet het einde van de wereld natuurlijk, maar echt heel fijn georganiseerd is het nu niet meer. Bedankt in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 08:39
Mochten je ID3 tags wel gewoon kloppen, kan je misschien een programma gebruiken als Tag&Rename om het terug te zetten. Dan opnieuw terugzetten en de instellingen wel goed hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n8n
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-10 11:50

n8n

Als die nummers wel tot een album toebehoren moet je ze per album selecteren in iTunes, en de info bekijken (cmd + i of rechtermuisklik; toon info). Daar kan je onder het kopje Opties aanvinken dat het een compilatie is, dan zet iTunes deze nummers bij elkaar in een map.
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/19vt/content